Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-24, 16:25
Medlem
Lavios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Jag undrar om inte Anton var ganska genomsnittlig ändå. Tror att väldigt många svenskar känner sig osynliga i jämförelse med de flesta invandrare.

Svenskar är ju rätt livlösa och trista i jämförelse och när man aldrig får någon uppskattning och uppmärksamhet, annat än när man gör elaka/korkade saker, så är det nog lätt hänt att man blir sur och hatiskt. Och om man läser alla invandrarfientliga skrivelser här så är det ju ingen som skriver på något positivt eller kärleksfullt sätt. Bara hat och nedvärderande åsikter uttrycks.

Med tanke på hur många det är, bara här på FB, så var ju Anton långt ifrån ensam.

Så jag är inte alls säker på att han var sjuk. Han hade t.ex sinnesnärvaro nog att ta bilder med tjejer och skrev ett fint avskedsbrev som förklaring till hans planerade mord.

Han var nog bara en vanlig B-svenne som röstade på SD och som till sist tog saken i egna händer eftersom han kom underfund med att hans patetiska liv var rätt meningslöst ändå. Och så lastade han utlänningar för det också. Eftersom han inte kunde lägga skuld på sina B-föräldrar så blev det så här. Bättre dö med flaggan i topp om man nu ändå gjort bort sig och valt fel väg hela sitt liv.

Förmodligen den mest exakt rätta beskrivningen jag läst, någonsin, på Flashback. Kudos, du har helt rätt. Jag tror han är en fullständigt normal average SDare på flashback.
Citera
2015-10-24, 16:25
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Bra Avatar. Du verkar ju liksom vara en kille av samma omogna sort.

Det är rätt komiskt om man tänker på att det säga att yngre människor är mer kreativa och smartare än vuxna människor, och med tanke på att yngre är omogna tills man blivit vuxen och är omogen så tror jag faktiskt jag hellre delas in i den omogna sorten då den mogna sorten där du räknas in är den som tänker i en bubbla och inte ser på den konkreta sanningen i samhället. Att blunda för faktan är bara dumheter.
Citera
2015-10-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Du menar för att man hedrar en Martyr

Du är lika logisk och smart som en random IS terrorist. Känns det bra att bidra 0 till samhället?

Anton bidrog bara till ökat hat vilket blir ditt bidrag också. Är det ditt mål?
Citera
2015-10-24, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Rätt så fantastiskt att du inte klarar av att tolka den enkla texten. Ingen av experterna fastslår att det är ett terrorbrott, varför tror du? För att dom helt enkelt inte vet, dom är helt enkelt inte insatta i utredningen utan utgår från medieuppgifter som alla andra.

Det har nämnts från polisen sida i en artikel i DN att man ämnar att offentliggöra förundersökningen när den är klar. Det tycker jag låter väldigt sunt.

Vänta du med dina anklagelser och eget hemsnickrade slutsatser tills dess.

Enligt högskoleprovet är jag mycket duktig på att tolka texter och ordförståelse eftersom jag på den verbala delen får långt över genomsnittet. Men du vet förstås bättre!

Som jag skrivit tidigare säger utredarna att brottsrubriceringen kan komma att ändras framöver. Dessutom säger ena experten:

– Jag tycker att man kan säga att det handlar om terror utifrån det vi vet.

Kanske är du som har problem med läsförståelsen? Eller så vill du blunda för det uppenbara eftersom du sympatiserar med samma ideologi som GM?
Citera
2015-10-24, 16:29
Medlem
ze932s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
I brevet slår den misstänkte mördaren fast att ”utlänningar” var målet och att han anser att Sverige ska ta emot färre invandrare, enligt polisen.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...tt-terrorbrott

Grattis till dig också för dina skygglappar! Förstår att du inte vill se verkligheten eftersom du stödjer GM:s verksamhet genom att rösta på SD.

Du stödjer extrem islamisering av Sverige och att fler blir arga nog att begå liknande brott. Fler och fler kommer känna sig tvungna att begå liknande brott i hopp om att korkade personer som du ska fatta något. Men gör ni nog ändå inte, ni tillåter frivilligt att islam trycks upp i ansiktet på folket i detta land som vill leva i ett demokratiskt, sekulärt och fritt land.
Senast redigerad av ze932 2015-10-24 kl. 16:36.
Citera
2015-10-24, 16:29
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plasticitet
Att ha en personlighetsstörning är att vara psykiskt sjuk, jag själv har en personlighetsstörning och har lidit av det men fått hjälp via psykiatrin.

