2015-10-24, 00:12
Medlem
Tjena flashback

Jag har en fråga om engelska 6. Jag har aldrig läst engelska i mitt land så nu blir det jättesvårt att lära sig ett nytt språk efter svenska. Nu är jag england för att lära mig engelska och jag förbereder mig IELTS men antagning vill ha 6,5 även om alla engelska utbildningar krävs bara 5.0 Det är sjukt för mig att Sverige kräver så högt och jag har redan börjat att glömma svenska ((
Jag läser engelska B2 men det räcker inte alls för engelska 6. Jag tror att jag måste fuska )) eller vad tycker ni?

IELTS eller engelska 6 i sverige? vilka är lättare att få godkänd?
Senast redigerad av Emre88 2015-10-24 kl. 00:20.
Citera
2015-10-24, 01:04
Medlem
Utmana dig själv och plugga 13 h varje dag under 3 månader då kommer du att fixa minst C på eng6.
Senast redigerad av Darkknightx 2015-10-24 kl. 01:25.
Citera
2015-10-24, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkknightx
Utmana dig själv och plugga 13 h varje dag under 3 månader då kommer du att fixa minst C på eng6.

haha vem som ska försörja mig måste jobba

Kan man klara civilingenjör i datateknik om man inte bra på engelska?
Citera
2015-10-24, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emre88
haha vem som ska försörja mig måste jobba

Kan man klara civilingenjör i datateknik om man inte bra på engelska?

Just civ data har man bra chans att klara sig utan höga kunskaper på engelska. För att första 3åren är på svenska och i fall man väljer datalogi för master då är sista 2 åren också på svenska. ( Det gäller KTH).
Citera
2015-10-24, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkknightx
Just civ data har man bra chans att klara sig utan höga kunskaper på engelska. För att första 3åren är på svenska och i fall man väljer datalogi för master då är sista 2 åren också på svenska. ( Det gäller KTH).

Wow det låter underbart. Jag ska studera på Karlstad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in