Citat:
Ursprungligen postat av
Gongel
Hej, har funderat ett tag nu på att hoppa av juristprogrammet, vet dock inte vad jag vill plugga istället. Jag är på min tredje termin och känner mig ganska fed up. Jag vet att jag vill plugga någonting men har ingen aning vad. Jag har ett intresse för samhällsfrågor, religion och historia men vet inte riktigt vad jag vill plugga med det som utgångspunkt. Jag har funderat på gymnasielärare men uppenbarligen dålig lön samt förmodligen ganska stökig miljö. Det jag egentligen vill göra just nu är att lira poker men vet inte hur långt det tar en egentligen.
Är öppen för alla förslag, har bra betyg så borde komma in på det mesta

Du kan inte tänka dig att läsa något annat vid sidan om juridiken? Har själv en juristexamen och en humanistisk dito och arbetar därför med ett mycket spännande jobb inom en kulturbransch, vilket jag aldrig hade haft möjlighet till om jag inte haft juridiken i kappsäcken.
Juridiken kan vara lite trist att plugga, javisst, och många som gör det är jävla töntar; men den är både rolig och användbar i livet därefter. Och du behöver PÅ INTET sätt vara tvungen att arbeta inom rättsväsendet utan det är ju, liksom ekonomi, ett område som har tillämpning inom många yrkesområden. Man får bita ihop de sega åren på universitetet så kommer man att trilla in på rätt spår när man är klar (om man är lite driftig). Och har du haft ynnesten att komma in på juristlinjen ska du inte försitta den.