Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-22, 20:22
  #2401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ge exempel på fall där vänsterextremister mördat eller utfört terrorhandlingar! Nä precis, du kan inte ge några exempel! Däremot finns det mängder av exempel på mord och terrordåd utförda av högerextrema. Även denna GM var högerextrem. Vill du påstå att han är vänsterextrem? Fram med exempel och bevis nu då!

Farc i Colombia eller, närmare, Bader Meinhof/ Rote arme fraktion i Tyskland (var är allmänbildningen hos dagens barn?). NKVD (förgångare till KGB) mördade hundratusentals i terrorliknande aktioner.
Citera
2015-10-22, 20:23
  #2402
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy
Rätt logiskt i den rasistiska världen. Där är det pojken/mannen som främst är avhumaniserad, det är dem som allt hat projiceras på. GM väntade tills han fick tag i en manlig lärare och två unga pojkar, och det var dessa han ville mörda i sin kamp för "Sverige".

Var det därför han jagade 3 småtjejer och var en hårsmån från att få tag på dem? Men han kanske bara ville krama dem?
Citera
2015-10-22, 20:23
  #2403
Avstängd
Där skrev även Aftonbladet att Anton Lundin Pettersson är mördaren. http://www.aftonbladet.se/nyheter/kr...cle21630173.ab
Citera
2015-10-22, 20:23
  #2404
Medlem
UERATZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Som försvarade sig mot knivbeväpnade nazister...
Det är tveksamt. Om det nu var självförsvar, hade han väl varit fri vid det här laget.
Citera
2015-10-22, 20:23
  #2405
Medlem
DaddyD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mifforagnar
Det var inte hans bror din stjärna...
Jag vet, det var därför jag skrev han som påstods vara hans bror. Läs ordentligt nästa gång du anklagar någon.
Citera
2015-10-22, 20:23
  #2406
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bunnyboy

Så det beror på ämnet, att gilla en antiinvandrarkampanj är intressant därför att han sökt upp just en invandrartät skola för att mörda.

Nja.. Hur och varför han valde den aktuella skolan är inte fastställt.
Citera
2015-10-22, 20:23
  #2407
Medlem
geggveckas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Du tycker inte det är konstigt att han lägger armen om en invandrare, och låter sig fotas. Det tycker nämligen jag. Han bodde i närheten, varför skulle inte det där kunna vara den närmsta skolan. Varför kan en psykos uteslutas? Då måste jag vara dum, för inget motiv finns än. Men du vet tydligen ett motiv, sköter du utredningen kanske? Lägg ner, du vet inte mer än oss andra.


Ta och kika på hans youtubekanal. Klipp han gillar är SD-relaterade propagandaklipp, Hitler och tredje rikets hemliga vapen osv. Sen också antimuslimska klipp och ateistiskt vinklade klipp som angriper islam.

Ryktesvägen har jag hört att hela familjen är SD-anhängare. De är nog stolta över sig själva nu.
Citera
2015-10-22, 20:23
  #2408
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StillDRE
Helt korrekt. Trodde du att han delade videoklipp som hyllade nazister för skojs skull?
Jag vet flera som gillar nazistiska sånger och deras uniformer och liknande som inte är nazister. För övrigt är "Deutschland uber alles" en mäktig sång.
Citera
2015-10-22, 20:24
  #2409
Medlem
When6Loves9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbar
Nu jävlar lär det skrivas om SD i Aftonbladet. Lena Mellin och company gör ju allt för att skita ner partiet.
Absolut det här kommer att påverka SD negativt och det är jag tämligen säker på.
Men för att återgå till ämnet så undrar jag om det är bekräftat AL?
Citera
2015-10-22, 20:24
  #2410
Medlem
EvilGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iFun
Jo, alla vägar kring kronogården har alltid mycket folk runt sig vid 10.00 tid. Säg att han tar han vägen från rondellen från centrum och upp är den ALLTID befolkad men t kanske svängde han av strax ovanför och tog vägen över kyrkogården och kunde gömma det relativt bra. Men att ta med sig ett svärd in i kronogården mitt på dagen är anmärkningsvärt. Vägen dit så att säga.

Från Stavre tar man vägen mot Willys och över "tågbron". Den vägen är relativt obefolkad enligt min erfarenhet från Trollhättan (är född där och flyttade för några år sedan). Efter att man passerat tågbron är man vid Taekwondon/LIDL, Håjum alltså. Han fortsätter cykla antingen igenom kyrkogården och bakom Kinahusen mot Kronan eller så cyklar han framför Kinahusen (framför OK), obefolkat så tidigt på morgonen förutom pendlare som ska mot jobb/skola. På Kronogårdstorget lär han ha blivit sedd.

En annan potentiell väg vore till ÖoB först och passera bron mot Kronogården och därifrån och komma bakifrån OKQ8. Genom "Knarkskogen" bakom OK eller rakt mot Kronan genom Lantmannavägen. Om han hade fortsatt bakom OK så hade han kommit ut vid värmeverket. Men hade fortfarande blivit sedd på torget.

De ända två vägarna jag kan tänka mig om man ska röra sig från Stavre/Halvorstorp.
Citera
2015-10-22, 20:24
  #2411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Bekräftat att det var Anton Pettersson Lundin som utförde dådet. http://www.expressen.se/nyheter/anto...-tva-i-skolan/
Varför går dom ut m identitet just i detta fall
Citera
2015-10-22, 20:24
  #2412
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Polisen i praktiken mördade gärningsmannen Anton Lundin Pettersson. Detta påstående bygger på två saker:

1. Ammunitionen som används av polisen är en hålspetsammunition som är likställd med jaktammunition vars syfte är att så effektivt som möjligt döda bytet. Denna ammunition är inte tillåten att användas i krig på grund av dess inhumana egenskaper.
Mer finns att läsa här: http://www.svd.se/polisens-kulor-en-skam-for-sverige

2. Allt för många polisen är undermåliga i att hantera sina tjänstevapen, så det som skulle kunna varit ett skott som enbart stoppar en förövare så dödsskjuter polisen istället gärningsmannen. Det är väldigt vitalt var man sätter skottet i kroppen, i detta fall var det ett dödligt skott som slet sönder så mycket av vitala organ att offret blev chanslös till överlevnad.

VARNING! Undvik att bli beskjuten av polis, eller se till att stoppa polisen först!

Jag tänkte faktiskt på det är det ens möjligt att överleva att få en dumdum-kula i bröstet. Förklarar även varför de träffade levern fragment av den kulan sprids i hela kroppen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback