• 1
  • 2
2015-10-22, 04:13
Medlem
rambostinas avatar
Citat:
Larmet om branden kom in till Sos alarm vid 02.40-tiden, och när de första räddningsenheterna kom fram ska det ha brunnit i både källaren och på markplan och hela huset ska ha varit rökfylld.

[..........]

Enligt operatören ska byggnaden, som tidgare bland annat använts som stödboende för vuxna med psykiatriska funktionsnedsättningar och ålderdomshem, ha varit på gång att omvandlas till flyktingboende.

[..........]

Hur branden startat är i nuläget oklart, men polisen har upprättat en anmälan om grov mordbrand.

----------------------

Delar av artikeln bortredigerad enligt regel 1.02 - upphovsrätten.

/ Moderator

----------------------

http://www.hd.se/lokalt/perstorp/201...lyktingboende/
Senast redigerad av v50 2015-10-22 kl. 06:55.
Citera
2015-10-22, 04:26
Medlem
Pagancalls avatar
Hjältar i min bok.

Nu vet jag vad folk kommer att skriva. "Men skattepengar" ja, men de slösas bort hur som helst så ju snabbare Sverige når botten ekonomiskt ju bättre. Mindre orcher till alla.
Citera
2015-10-22, 04:26
Medlem
Planerat asylboende i brand i Oderljunga 2015-10-22

Ett gammalt ålderdomshem i Oderljunga utanför Perstorp började brinna under natten mot torsdag. Enligt polisen i Skåne uppges byggnaden planeras att bli ett boende för asylsökande.

Det börjar bli ett folkligt uppror som istället för majbrasor bränner svennebanan ner flykting, välfärdssökar och terroristboenden.
http://www.expressen.se/kvallsposten...-satt-i-brand/

Vad vet ni mer om detta?
Hur ska myndigheter och regering kunna ge alla ca 150.000- 350.000st flyktingar, välfärdssökare och terrorister trygghet och säkerställa deras säkerhet från att brinna upp levande?

Börjar bli svettigt för 7klövern som beslutar saker över medborgarnas huvud om plötsligt flera boenden med människor av alla de slag i plötsligt brinner upp.
Senast redigerad av Storakuken 2015-10-22 kl. 04:30.
Citera
2015-10-22, 04:39
Medlem
ekkers avatar
Jaha där ser man!

Det börjar märkas att en del av folket börjar ledsna ur!

Är det någon som har koll på hur många liknande ställen som brunnit på senare tid?
Citera
2015-10-22, 04:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ekker
Jaha där ser man!

Det börjar märkas att en del av folket börjar ledsna ur!

Är det någon som har koll på hur många liknande ställen som brunnit på senare tid?

Har för mig 3 eller kanske 4 på kort tid. Skulle vara måttligt komiskt om det i vissa av fallen visade sig vara fattiga pensionärer som gjort revolt...

I ett av fallen var det dock en neger som själv bodde på boendet som lyckades bränna ner skiten..

Om vissa påstår att vi lever i en demokrati så kanske det är dags att höra folkets röst som idag tystas ner och negligeras.. .
Citera
2015-10-22, 05:14
Medlem
Flera bränder nu på kort tid, men fortfarande är det bara 3-4 st så det är svårt säga ännu om det verkligen är ett folkuppror på gång.

Får återkomma med svar på den frågan när åtminstone 30-40 tänkta flyktinganläggningar har brunnit ner.

Nu vill jag inte direkt uppmuntra det här, mera uttrycka förståelse för att det sker. Ute i landet är det en enorm frustration över den situation som Sverige befinner sig i.
Citera
2015-10-22, 05:15
Medlem
Folk har väl tröttnat helt enkelt, men media kommer säkert vinkla detta till både det ena och det andra. Man snurrar bort orsaken och får det till att bruna stöveltrampen och rasismen ökar pga av SD.
Citera
2015-10-22, 05:25
Medlem
beaver_ses avatar
Jag tror vi får se ett stort antal liknande bränder, synd att inte löven förstår att detta är Svenska folkets reaktion "det är nog nu".
Löven har skapat något farligt när han kör över den egna befolkningen och låter gamla sjuka och arbetslösa få stå åt sidan för att hans muslimer skall få "al inclusive".

Tänker på de avhysta pensionärerna som fått lämna sina hem för att arab/afrikanska 25 till 45 åriga barn skall flytta in.

Tror som sagt att detta är bara en i raden av spontan reaktion från allmänheten, sen tror jag knappast att nån skulle vilja lämna tips till länsman om de sett något.

Sen undrar man hur det blir grov mordbrand om det inte fanns folk i huset

Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Flera bränder nu på kort tid, men fortfarande är det bara 3-4 st så det är svårt säga ännu om det verkligen är ett folkuppror på gång.

Får återkomma med svar på den frågan när åtminstone 30-40 tänkta flyktinganläggningar har brunnit ner.

Nu vill jag inte direkt uppmuntra det här, mera uttrycka förståelse för att det sker. Ute i landet är det en enorm frustration över den situation som Sverige befinner sig i.
Ja hur många boenden kan vi ha i landet nu? Finns säkert mer än man kan tro.
Senast redigerad av beaver_se 2015-10-22 kl. 05:30.
Citera
2015-10-22, 05:44
Medlem
Ett planerat asylboende utanför Perstorp började brinna på onsdagsnatten.

Polisen i Skåne rubricerar det som grov mordbrand.

http://www.expressen.se/kvallsposten...-satt-i-brand/
Citera
2015-10-22, 06:59
Moderator
v50s avatar
Trådar sammanfogade

/ Moderator
Citera
2015-10-22, 07:15
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av folvidon
Har för mig 3 eller kanske 4 på kort tid. Skulle vara måttligt komiskt om det i vissa av fallen visade sig vara fattiga pensionärer som gjort revolt...

I ett av fallen var det dock en neger som själv bodde på boendet som lyckades bränna ner skiten..

Om vissa påstår att vi lever i en demokrati så kanske det är dags att höra folkets röst som idag tystas ner och negligeras.. .

Knappast pensionärer, de har levt tillräckligt länge för att både förstå att det rent ekonomiskt slår tillbaka mot dem själva, dels för att veta att det här inte är värre än andra kriser vi haft i vårt land.
Sätter en peng på att det i de flesta fall är "sverigevänner", dvs. unga arga män som hatar landet de bor i men ändå inte vill att nån annan ska få ta del av det. Såna som inte ännu riktigt har förstått olika sammanhang.

För jävligt är det oavsett. Flyktingarna kommer inte bli färre, kostnaderna kommer bli större av deras agerande. Det vore bättre att de kanaliserade sin energi på att göra skillnad på riktigt, inte på att bränna mina skattepengar.
Citera
2015-10-22, 07:20
Medlem
Vart är "gilla" knappen? haha
Verkar som att det brinner ett flyktingboenden varje dag nu.
Ska bli intressant att höra regeringens förklaring, förmodligen så är det väl SD som står bakom attentaten och Åkesson måste genast fördöma dessa!
Vilket sjukt jävla DDR land vi lever i, politikerna har förrått oss totalt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in