Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-24, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja men det var en bra ide'! Vi lanserar honom som Jimmie Åkessons och SD's första martyr. Det kommer att göra sig jättebra på löpsedlarna.

JÅ kan ju samla sina självmords terrorister i något slags militär beteckning. Hitler hade ju SS (Schutzstaffel). Vad kan Jimmys SD ha för lämpligt namn på sina självmördare?

En intressant detalj är ju att Hitlers SS körde med svart. IS kör med svart http://www.svt.se/cachable_image/143...sisnyny992-jpg och Anton körde med svart.

SDS = SD Självmördare
Senast redigerad av CounterInsurgency 2015-10-24 kl. 16:45.
Citera
2015-10-24, 16:36
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Varför säger man att någon är rasist för att de röstar på SD det är ju bara ologiskt? Okej Jag röstar på SD men sen att jag har några vänner från afrika det gör mig till Rasist men ändå inte. Okej.... Låter ju sunt haha
Nej man är inte rasist för att man röstar på SD, men man röstar på ett rasistiskt parti vilket gör att man då inte har alla hästar i hagen.
Citera
2015-10-24, 16:36
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Du menar det gör sig lika bra på löpsedlarna att haga-mannen, kapten klädning, engla mördaren, att de tre till att börja med röstar på socialdemokraterna? Låter som att Lundin är en mycket bättre löpsedel än de andra tre...

Du fattar verkligen inte skillnaden med dom tre och Anton? Lol.. svensk sjukvård kommer aldrig att blir bra nog... oavsett hur lite invandring vi har.
Citera
2015-10-24, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Hur är det nu med terrorbrott vs. hatbrott? Kan vi med hjälp av dig och din expertis nu konstatera att detta inte är något hatbrott? Då kom vi ju trots allt framåt en bit i diskussionen.

Hatbrott är nuvarande brottsrubricering. Brottsrubriceringen kan komma att ändras framöver.
Citera
2015-10-24, 16:39
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spolningen
Såg du presskonferensen? Vad menar du pekar på att hans utstyrsel är Darth Vader? Har han kikat på Darth Vader-klipp på YouTube och skrev han om det i sitt "självmordsbrev"?

Ja, din uppfattning. Så varför är andras uppfattningar mindre värda?
Om han var på maskerad,tror du någon skulle tro att han var utklädd till nazist?

Jag har sett dokumentärer om andra världskriget,gör det mig till nazist?

Vad som står i det påstådda brevet får vi nog aldrig veta i sin helhet.
Citera
2015-10-24, 16:40
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Så du anser dig att vara smartare och mer logisk än en random IS terrorist menar du?
Skulle det vara förvånande menar du?
Citera
2015-10-24, 16:41
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Var Anton aktiv Sverigedemokrat? Och var han organiserad i nån högerextrem organisation?

Vad jag förstått så var hela familjen rasister och röstade på SD, en miljö som påverkade honom.

Varför finns ingen tagg för hatbrott?

Dom har väl inte hittat någon koppling till någon grupp eller org vad jag förstår.
Och vad spelar det för roll vad han familj röstar på?
Eftersom SD och danska Moderaterna(Venstre) har liknande politik så skulle man skylla detta på Venstre om det skett i Danmark?
Citera
2015-10-24, 16:41
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Tittar du aldrig ut genom fönstret? i Samhället så hotar muslimerna oss stort, inte bara att de påtvingar mataffärer en massa skit o sälja halalslaktar och att vi ska glorifiera halal slakt som är att skära av kroppspulsådern från djur för att de ska va en religös ritual, att vi ska låta det bli förbjudet att avbilda profeten mohammed gud, att man ska med utländska pengar sponsra byggen av moskèer i Sverige och att områden med invandrare i majortitet ska bli segregerade Svenskarna flyttar ut och invandrarna expanderar, En väldigt liten del av allt hot som finns i landet, Att vi börjar få oskuldskontroller på vårdmottagningarna?

