2015-11-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det var fegt att smita från ansvar - jo.

Har tagit ansvar för händelsen, inte smitit.
Citera
2015-11-10, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Ok Angelina.Bra att du försöker ta ansvar men har ni varit i kontakt med Polisen?
Vad hände och vad kommer att hända.Hoppas du förstår att vi är många som tycker att detta som hänt inte är ngt som bara "försvinner" utan vi vill veta vad som kommer att hända med din/er hund!

Ja vi har kontaktat polisen. Inget kommer att hända med vår hund.
Citera
2015-11-10, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av efterlysta.vraket
Haha!
Flashback gonna get you

Lita inte på att hon talat med polisen. Hon ljuger säkert för att rädda sitt eget skinn igen.

Om jag ljög så skulle jag väl för fan inte sitta och skriva detta på flashback? Har berättat mitt namn, och hela stan vet ju ändå vems hund detta är. Finns ingen anledning att ljuga. Jävla idiot
Citera
2015-11-10, 00:43
Medlem
Angelina- Jag förstår att din pappa (el du) inte förstod att din hund var kapabel till detta och att han (antagligen ringde dig) sen beslöt sig för att springa därifrån för att rädda sin dotters hund. Jag förstår att den är vänlig mot din andra hund och alla människor. Det jag Verkligen vill vara säker på däremot, är att du och din pappa förstår allvaret att din hund faktiskt var lös, bet ihjäl en annan hund och skrämde vettet ur den andra hundägaren och en hel massa andra människor. Visa lite ryggrad!
Senast redigerad av itan 2015-11-10 kl. 00:50.
Citera
2015-11-10, 00:44
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina.
Ja vi har kontaktat polisen. Inget kommer att hända med vår hund.
Eller de har kontaktat er - för givet att det gick mer än en efterlysning så var det ju inte så att du som ansvarsfull hundägare och den som höll i kopplet valde att kontakta polisen direkt och ta ert ansvar ...

Från polisens sida...
Citat:
En hundägare har haft sin stora hund springande lös. Den lösa hunden sprang fram till en mindre hund och bet denne så illa att den dog. Ägaren försvann sedan med sin hund utan att hjälpa ägaren till den skadade hunden.

Hundpatrull har varit på plats och försökt spåra men spårat tog slut.

Från en av facebook-efterlysningarna ..med bilder från mannen och hunden ...

Citat:
Hund bet ihjäl annan hund
En mindre hund avled efter att en större lösspringande hund attackerat den.
En hundpatrull försökte spåra gärningshunden utan resultat.
Polisen fick vid 14.45-tiden in ett larm från Huvudsta om att två hundar hamnat i bråk. Det visade sig att en hundägare haft sin hund, modell större, lösspringande. Denne sprang sedan fram till en mindre hund och bet den.
Bettet tog så illa att den lilla hunden dog.
Hundägaren försvann snabbt därifrån utan att försöka hjälpa den skadade hunden.
Trots spårning med hundpatrull lyckades polisen inte hitta gärningshunden och dess ägare – spåren tog slut.

Så var det med det "alltid i koppel".
Citera
2015-11-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itan
Angelina- Jag förstår att din pappa (el du) inte förstod att din hund var kapabel till detta och att han (antagligen ringde dig) sen beslöt sig för att springa därifrån för att rädda sin dotters hund. Jag förstår att den är vänlig mot din andra hund och alla människor. Det jag Verkligen vill vara säker på däremot, är att du och din pappa förstår allvaret att din hund faktiskt var lös, bet ihjäl och skrämde vettet ur den andra hundägaren och en hel massa andra människor. Visa lite ryggrad!

