Citat:
Ursprungligen postat av
Psicosis
Fast han verkade ju gilla industriell musik rent allmänt.. Manson, Zombie, Rammstein, Lindemann... Jag hittade KMFDM via Rammstein för en herrans massa år sedan exempelvis... Fast vad vet jag, det kan mycket väl vara som du säger.
Tja, det stämmer väl in på en del andra också, t.ex. på GM när det gäller den finska skolskjutningen i Jokela. Om man börjar leta likheter, så hade väl både Anton, Jokelaskytten, den finska skolskjutaren Matti Saari m.fl. väldigt liknande frisyrer. Det är väl t.o.m. en av de få likheterna de har med t.ex. Breivik.
Dock är det inte längre värst poppis att skylla på hårdrocken (eller hård industrimusik) som det var på 1980-talet, eller ens Friedrich Nietzsche (i de fall han har blivit citerad), som den absoluta orsaken till mord och massmord, samt även frisyrspåret lär knappast uppfattas som tilltalande av de flesta svenskar, så länge man nu inte börjar hävda att den är typisk för alla sverigedemokrater/"högerextrema". Nej, jag är rätt säker på att en stor grupp svenskar kommer fortsätta att ange SD som orsaken till alla liknande händelser, oavsett var de sker och kanske t.o.m. helt oavsett vem som utför dem. Den förklaringsmodellen verkar vara våldsamt populär nu.