2015-10-25, 01:46
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Varför ligger inte tråden under terrorism? Likaså alla bränder av asylboenden? Detta är ju klockrena fall av terrorhandlingar....
Säpo har gått ut med att det inte kan klassas som terror handling än.
Citera
2015-10-25, 01:47
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Han har förmodligen suttit och läst på hatsajterna som har starka kopplingar till SD vilket gör att SD,s politik skapar dessa människor.

Jo...Men alldeles säkert är det ju så! Du tycker inte att dina "förmodligen-resonemang" bör hållas för dig själv innan du vet mer om saken?

Citat:
Jag tror definitivt att breivik led av nån sorts av psykik ohälsa. Man gör inte sånt annars.

Nu är du där och "tror" igen..Är du präst?
Citera
2015-10-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vem bryr sig i skenet av nationsförstörelsen?
Det finns betydligt större skurkar därute än en sjuk ALP.
Fredrik Vidkun Quisling Reinfeldt och Stefan Judas svetsare Löfven är bara två på en diger lista.
Tror Ni att vi någonsin kommer att glömma?
Aldrig.
ALDRIG!

och vad ska herr rambo göra åt det, förrutom tuffa sig bakom en skärm på världens tuffaste forum med världens hårdaste medlemmar
Citera
2015-10-25, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
och vad ska herr rambo göra åt det, förrutom tuffa sig bakom en skärm på världens tuffaste forum med världens hårdaste medlemmar

Det vet du inte.
Citera
2015-10-25, 01:50
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amanite
Jo...Men alldeles säkert är det ju så! Du tycker inte att dina "förmodligen-resonemang" bör hållas för dig själv innan du vet mer om saken?

Nu är du där och "tror" igen..Är du präst?
Nej för här diskuterar vi även saker vi tror kan varit faktorer för hans beteende.
Citera
2015-10-25, 01:51
Medlem
Aspicios avatar
Citat:
Nej varken SD eller hatsajter uppmuntrar till detta, men dom har en negativ effekt på människor om är sköra vilket resulterar i illdåd i GMs fall.

Invandringskritiska och högerextrema siter kan absolut haft en katastrofal effekt på GM och andra mycket psykiskt sjuka människor, men på vilket sätt skulle det vara relevant för just högermedia? då det samma gäller för all annan politisk media med andra ideologisak utgångspunkter också.

Tilll exempel så skapar de andra partierna och deras medier, ett starkt hat mot mig och de övriga 25% av Sveriges befolkning, som vi får känna av dagligen på olika sätt, de skapar också ett starkt hat mot svenskar och svensk kultur.

Dock är det inte är det troligt att någon sosse går ut och dödar mig på grund av detta, liksom det inte är troligt att jag går ut och dödar någon sosse pga avpixlat.

GM och andra galningar är inte normen, och inget man kan ha som utgångspunkt för hela samhället. De är helt enkelt undantagsfall vi alltid kommer få dras med, om vi inte ska omvandla hela samhället till en madrasserad cell.
Senast redigerad av Aspicio 2015-10-25 kl. 02:07.
Citera
2015-10-25, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Kvalificerat BS.
Svärd emot skjutvapen och man skjuter i bröstet?
Faller på all tillgänglig rimlighet.
Inte för att någon fälls för mordet.
Det är ju så det går till i det mångkulturella Sverige.

Jaså det säger du! Kanske vi ska skicka dig nästa gång när en svärd-/knivman är igång. Endast en idiot ger sig i kast med att brottas med en person som både har kniv och svärd att vifta med. Stackars Lavin försökte brotta ner honom och hur gick det för honom? Hade du haft minsta lilla kunskap så hade du också vetat att det är mycket svårt att träffa någon i benen på en som rör sig . Allt som oftast siktar polisen på överkroppen.
Senast redigerad av hoaxgammon 2015-10-25 kl. 02:03.
Citera
2015-10-25, 01:59
Bannlyst
Citat:
Jag tror definitivt att breivik led av nån sorts av psykik ohälsa. Man gör inte sånt annars.

där var två utredningar, en sa ja, en sa nej. men den som sa ja baserade det mesta på att de ansåg att hans politiska omvärldsuppfattning om vad som ska komma skall i sig var ett exempel på en "illusion/hallicunation" som var lika världsfrånvänd som de som tror på utomjordningar.

