Citat:
Ursprungligen postat av
Angelina.
Menade inte att du påstått att min hund är en pitbull och inte det om etnicitet heller.
Min hund är inte aggressiv, detta har jag förklarat i mitt andra inlägg i denna tråd. Jag har kontroll över min hund men det var inte jag som rastade honom denna gång tyvärr.
Tycker även de är roligt att ni kallar en feg som lämnat platsen då ni alla är anonyma.
Har verkligen inte hotat någon. Menade att de som tycker att jag är en sån dålig människa kan gärna komma med det påståendet till mig och då även åtminstone säga vem de är. Men slut diskuterat med detta. Som sagt min hund är inte en kamphund eller aggressiv vill ni fortsätta diskutera det, varsågoda. Hoppas ni har fått alla svar ni velat ha. Tack för mig.
Jag har läst igenom alla dina svar, och jag tror att du fortfarande inte har förstått vidden av vad som har hänt. Din hund har inte bitit sönder en cykel eller repat en bil, utan han har dödat någon annans älskade familjemedlem. Kan du ens sätta dig in i vad det innebär för ägarna? Du kan ersätta dem ekonomiskt för hunden, men för dem är det inte bara att gå och köpa en ny hund så är allt bra.
Visst, olyckor händer, men en normal reaktion vore att se till att det ALDRIG händer igen genom att ha både munkorg och koppel på hunden när man är ute med den. Och om din pappa inte lyssnar på dina instruktioner ska han inte gå ut med hunden. Punkt.
Jag tycker att du började bra med att analysera din hunds beteende och att peka ut VARFÖR han gör såhär (han har blivit attackerad och utskälld av små hundar). Men istället för att inse/medge att din hund har ett problem och lägga upp en plan för att träna bort det använder du det som en ursäkt. Som att det är en tröst för den andra hundens familj att din hund också har blivit attackerad...
Det finns en massa bjäbbiga småhundar ute i samhället och du kan inte göra ett skit åt det. En stabil och väluppfostrad hund måste helt enkelt kunna leva med det. Om din hund inte kan det är det inte honom det är fel på, utan det är du som inte vill/orkar/kan träna honom.