Jag vet att han är kapabel till detta, han skrämde inte den andra ägaren. Hon var självklart chockad, men inte skrämd av min hund. Helt ärligt så skiter jag fullständigt om folk är rädda för min hund, de är inte ett problem för mig. Han är dock inte farlig för människor. Jag förstår precis vad som hänt och tar därför konsekvenserna. Men som sagt en hund räknas som en ägodel. Jag tycker självklart synd om både den andra hunden och den andra ägaren, men jag kan inte göra mer än att betala för hunden.
Citera
2015-11-10, 00:55
Medlem
Citat:
Eller de har kontaktat er - för givet att det gick mer än en efterlysning så var det ju inte så att du som ansvarsfull hundägare och den som höll i kopplet valde att kontakta polisen direkt och ta ert ansvar ...

Från polisens sida...

Från en av facebook-efterlysningarna ..med bilder från mannen och hunden ...

Så var det med det "alltid i koppel".

Du får gärna ringa polisen och fråga om jag kontaktat dem, på egen hand eller om de kontaktat mig så får du samma svar som du fått från mig. Det var som sagt inte jag som var ute med honom, som jag sa JAG har honom alltid kopplad. Han bär även munkorg nu så nu kan ni sluta klaga och göra nån nytta istället för att sitta och bli feta.
Citera
2015-11-10, 01:08
Medlem
Citat:
Jag vet att han är kapabel till detta, han skrämde inte den andra ägaren. Hon var självklart chockad, men inte skrämd av min hund. Helt ärligt så skiter jag fullständigt om folk är rädda för min hund, de är inte ett problem för mig. Han är dock inte farlig för människor. Jag förstår precis vad som hänt och tar därför konsekvenserna. Men som sagt en hund räknas som en ägodel. Jag tycker självklart synd om både den andra hunden och den andra ägaren, men jag kan inte göra mer än att betala för hunden.

Ja jag är glad att du verkar ta ansvar nu. Vill bara tillägga att du som hundägare, rimmar illa på beskrivningen av att "en hund räknas som en ägodel"..bara för att det är så lagen är utformad blir det din ursäkt. Det är inte lagen jag hoppades du skulle åberopa. Jag har en större hund än din och jag blir inte orolig för min del om jag möter din pappa el dig med din hund lös (som attackerar min)..jag blir orolig att min kanske biter ihjäl din hund och därmed är felet mitt och min hund blir granskad/kanske m munkorg/avlivad...jag ser det som Ditt fel då oavsett vad lagen säger om egendom...
Citera
2015-11-10, 01:17
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ja en hund är en ägodel, det innebär däremot inte att en hund som attackerar andra hundar inte kan komma att avlivas.
Nu har det hänt en gång och då är det vanligen koppelkrav - eventuellt munkorg - och att ersätta skadan som gäller.
Tar du ditt ansvar och ersätter den andra ägaren så är det ju bra.

Citat:
Du får gärna ringa polisen och fråga om jag kontaktat dem, på egen hand eller om de kontaktat mig så får du samma svar som du fått från mig. Det var som sagt inte jag som var ute med honom, som jag sa JAG har honom alltid kopplad. Han bär även munkorg nu så nu kan ni sluta klaga och göra nån nytta istället för att sitta och bli feta.
Återigen - det var tydligen inte din första reaktion i alla fall, eftersom det gick ut efterlysning med hundrastarens bild och uppmaningar att kontakta polisen om man visste vem han var.

Det är ju bra om du kontaktat polisen på egen hand, och det är bra att du har hunden både kopplad och munkorgad -- däremot förtar det inte det fega beteende som hundrastaren uppvisade. Han borde ha stannat på platsen, uppgett vem han var, vem som ägde hunden osv.
Man springer inte från platsen när en hund man ansvarar över som ägare eller tillfällig rastare har angripit andra djur eller människor.

I övrigt så föreslår jag att du slutar lägga in små kränkande draper till alla som svarar dig -- det får dig nämligen bara att framstå som jäkligt omogen.
Citera
2015-11-10, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itan
Ja jag är glad att du verkar ta ansvar nu. Vill bara tillägga att du som hundägare, rimmar illa på beskrivningen av att "en hund räknas som en ägodel"..bara för att det är så lagen är utformad blir det din ursäkt. Det är inte lagen jag hoppades du skulle åberopa. Jag har en större hund än din och jag blir inte orolig för min del om jag möter din pappa el dig med din hund lös (som attackerar min)..jag blir orolig att min kanske biter ihjäl din hund och därmed är felet mitt och min hund blir granskad/kanske m munkorg/avlivad...jag ser det som Ditt fel då oavsett vad lagen säger om egendom...

Det är ingen ursäkt, jag tycker själv inte att en hund räknas som en ägodel, för mig är min hund en familjemedlem. Då min hund inte har något emot större raser så skulle de aldrig hända. Dessutom har jag aldrig gått ut med honom lös, de har dock hänt att lösa småhundar sprungit fram till min hund. Jag förstår din oro, lever själv med den oron varje dag då de är mycket lösa aggressiva hundar i solna. Självklart skulle de då vara mitt fel trots vad lagen säger.
Citera
2015-11-10, 01:27
Medlem
Citat:
Ja en hund är en ägodel, det innebär däremot inte att en hund som attackerar andra hundar inte kan komma att avlivas.
Nu har det hänt en gång och då är det vanligen koppelkrav - eventuellt munkorg - och att ersätta skadan som gäller.
Tar du ditt ansvar och ersätter den andra ägaren så är det ju bra.

Återigen - det var tydligen inte din första reaktion i alla fall, eftersom det gick ut efterlysning med hundrastarens bild och uppmaningar att kontakta polisen om man visste vem han var.

Det är ju bra om du kontaktat polisen på egen hand, och det är bra att du har hunden både kopplad och munkorgad -- däremot förtar det inte det fega beteende som hundrastaren uppvisade. Han borde ha stannat på platsen, uppgett vem han var, vem som ägde hunden osv.
Man springer inte från platsen när en hund man ansvarar över som ägare eller tillfällig rastare har angripit andra djur eller människor.

I övrigt så föreslår jag att du slutar lägga in små kränkande draper till alla som svarar dig -- det får dig nämligen bara att framstå som jäkligt omogen.

Det var inte jag som sprang ifrån platsen, men jag förstår varför. Om man är ute med någon annans hund och har den lös trots att man blivit tillsagd att INTE ha den lös och den sedan biter ihjäl en annan hund, då tycker man nog inte de är så kul att stanna kvar och riskera att hunden blir avlivad. Har inte försökt att kränka någon.
Det var aldrig en efterlysning eftersom det hela enligt lag inte var ett brott. Endast Facebook ansåg att de skulle "efterlysa" hunden och mannen på bilden. Eftersom inget brott skett så plockade polisen bort inläggen.
Citera
2015-11-10, 01:31
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det var inte jag som sprang ifrån platsen, men jag förstår varför. Om man är ute med någon annans hund och har den lös trots att man blivit tillsagd att INTE ha den lös och den sedan biter ihjäl en annan hund, då tycker man nog inte de är så kul att stanna kvar och riskera att hunden blir avlivad. Har inte försökt att kränka någon.
Det var aldrig en efterlysning eftersom det hela enligt lag inte var ett brott. Endast Facebook ansåg att de skulle "efterlysa" hunden och mannen på bilden. Eftersom inget brott skett så plockade polisen bort inläggen.
Nej, polisen har inte plockat bort "inläggen". Det ligger fortfarande inlägg ute med flera bilder på man och hund från platsen ...

Sorry - men du pratar om en vuxen man, det är mycket svårt att se någon ursäkt för att inte stanna och ta ansvar.
Dessutom är det du säger att han sprang just för att han trodde det skulle ge konsekvenser som han ville smita ifrån och han var fullt medveten om att hunden skulle vara kopplad -- det gör det ju inte snyggare, tvärtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in