Att blir radikaliserad på ett sätt som gör att man dödar en annan människa kan man klassa som en störning i personligheten vilket är ett sjukt inlärt tankesätt som vid personlighetsstörning fast det klassas inte som det.

Du menar att det klassas som en störning för man har blivit "programmerad" av andra människor att man inte längre ska få ha egna viljor och känslor? Att inte djuren i form av hundar går till direkt attack mot andra hundrar och djur är ju för vi människor satt press på dom och hindrat dom från att tänka själv till 100%, samma med människor vi ska alltså sluta tänka själv för att klassas som normala, begåvade? Vi är djur som alla andra djur på planeten och ett djur som känner sig hotat dödar faktiskt ett annat djur eller oskadliggör hotet, det sitter i människans natur lixom i djurens natur, det är instinkten.
Citera
2015-10-24, 16:31
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Absolut! Darth Vader var ju dessutom känd för att inte gilla färgade individer! LOL

Och att han säkert mobbats och att det är anledningen till morden fattar man ju. Det är ju därför han väljer random icke-vit person han stöter på i en skola han INTE gått i.

Du måste nog ha blivit retad du med tror jag.
Darth Vader är känd för att vara ledaren för "the dark side",titta på Star Wars om du inte förstår.

Varför skulle inte mobbning kunna vara en orsak?

Nej,jag jag blev inte mobbad i min ungdom eller var någon mobbare.
Ingen invandrare blev mobbad i min omgivning heller,fast de var betydlig färre då.
Om någon kallade dig för något elakt ord någon gång,klassas det inte som mobbning.
Citera
2015-10-24, 16:31
Medlem
SlagenSvensks avatar
Var Anton aktiv Sverigedemokrat? Och var han organiserad i nån högerextrem organisation?

Vad jag förstått så var hela familjen rasister och röstade på SD, en miljö som påverkade honom.

Varför finns ingen tagg för hatbrott?
Citera
2015-10-24, 16:32
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Ja men det var en bra ide'! Vi lanserar honom som Jimmie Åkessons och SD's första martyr. Det kommer att göra sig jättebra på löpsedlarna.

Du menar det gör sig lika bra på löpsedlarna att haga-mannen, kapten klädning, engla mördaren, att de tre till att börja med röstar på socialdemokraterna? Låter som att Lundin är en mycket bättre löpsedel än de andra tre...
Citera
2015-10-24, 16:32
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Enligt högskoleprovet är jag mycket duktig på att tolka texter och ordförståelse eftersom jag på den verbala delen får långt över genomsnittet. Men du vet förstås bättre!

Som jag skrivit tidigare säger utredarna att brottsrubriceringen kan komma att ändras framöver. Dessutom säger ena experten:

– Jag tycker att man kan säga att det handlar om terror utifrån det vi vet.

Kanske är du som har problem med läsförståelsen? Eller så vill du blunda för det uppenbara eftersom du sympatiserar med samma ideologi som GM?
Hur är det nu med terrorbrott vs. hatbrott? Kan vi med hjälp av dig och din expertis nu konstatera att detta inte är något hatbrott? Då kom vi ju trots allt framåt en bit i diskussionen.
Citera
2015-10-24, 16:33
Medlem
plasticitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papsol
Du menar att det klassas som en störning för man har blivit "programmerad" av andra människor att man inte längre ska få ha egna viljor och känslor? Att inte djuren i form av hundar går till direkt attack mot andra hundrar och djur är ju för vi människor satt press på dom och hindrat dom från att tänka själv till 100%, samma med människor vi ska alltså sluta tänka själv för att klassas som normala, begåvade? Vi är djur som alla andra djur på planeten och ett djur som känner sig hotat dödar faktiskt ett annat djur eller oskadliggör hotet, det sitter i människans natur lixom i djurens natur, det är instinkten.
Finns inget som hotar han, vi lever i Sverige. Hans beteende var då sjukt.
Citera
2015-10-24, 16:33
Medlem
papsols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlagenSvensk
Var Anton aktiv Sverigedemokrat? Och var han organiserad i nån högerextrem organisation?

Vad jag förstått så var hela familjen rasister och röstade på SD, en miljö som påverkade honom.

Varför finns ingen tagg för hatbrott?

Varför säger man att någon är rasist för att de röstar på SD det är ju bara ologiskt? Okej Jag röstar på SD men sen att jag har några vänner från afrika det gör mig till Rasist men ändå inte. Okej.... Låter ju sunt haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in