Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-23, 22:54
  #1
Medlem
Sephir0ths avatar
Är lite sugen på dessa. Spelar de detaljerat? Djupt? Någon som kan ge mig lite input.
Citera
2015-10-25, 13:04
  #2
Medlem
Dom spelar väldigt bra för dom pengarna, bra bas ok mellanregister ok diskant, dom är lättdrivna men som alla andra högtalare så spelar dom bättre med mer kraft i förstärkaren.

Äger ett par av dessa, dock har jag dom som bakhögtalare då jag efter några år köpte ett par andra frontar.

Rekomenderar dessa högtalare för dom som inte vill lägga mycket pengar.

Med vänlig hälsning scoob
Citera
2015-11-09, 11:36
  #3
Medlem
Dynavoice gör mycket bra instegsmodeller!
Läste på forum tidigare att de första modellerna av denna högtalare hade problem med diskanterna, men hart för mig att det åtgärdades ganska fort!
Citera
2015-11-12, 10:43
  #4
Medlem
Har kört Dynavoice själv tidigare men har uppgraderat till Canton då jag fick en rätt bra deal på ett par sådana, hade jag inte fått dealen hade jag aldrig bytt.

Maken till lättspelade och välljudande högtalare i den prisklassen finns inte. Dom spelar lätt cirklar runt sina konkurrenter och brukar oftast jämföras med minst dubbla pengarna mot andra märken.
Citera
2015-12-01, 22:13
  #5
Medlem
Sephir0ths avatar
Tack för input!

Det blir nog ett par i julklapp till mig själv, verkar spela riktigt jävla bra, går rätt djupt också enligt tester? Går det att ha dem nära väggen?
Citera
2015-12-20, 11:51
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sephir0th
Tack för input!

Det blir nog ett par i julklapp till mig själv, verkar spela riktigt jävla bra, går rätt djupt också enligt tester? Går det att ha dem nära väggen?
Står rätt bra om det på deras sida har jag för mig, jag testade med lite olika konfigurationer med att täppa till basporten och flytta dom lite för att sen mäta med testmic som jag lånade. Lite överkurs med såna här högtalare i den prisklassen kanske men det var kul att prova!

Har för mig att mina tyckte om att stå mellan 50-70cm ifrån väggen, men det beror ju också på om du täpper till portarna eller inte samt lite hur rummet är.
Citera
2017-07-27, 22:49
  #7
Medlem
utan.att.stannas avatar
Funderar på att köpa två st och använda som frontar så länge. Är trött på stora högtalare. Okek både till musik och film? Tänker sedan köpa en av deras centrar. Sen en sub, kanske annat märke. Drivas av yamaha a820. Tankar? Används mest för film.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback