2015-11-10, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, polisen har inte plockat bort "inläggen". Det ligger fortfarande inlägg ute med flera bilder på man och hund från platsen ...

Sorry - men du pratar om en vuxen man, det är mycket svårt att se någon ursäkt för att inte stanna och ta ansvar.
Dessutom är det du säger att han sprang just för att han trodde det skulle ge konsekvenser som han ville smita ifrån och han var fullt medveten om att hunden skulle vara kopplad -- det gör det ju inte snyggare, tvärtom.

Pratar som en vuxen man? Vad menar du med det? De flesta inlägg är borttagna.
Citera
2015-11-10, 01:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina.
Pratar som en vuxen man? Vad menar du med det? De flesta inlägg är borttagna.
OM - inte - som ..

men du pratar om en vuxen man

De är inte borttagna av polisen i alla fall - eftersom polisen inte kan rensa människors facebook efter eget behag.
Och flera ligger i alla fall kvar.
Citera
2015-11-10, 01:49
Medlem
Tror och hoppas att Angelina menar vad hon säger om ansvar så jag hoppas verkligen att vi slipper några fler "mördarhundsefterlysningar" pga hennes hund/-ar. Allvarligt: hon svarar t.o.m oss, här..har ringt polisen och har koppel och munkorg!
Citera
2015-11-10, 01:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itan
Tror och hoppas att Angelina menar vad hon säger om ansvar så jag hoppas verkligen att vi slipper några fler "mördarhundsefterlysningar" pga hennes hund/-ar. Allvarligt: hon svarar t.o.m oss, här..har ringt polisen och har koppel och munkorg!
Jag instämmer i det.
Citera
2015-11-10, 01:55
Medlem
Citat:
OM - inte - som ..

men du pratar om en vuxen man

De är inte borttagna av polisen i alla fall - eftersom polisen inte kan rensa människors facebook efter eget behag.
Och flera ligger i alla fall kvar.

Ursäkta mig, läste fel. Du kanske inte vet de, men polisen kan i alla fall rensa Facebook.Vem skulle annars tagit bort dessa? Om du försöker få det till att min hund fortfarande är "efterlyst" så kan du mer än gärna ringa polisen och fråga. Jag har i alla fall tagit mitt ansvar och ringt polisen angående detta.
Citera
2015-11-10, 01:59
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursäkta mig, läste fel. Du kanske inte vet de, men polisen kan i alla fall rensa Facebook.Vem skulle annars tagit bort dessa? Om du försöker få det till att min hund fortfarande är "efterlyst" så kan du mer än gärna ringa polisen och fråga. Jag har i alla fall tagit mitt ansvar och ringt polisen angående detta.
Nej, polisen kan inte gå in och rensa facebook. De kan möjligen stänga den under pågående brottsutredningar - men de kan inte gå in och plocka bort uppgifter hur som helst för privatpersoner. Inte ens inlägg som kan upplevas som kränkande eller utpekande.

Nej, jag godtar/tror på det du säger att du har haft kontakt med polis och att du ersatt eller kommer att ersätta hunden.
Citera
2015-11-10, 02:09
Medlem
Citat:
Nej, polisen kan inte gå in och rensa facebook. De kan möjligen stänga den under pågående brottsutredningar - men de kan inte gå in och plocka bort uppgifter hur som helst för privatpersoner. Inte ens inlägg som kan upplevas som kränkande eller utpekande.

Nej, jag godtar/tror på det du säger att du har haft kontakt med polis och att du ersatt eller kommer att ersätta hunden.

Nej, pratar alltså om de grupper som lagt ut denna "efterlysning" och den försvunnit. Påstod inte att polisen tagit bort från privat personers Facebook. De finns kvar på många personers Facebook men inte i de grupper som har delat. Inte vad jag sett i alla fall.

Hoppas nu att ni kan sluta skriva att min hund är en farlig pitbull som inte går att kontrollera och bör avlivas. Så nu när ni vet att "GM" ringt in detta själv till polisen så kan ni även sluta diskutera om vem det är, för alla er som tror att de är en smutsig arab/rom/jugge så har ni även fel om det oclså. Skicka ett PM om ni känner för att skicka mer anklagelser om min hund och då kan ni även berätta vem ni är om ni har så mycket att säga

Även stort tack till de som sagt att detta inte var hundens fel osv.
Citera
2015-11-10, 02:14
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Nej, pratar alltså om de grupper som lagt ut denna "efterlysning" och den försvunnit. Påstod inte att polisen tagit bort från privat personers Facebook. De finns kvar på många personers Facebook men inte i de grupper som har delat. Inte vad jag sett i alla fall.

Hoppas nu att ni kan sluta skriva att min hund är en farlig pitbull som inte går att kontrollera och bör avlivas. Så nu när ni vet att "GM" ringt in detta själv till polisen så kan ni även sluta diskutera om vem det är, för alla er som tror att de är en smutsig arab/rom/jugge så har ni även fel om det oclså. Skicka ett PM om ni känner för att skicka mer anklagelser om min hund och då kan ni även berätta vem ni är om ni har så mycket att säga

Även stort tack till de som sagt att detta inte var hundens fel osv.
Jag har inte skrivit att din hund är en pitbull - däremot var den inte under kontroll när den bet ihjäl den andra hunden - vilket innebär att ansvaret och kontrollen för hunden har brustit.