Vi Lever i Sverige och hoten kryper närmare för varje dag som går, inte nog med massinvandringen nu där det ploppar upp asylboenden som svampar, klart de folken kanske inte får stanna men tills deras tid är kommen om de får stanna eller inte så går folket inte säkert när de kan springa runt och våldta och mörda och stjäla för att de inte bryr sig eller vill ha nått som de inte har..
Jag håller inte med dig, därför ser jag inte Antons hot som verklig. Han var sjuk och tolkade saker fel.
Citera
2015-10-24, 16:42
Medlem
Bisarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavio
Nja, du vill snarare avdramatisera hans SD koppling eftersom det passar SD:s agenda: att inte måla upp en bild av att SD:are är våldsamma galningar. Du gör det du ska som lobbyist, men du har ändå väldigt fel.
Jag står ljusår från SD. Du har missuppfattat mig. Det enda jag säger är att det mer verkar röra sig om ett vansinnesdåd än om ett politiskt attentat. Anton verkar ha varit fascinerad av vapen och våld, och han verkar ha hatat invandrare och religion... Jag tror att han lika gärna kunnat attackera en kyrka eller om ett halvår kanske en köttproducent om han blivit extremistisk vegan, typ. Eller? Jag är osäker.
Citera
2015-10-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag undrar om inte Anton var ganska genomsnittlig ändå. Tror att väldigt många svenskar känner sig osynliga i jämförelse med de flesta invandrare.

Svenskar är ju rätt livlösa och trista i jämförelse och när man aldrig får någon uppskattning och uppmärksamhet, annat än när man gör elaka/korkade saker, så är det nog lätt hänt att man blir sur och hatiskt. Och om man läser alla invandrarfientliga skrivelser här så är det ju ingen som skriver på något positivt eller kärleksfullt sätt. Bara hat och nedvärderande åsikter uttrycks.

Med tanke på hur många det är, bara här på FB, så var ju Anton långt ifrån ensam.

Så jag är inte alls säker på att han var sjuk. Han hade t.ex sinnesnärvaro nog att ta bilder med tjejer och skrev ett fint avskedsbrev som förklaring till hans planerade mord.

Han var nog bara en vanlig B-svenne som röstade på SD och som till sist tog saken i egna händer eftersom han kom underfund med att hans patetiska liv var rätt meningslöst ändå. Och så lastade han utlänningar för det också. Eftersom han inte kunde lägga skuld på sina B-föräldrar så blev det så här. Bättre dö med flaggan i topp om man nu ändå gjort bort sig och valt fel väg hela sitt liv.

Har du aldrig undrat varför vi är så "hatiska"? Kan det ha att göra med att vi sakta utrotas som etnisk grupp? Kan det ha att göra med att staten tvingar oss att betala skatt för att vi skall umgås med araber och neger?

Du kanske tycker det är roligt att vältra dig med neger/araber. Varför tvingar du Sveriges befolkning att umgås med kriminella avskum? Varför skall jag betala för att bli utrotad?

Kan du ens fatta de här tankegångarna? Är du helt låst?
Citera
2015-10-24, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Du fattar verkligen inte skillnaden med dom tre och Anton? Lol.. svensk sjukvård kommer aldrig att blir bra nog... oavsett hur lite invandring vi har.

Klart det är skillnad mellan dem 3 och Anton. Anton har mera likheter med dessa:
http://www.liveleak.com/view?i=298_1445202520

Vem är sjukast? Anton och IS mördarna givetvis.
Citera
2015-10-24, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Att ha en personlighetsstörning är att vara psykiskt sjuk, jag själv har en personlighetsstörning och har lidit av det men fått hjälp via psykiatrin.

Att blir radikaliserad på ett sätt som gör att man dödar en annan människa kan man klassa som en störning i personligheten vilket är ett sjukt inlärt tankesätt som vid personlighetsstörning fast det klassas inte som det.

Det fetade: Stämmer inte. Jag kan förklara detta närmare, men känner att det är fel forum att göra det i. Att t.ex. vara psykopat (säger ej att GM var det för det vet vi inte) är inte att vara psykiskt sjuk. En psykopat vet mycket väl om han gör rätt eller fel och har full koll, till skillnad från en psykotisk person som är sjuk och är förvirrad och befinner sig i en annan värld och inte vet något vad han gör. Denna GM visar inga tecken på psykisk sjukdom och att vara radikaliserad är inte heller att vara psykiskt sjuk. Men det är fel forum att gå djupare ner i detta.

GM hade planlagt sitt brott. Han hade bestämt vad han skulle göra och utförde det. Ingenting i hans agerande verkar förvirrat eller osammanhängande. Så lägg ner dessa påståenden om att GM var psykiskt sjuk. I vardagligt tal kan folk kanske säga det lite slarvigt, men jag tar det inte för vidare troligt att GM skulle fått rättspsykiatrisk vård om han levde. Breivik fick inte heller vård för han var inte heller förvirrad och visste precis vad han gjorde. Även om handlingarna för vanligt folk förstås ser sjuka ut så innebär det inte att GM var psykiskt sjuk. Inom vissa ideologier anser man våld vara något fint och fullt normalt i deras tankemönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in