Citat:
Ursprungligen postat av
LiberalDemokrati
Det här är en bra och genomarbetat överenskommelse som tar ansvar för Sverige och en gång för alla visar att vi moderater är ett liberalt progressivt parti som bejakar den fria rörligheten och rätten för människor som flyr för sina liv att komma till Sverige. Det är helt självklart och fundamentalt för oss i moderaterna. Lika självklart är det att vi ska ha ordning och reda i migrationspolitiken. Alla ska vara välkomna men vi ska veta vem som kommer! Därför gör vi nu den här överenskommelsen med regeringen. Alla seriösa partier utom V står också bakom den, det visar avståndet från oss i de anständiga partierna till Sd som försökt förvandla riksdagen till en lekstuga.
Hittills har jag inte hört några kritiska röster inom partiet mot överenskommelsen, och jag skulle bli mycket förvånad om det ändras. Att Sverige ska vara ett öppet och tolerant land som välkomnar människor har varit självklart länge för partiet och är ett av fundamenten i den liberala ideologin!
Vaddå, flyr för sina liv, att fly för sitt liv innebär, som jag tolkar det, skillnaden med att överleva eller dö, de flesta av de som kommer, gissar ungefär 97% , flyr inte för sin överlevnad utan för ett bättre liv.
Veta vem som kommer, nästan alla, vet ju att om de avslöjar var de verkligen kommer ifrån så får de väldigt svårt att få stanna i det nya landet, utom i sverige, där de kan ljuga om identitet, ålder, ursprungsland, utbildning.
(Förtroende är bra, kontroll är bättre)
De måste bara höra efter bland sina kompisar som redan kommit in i sverige, vad de svenska myndigheterna vill höra att de ska berätta, för att få bli kvar.
Som parasit på de svenska skattebetalarna.
Vill inte vara rasistisk, men jag tycker att det är brottom nu att förklara för beslutsrättarna i sverige att de måste sluta tro att alla som kommer in i landet flyr för sina liv.
Naivt är det, verkligen barnsligt naivt, och det kostar landets arbetare och därmed skattebetalare enorma resurser, och livskvalitet.
Välkomnar människor, Självklart ska sverige vara human mot människor som flyr för att rädda sina liv, men det är ju en liten, väldigt liten procent av dem som kommer som har den statusen.
Sortera ut de riktigt välkomna och låt de andra försvinna dit de kom ifrån.