• 1
  • 2
2005-11-01, 12:07
Medlem
Förlåt en obildad man.
Men Ipod, är det så att det går att ta sina skivor man har hemma i hyllan och slänga in dom i Ipoden via datan? Alltså, man kan stoppa in sina lagligt köpta skivor i Ipoden? Så man slipper ladda hem olagligt eller köpa på Itunes, vore ju kanon om man kunde enkelt stoppa in sina egna skivor man har hemma. Är det så en Ipod fungerar?
Vilken Ipod rekomenderas? Nano?
Citera
2005-11-01, 13:03
Medlem
Damnstraights avatar
Ja, klart du kan göra om dina låtar till mp3/whatever format och sen lägga in dom. men det kan du ju göra med vilken mp3-spelare som helst?
bara du har rätt program så.

Jag har lite svårt att förstå vad du menar
Citera
2005-11-01, 13:57
Medlem
20Qs avatar
Som trogen iPodägare kan jag informera dig om att det är busenkelt att rippa sina egna skivor och lägga in på iPoden. iTunes är ett program som medföljer, och det kopierar samt gör om skivorna, och hämtar dessutom låt- och artistinformation från internet automatiskt om man ställt in det. Jag själv lade in hela min skivsamling på 20 Giggaren.

Nanon är ju frän, men den har bara max 4 GB, av vilka man inte kan använda alla. Ska du ha in hela din skivsamling bör du satsa på den nya 30 giggaren. den bör du kunna hitta för runt 2700 kr. Fast, din skivsamling kanske inte är så stor...
Citera
2005-11-01, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q
Som trogen iPodägare kan jag informera dig om att det är busenkelt att rippa sina egna skivor och lägga in på iPoden. iTunes är ett program som medföljer, och det kopierar samt gör om skivorna, och hämtar dessutom låt- och artistinformation från internet automatiskt om man ställt in det. Jag själv lade in hela min skivsamling på 20 Giggaren.

Nanon är ju frän, men den har bara max 4 GB, av vilka man inte kan använda alla. Ska du ha in hela din skivsamling bör du satsa på den nya 30 giggaren. den bör du kunna hitta för runt 2700 kr. Fast, din skivsamling kanske inte är så stor...

Hm, har typ 200 skivor. Behöver man en 30 gig då eller?
Citera
2005-11-01, 17:11
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20Q

Fick du plats med din skivsamling? Jag hade en på 60 förut, och fick knappt plats.
Citera
2005-11-01, 20:34
Medlem
DavvE_87s avatar
Serigöst, Man lyssnar inte på alla sina låtar eller hela sin skivsamling?!

Jag har ca 7000 låtar, lyssnar kanske på 1000 låtar... Man sitter bara och gläpper.

Edit: Köp en nano, mycket fin.
Citera
2005-11-01, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavvE_87
Serigöst, Man lyssnar inte på alla sina låtar eller hela sin skivsamling?!

Jag har ca 7000 låtar, lyssnar kanske på 1000 låtar... Man sitter bara och gläpper.

Edit: Köp en nano, mycket fin.

Mjo, håller med. Jag menar man får väl plats med en jäkla massa skivor på en nano med?! Jag menar på en nano får du plats med 1000 låtar, vilket iaf borde motsvara 60 skivor...? Borde väl nästan räcka? Åker ju mest resor på ca.30 min till en timme. Fan nu blir jag osäker, nano på 4gb för 2.400:- eller en iPod 30 gb för 3.100 :-!? Råd tack!
Citera
2005-11-02, 00:29
Medlem
Tabls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misär
Mjo, håller med. Jag menar man får väl plats med en jäkla massa skivor på en nano med?! Jag menar på en nano får du plats med 1000 låtar, vilket iaf borde motsvara 60 skivor...? Borde väl nästan räcka? Åker ju mest resor på ca.30 min till en timme. Fan nu blir jag osäker, nano på 4gb för 2.400:- eller en iPod 30 gb för 3.100 :-!? Råd tack!

det blir knappast 1000 låtar... räkna lite... dom har räknat dom i minsta kompretionen, men blir vl ca 6-700 låtar om ens det...

nanon kostar 2 jämnt förresten.. du måste tänka så här.. vad är viktigast? myyyyycke musik(kommer inte ens lyssna på hälften) eller en snygg ipod nano med betydligt mindre musik... vad tycker du är viktigast?
Citera
2005-11-02, 03:40
Medlem
20Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Fick du plats med din skivsamling? Jag hade en på 60 förut, och fick knappt plats.

Mja, jag fick faktiskt det. Tyvärr har jag inte råd att köpa alla skivor jag vill ha då själva musicerandet i sig kostar väldigt mycket. Fan, min gitarr kostar 36 kkr ny.

Hur som helst, jag hade runt 3000 låtar inlagda, och jag ville ha så mycket plats dels för att kunna köra in fler skivor, och dels för att kunna lyssna på den låt jag för tillfället fick infallet att lyssna på. Alltså är valfriheten viktig för mig.
Citera
2005-11-02, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tabl
det blir knappast 1000 låtar... räkna lite... dom har räknat dom i minsta kompretionen, men blir vl ca 6-700 låtar om ens det...

nanon kostar 2 jämnt förresten.. du måste tänka så här.. vad är viktigast? myyyyycke musik(kommer inte ens lyssna på hälften) eller en snygg ipod nano med betydligt mindre musik... vad tycker du är viktigast?

Du har så rätt, lutar åt en nano just nu. Men jag kunde då bara hitta nano för som billigast 2.400 har gjort sökning på pricerunner och allt. Vad har jag missat? Eller du kanske tänker på 2 gb varianten? Om jag köper nano ska jag iaf ha 4 gb.
Citera
2005-11-02, 11:33
Medlem
DavvE_87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Misär

Jag har en Nano - 4 Gb, och det räcker gott och väl för mig. Dessutom är den jävligt snygg och praktisk.

Beror ju på om du vill ha hdd eller flash mp3-spelare? Finns ett stort urval av spelare.

Som sagt och jag säger det igen - Köp en Apple Nano 4gb, så får du delvis mycket utrymme och en mycket snygg mp3. =)
Citera
2005-11-02, 12:00
Medlem
Bosse Buss avatar
Fast den nya ipoden som kommer nu är ju nästan lika snygg som nanon trots att den klarar 60Gb. En svart sån ska man ha! Fast smakar det så kostar det 4295kr.... Blir en lång och fattig vinter...

http://www.apple.com/se/ipod/features.html
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in