• 1
  • 2
2015-10-23, 13:43
Medlem
Det var så att jag och en tjej som jag lärt känna via nätet suttit och skrivit till varandra nästan varje dag i en månads tid. Vi bor inte i samma stad och hade inte träffat varandra förens i onsdags. Hon var här över en natt på någon konferens med jobbet och hade tid över på kvällen och föreslog t.o.m att ses en snabbis. Jag gick med på det. Vår "dejt" vart dock inte lyckad, vi tog en 15 minuters promenad, sen skulle hon tillbaka, jag brukar inte bli stel men jag var inte mig själv, var riktigt nervös och kände mig osäker då de var första gången vi träffades och som vi pratat face2face. Det blev medt hon som ställde frågor och så jag pratade ju också men när vi skulle skiljas av så sket de sig. Jag funderade på ge en kram men osäker som jag var så blev det inget och vi sa typ bara trevligt att ses och vi hörs väl senare typ.

Jag gillar henne verkligen bara att jag blev väldigt blyg och nervös när jag träffa henne. Skrev till henne dagen efter en kortis men inget svar. Så jag sumpade väl det. Kan jag höra av mig och förklara mig eller ska jag inse fakta och se mig som körd denna gång. Jag fattade ju verkligen tycke för henne när vi skrev och hon verkar ju ha gjort de med iochmed att hon ville träffas...

Hon har ju dock inte tagit bort mig från fb om det söger nånting...
Citera
2015-10-23, 13:48
Medlem
Heliopoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenta
Kan jag höra av mig och förklara mig eller ska jag inse fakta och se mig som körd denna gång.

Inse fakta naturligtvis. "Förklara sig" fungerar inte. Inga ursäkter duger. Skadan är gjord.

Citat:

Det säger ingenting (förutom att du letar hopp där inget finns).
Citera
2015-10-23, 13:49
Medlem
JayJayAdamss avatar
Citat:
Det var så att jag och en tjej som jag lärt känna via nätet suttit och skrivit till varandra nästan varje dag i en månads tid. Vi bor inte i samma stad och hade inte träffat varandra förens i onsdags. Hon var här över en natt på någon konferens med jobbet och hade tid över på kvällen och föreslog t.o.m att ses en snabbis. Jag gick med på det. Vår "dejt" vart dock inte lyckad, vi tog en 15 minuters promenad, sen skulle hon tillbaka, jag brukar inte bli stel men jag var inte mig själv, var riktigt nervös och kände mig osäker då de var första gången vi träffades och som vi pratat face2face. Det blev medt hon som ställde frågor och så jag pratade ju också men när vi skulle skiljas av så sket de sig. Jag funderade på ge en kram men osäker som jag var så blev det inget och vi sa typ bara trevligt att ses och vi hörs väl senare typ.

Jag gillar henne verkligen bara att jag blev väldigt blyg och nervös när jag träffa henne. Skrev till henne dagen efter en kortis men inget svar. Så jag sumpade väl det. Kan jag höra av mig och förklara mig eller ska jag inse fakta och se mig som körd denna gång. Jag fattade ju verkligen tycke för henne när vi skrev och hon verkar ju ha gjort de med iochmed att hon ville träffas...

Vänta någon dag. Var inte för på och tryck in henne i ett hörn. Du har skickat ett sms och ni bägge är två vuxna människor och ibland har man inte tid att svara i samma stund man får smset för man har fullt upp med annat.
Vänta till efter helgen och skriv en kort förklaring att det var trevligt att ses men att du var lite nervös. Behövs ingen utförlig förklaring om varför du var nervös osv.
Och försök klämma in en fråga med i ditt sms på måndag eller tisdag. Kvinnor gillar när man pratar om dom och frågar om dom.
T.ex fråga hur konferensen gick eller vad som. kanske gärna något mer intressant än det men tycker hon om sitt jobb och såg fram emot konferensen är det en bra fråga. Såg hon det som en plikt mot jobbet att gå på konferensen så är det nog inte lika intressant för henne och då kan du ha det som reservfråga om du inte kommer på något bättre.
Men var framförallt inte för ihärdig eller på. Då har du sumpat det rejält. Ge henne space och ifrågasätt INTE varför hon inte svarat på smset. då känner hon bara att du skapar massa skyldigheter som hon inte egentligen borde ha gentemot dig eftersom ni knappt känner varandra.
Ta det piano bara så ska nog allt gå susen ska du se....
Citera
2015-10-23, 13:49
Medlem
The BlaBlas avatar
Citat:

Ge henne bara lite tid. Va ej för på, hon har ju uppenbarligen sett ditt senaste sms och jag tvivlar på att hon "glömt" att svara..

Skriv inget i helgen, låt henne göra det om hon nu vill det.
Svarar hon inte om ett par dagar kan man ju tänka att hon vänt med vinden.
Citera
2015-10-23, 14:15
Medlem
Vi hade nog skrivit med varandra i drygt 1 månad. Flera gånger per dag. Hon verkade intresserad och vi hade egentligen bestämt att träffas senare innan hon nu föreslogs att vi skulle ses nu när hon var här. Det var som att jag helt plötsligt inte kom på något vettigt alls att säga. Nu i efterhand är jag så förbannad på mig själv över det hela. Och kan inte sluta tänka på hur jag skulle gjort allt annorlunda. Men men. Gjort är gjort och jag får väl bita i de sura äpplet vad det ser ut som och gå vidare. Vill ju inte framstå som någon klängig fåntratt heller som är för på. Eller som hon aldrig blir av med.

Men säg att jag väntar ett par dar, får jag inget svar så skixkar jag ett sista mess som ni ovan föreslog. Är det för på? Svarar hon inte på det tar jag väl bort all kontakt möjligheter med henne.
Citera
2015-10-23, 14:20
Medlem
TimAlans avatar
Ge inte upp förfan! Dra iväg ett meddelande och säg att du var väldigt nervös och gärna skulle vilja träffas igen men bjud på middag denna gång ist. Eller gör det om hon är värd att kämpa för
Citera
2015-10-23, 14:21
Medlem
Citat:
Det var så att jag och en tjej som jag lärt känna via nätet suttit och skrivit till varandra nästan varje dag i en månads tid. Vi bor inte i samma stad och hade inte träffat varandra förens i onsdags.

Det här är ditt mest allvarliga problem.
Citera
2015-10-23, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cordona
Det här är ditt mest allvarliga problem.

Hur menar du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av TimAlan
Ge inte upp förfan! Dra iväg ett meddelande och säg att du var väldigt nervös och gärna skulle vilja träffas igen men bjud på middag denna gång ist.

Vill ju inte verka för desperat heller. Kanske testar det, svarar hon inte på de så vet jag ju och får gå vidare. Men ger de väl ett par dagar.
Citera
2015-10-23, 15:27
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Nu vet du att du är sårbar för nervositet och kan uppfattas som svag, en nyttig erfarenhet. Be en läkare skriva ut något vid behov som hjälper mot tillfälliga nervösa besvär, som vuxen man är det bortkastad tid att gå omkring och vara nervös.

Om du bara visste hur många, män som kvinnor, som preppar sig med en drink eller lugnande vid viktiga träffar och möten.
Senast redigerad av djuphavsdjungeln 2015-10-23 kl. 15:32.
Citera
2015-10-23, 18:52
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heliopolis
Inse fakta naturligtvis. "Förklara sig" fungerar inte. Inga ursäkter duger. Skadan är gjord.
Håller inte med. Åtminstone jag skulle uppfatta det som extremt bristande självinsikt om personen var på ett sätt på internet och tvärtom i verkligheten. Att i den situationen "låtsas som ingenting" blir ganska konstigt - särskilt i och med att man inte känner varandra så bra. Det behöver ju inte vara världens utläggning där man ursäktar sig, utan bara säger som det är.

Ett tips till TS blir således att framöver prata med folk i telefon/skype:a innan du träffar dem i verkligheten, det ger en tydligare bild av hur personen är (även fast den såklart kan avvika från det sedan, men kontrasten är förhoppningsvis inte alltför extrem).
Citera
2015-10-23, 18:56
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Vill ju inte verka för desperat heller. Kanske testar det, svarar hon inte på de så vet jag ju och får gå vidare. Men ger de väl ett par dagar.
Sluta följ en mall för hur du tror man ska bete sig, det är bara oärligt och tyder på osäkerhet, om något. Desperat verkar man inte bara för man hör av sig någon dag efter man setts, utan det beror främst på -hur- man beter sig. Det är ju en sak att skriva två minuter efter man setts och ba "det var kul att se dig, jag har avbokat mig från alla aktiviteter jag hade planerat in hela kommande månaden för att kunna träffa dig när som helst, vi kan väl äta middag tillsammans imorgon, eller när som helst egentligen? Snälla, måste verkligen få träffa dig igen, hör av dig inom 2 minuter annars börjar jag gråta", en annan sak att fortsätta ha kontakt som vanligt. Träna på att läsa av personen och situationen istället för att försöka köra med någon förbestämd metod.
Citera
2015-10-23, 19:26
Medlem
Klart att man kan vara nervös när man ses första gången. Jag tycker att en kort förklaring kan vara bra. Men det är viktigt att det är en kort förklaring och inte en roman. För då kanske hon tror att du bara kan kommunicera via nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in