Citat:
Ursprungligen postat av
Vaenta
Det var så att jag och en tjej som jag lärt känna via nätet suttit och skrivit till varandra nästan varje dag i en månads tid. Vi bor inte i samma stad och hade inte träffat varandra förens i onsdags. Hon var här över en natt på någon konferens med jobbet och hade tid över på kvällen och föreslog t.o.m att ses en snabbis. Jag gick med på det. Vår "dejt" vart dock inte lyckad, vi tog en 15 minuters promenad, sen skulle hon tillbaka, jag brukar inte bli stel men jag var inte mig själv, var riktigt nervös och kände mig osäker då de var första gången vi träffades och som vi pratat face2face. Det blev medt hon som ställde frågor och så jag pratade ju också men när vi skulle skiljas av så sket de sig. Jag funderade på ge en kram men osäker som jag var så blev det inget och vi sa typ bara trevligt att ses och vi hörs väl senare typ.
Jag gillar henne verkligen bara att jag blev väldigt blyg och nervös när jag träffa henne. Skrev till henne dagen efter en kortis men inget svar. Så jag sumpade väl det. Kan jag höra av mig och förklara mig eller ska jag inse fakta och se mig som körd denna gång. Jag fattade ju verkligen tycke för henne när vi skrev och hon verkar ju ha gjort de med iochmed att hon ville träffas...
Hon har ju dock inte tagit bort mig från fb om det söger nånting...
Vänta någon dag. Var inte för på och tryck in henne i ett hörn. Du har skickat ett sms och ni bägge är två vuxna människor och ibland har man inte tid att svara i samma stund man får smset för man har fullt upp med annat.
Vänta till efter helgen och skriv en kort förklaring att det var trevligt att ses men att du var lite nervös. Behövs ingen utförlig förklaring om varför du var nervös osv.
Och försök klämma in en fråga med i ditt sms på måndag eller tisdag. Kvinnor gillar när man pratar om dom och frågar om dom.
T.ex fråga hur konferensen gick eller vad som. kanske gärna något mer intressant än det men tycker hon om sitt jobb och såg fram emot konferensen är det en bra fråga. Såg hon det som en plikt mot jobbet att gå på konferensen så är det nog inte lika intressant för henne och då kan du ha det som reservfråga om du inte kommer på något bättre.
Men var framförallt inte för ihärdig eller på. Då har du sumpat det rejält. Ge henne space och ifrågasätt INTE varför hon inte svarat på smset. då känner hon bara att du skapar massa skyldigheter som hon inte egentligen borde ha gentemot dig eftersom ni knappt känner varandra.
Ta det piano bara så ska nog allt gå susen ska du se....