Jag menar att en sådan uppfattning inte alls är irrationell, då skulle alla nassar sättas på psyk. Och Gulag skulle vara svårt att kritisera.

hans handling är inte konstigare än att du kommer att döda ryssar om de invanderar landet. han ansåg att samma sak höll på att hända Norge. Inte irrationellt. Och han dömdes till fängelse så rätten ansåg inte att där fanns en tillräcklig störning. han ansåg inte heller sig själv störd.

Skillnaden mot den djupt demaskuliniserade ensamvargen ALP är ganska stor. Men det är givetvis min egen uppfattning.
Citera
2015-10-25, 01:59
Medlem
Amanites avatar
Citat:
Nej för här diskuterar vi även saker vi tror kan varit faktorer för hans beteende.

Självklart, men från detta till att dra direkta paralleller till SD och skuldbelägga ett parti för att man bara "utgår" från att gm blivit influerade av dessa (hur nu detta skulle ha gått till eftersom jag antar att inte bestialiska knivmord står på partiprogrammets agenda) är kanske lite väl att ta i, tycker du inte?
Citera
2015-10-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Jaså det säger du! Kanske vi ska skicka dig nästa gång när en svärd-/knivman är igång. Endast en idiot ger sig i kast med att brottas med en person som både har kniv och svärd att vifta med. Stackars Lavin försökte brotta ner honom och hur gick det för honom? Hade du haft minsta lilla kunskap så hade du också vetat att det är mycket svårt att träffa någon i benen som rör sig . Allt som oftast siktar polisen på överkroppen.

Mera BS.
Svärd emot skjutvapen säljer sig självt.
Dessutom skall ju poliser vara utbildade för att inte utverka värre våld än nöden kräver.
Otroligt uselt när de skulle kunnat prickskjuta lår på 200 meter.
Nänä..den svalan gör ingen sommar.
Inte för att polisen råkar illa ut härvidlag..GM var ju SVENSK gubevars.

Faktum paktum kvarstår dock.Darth Vader mask emot skjutvapen.

Ynkligt och juridiskt straffbart i bättre jurisdiktioner än den svenska.
Citera
2015-10-25, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
jag vet exakt, du kommer vakna på måndag som alla andra dagar och ta dig till soc för att be om lite levnadstöd för du är för efterbliven för att skapa din egen lycka utan skylle allt på andra

Näe..du vet ingenting.
Jag vet.
Citera
2015-10-25, 02:02
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aspicio
Invandringskritiska och högerextrema siter kan absolut haft en katastrofal effekt på GM och andra mycket psykiskt sjuka människor, men på vilket sätt skulle det vara relevant för just högermedia? då det samma gäller för all annan politisk media med andra ideologisak utgångspunkter också.

Tilll exemplet så skapar de andra partiera och deras medier, ett starkt hat mot mig och de övriga 25% av Sveriges befolkning, som vi får känna av dagligen på olika sätt, de skapar också ett starkt hat mot svenskar och svensk kultur.

Dock är det inte är det troligt att någon sosse går ut och dödar mig på grund av detta, liksom det inte är troligt att jag går ut och dödar någon sosse pga avpixlat.

GM och andra galningar är inte normen, och inget man kan ha som utgångspunkt för hela samhället. De är helt enkelt undantagsfall vi alltid kommer få dras med, om vi inte ska omvandla helsa samhället till en madrasserad cell.

P.S
GM har fortfarande noll att göra med SD och invandringskritiska bloggar. Han var nazi, deal with it. Hur mycket du än önskar att han vore SD.
Ja all politik kan påverka människor negativt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in