2015-10-22, 06:27
Medlem
Hej!

Jag söker ett simpelt program som funkar lite som kalendern på en telefon.. Det får vara en widget (använder windows 7) eller vad som helst..

Allt jag vill är att den inte syns/stör när den inte är i använding, att man snabbt kan klicka upp den, och om jag lägger "alarm" eller "notification" så ska den påminna mig när jag nu har ställt in att den ska det. Hittar fan ingenting fattar inte hur det kan vara så svårt.

Det som skulle vara perfekt för mitt ändamål är om jag bara kunde klicka nere på klockan och lägga till en notification på ett datum/tid där så skulle det komma upp en liten ruta i hörnet eller nåt, hur fan har inte Windows lagt till en sådan funktion efter alla dessa år?!
Citera
2015-10-22, 08:38
Medlem
The_Aces avatar
Google calendar och en webbläsare?
Citera
2015-10-23, 01:26
Medlem
WindowsSetups avatar
Tror lättaste blir att använda kalendern i Microsoft Outlook. Syns bara när du vill att den skall synas men kan bli något mindre användarvänlig i början. Ger dig notification, alarm, you name it direkt på skärmen med ett frivilligt pling till.

Har du en iOS enhet kan du även installera iCloud för Windows så synkas kalendern mellan enheten och datorn utan krångel (allt förs över per automatik och du behöver inte gör något alls). Dessutom får du tillgång till kalendern via webbplatsen icloud.com. Detta är även ett sätt att gå runt det mindre användarvänliga i Outlook och bara använda det superenkla 'telefonliknande' på webben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in