Jag har inte heller kallat honom för arab/rom eller jugge (tvärtom - min erfarenhet är inte att kriminella juggar lägger benen på ryggen, vilket jag också påtalade i ett av mina första inlägg) - ungerskt påbrå skall väl däremot vara mer riktigt enligt min källa.

Förtäckta hot är aldrig snyggt. Dessutom faller de rätt platt på ett forum där de flesta är anonyma.

Edit:
Hundens fel - nej därför att det är alltid upp till dig som ägare att ha kontroll på din hund - en hund kan inte ta ansvar. Däremot går det ju inte att bortse ifrån att det hände på grund av din hunds aggressivitet mot andra hundar.
Senast redigerad av micro113 2015-11-10 kl. 02:16.
Citera
2015-11-10, 02:28
Medlem
Citat:
Jag har inte skrivit att din hund är en pitbull - däremot var den inte under kontroll när den bet ihjäl den andra hunden - vilket innebär att ansvaret och kontrollen för hunden har brustit.

Jag har inte heller kallat honom för arab/rom eller jugge (tvärtom - min erfarenhet är inte att kriminella juggar lägger benen på ryggen, vilket jag också påtalade i ett av mina första inlägg) - ungerskt påbrå skall väl däremot vara mer riktigt enligt min källa.

Förtäckta hot är aldrig snyggt. Dessutom faller de rätt platt på ett forum där de flesta är anonyma.

Edit:
Hundens fel - nej därför att det är alltid upp till dig som ägare att ha kontroll på din hund - en hund kan inte ta ansvar. Däremot går det ju inte att bortse ifrån att det hände på grund av din hunds aggressivitet mot andra hundar.

Menade inte att du påstått att min hund är en pitbull och inte det om etnicitet heller.
Min hund är inte aggressiv, detta har jag förklarat i mitt andra inlägg i denna tråd. Jag har kontroll över min hund men det var inte jag som rastade honom denna gång tyvärr.
Tycker även de är roligt att ni kallar en feg som lämnat platsen då ni alla är anonyma.
Har verkligen inte hotat någon. Menade att de som tycker att jag är en sån dålig människa kan gärna komma med det påståendet till mig och då även åtminstone säga vem de är. Men slut diskuterat med detta. Som sagt min hund är inte en kamphund eller aggressiv vill ni fortsätta diskutera det, varsågoda. Hoppas ni har fått alla svar ni velat ha. Tack för mig.
Citera
2015-11-10, 02:36
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Menade inte att du påstått att min hund är en pitbull och inte det om etnicitet heller.
Min hund är inte aggressiv, detta har jag förklarat i mitt andra inlägg i denna tråd.
Du har förklarat att han är aggressiv mot vissa typer av hundar - däremot inte mot människor och stora hundar - det innebär ju fortfarande att hunden är just aggressiv gentemot vissa (hundar).

Citat:
Jag har kontroll över min hund men det var inte jag som rastade honom denna gång tyvärr.
Bra

Citat:
Tycker även de är roligt att ni kallar en feg som lämnat platsen då ni alla är anonyma.
Skillnaden på oss på forumet och på honom är att vi inte varit inblandade i någon situation där djur eller människa kommit till skada och som kräver att vi kvarstannar och identifierar oss för att kunna axla det ansvar vi har i det. Den skillnaden måste du väl ändå kunna se.

Citat:
Har verkligen inte hotat någon. Menade att de som tycker att jag är en sån dålig människa kan gärna komma med det påståendet till mig och då även åtminstone säga vem de är. Men slut diskuterat med detta. Som sagt min hund är inte en kamphund eller aggressiv vill ni fortsätta diskutera det, varsågoda. Hoppas ni har fått alla svar ni velat ha. Tack för mig.
Ok - det är lätt att uppfatta "var bor din brevlåda" som förtäckta hot - men har jag tagit fel där så ber jag om ursäkt.

Tack för dina svar i alla fall - jag tycker att det är bra att du trätt fram och gett din syn på saken även om jag inte har samma tolkning/uppfattning i alla delar - som gällande detta att han inte stannar kvar på platsen t ex.
Citera
2015-11-10, 10:21
Medlem
nextdays avatar
Citat:
Min hund är inte aggressiv, detta har jag förklarat i mitt andra inlägg i denna tråd. Jag har kontroll över min hund men det var inte jag som rastade honom denna gång tyvärr.
Tycker även de är roligt att ni kallar en feg som lämnat platsen då ni alla är anonyma. Som sagt min hund är inte en kamphund eller aggressiv vill ni fortsätta diskutera det.

Hunden är bevisligen aggressiv eftersom den har dödat en annan hund ("familjemedlem").

Jag vet hur hundar kan attackera varandra, men om man inte fysiskt kan hålla i sin hund eller inte kan dressera sin stora hund till ett pacifistiskt tankesätt bör man överväga munkorg.

Med det sagt vet jag att oförutsägbara olyckor händer, men oftast har man fått många signaler från hunden innan attacken sker.

Vill även tillägga att det var, både fegt och olagligt att fly från olycksplatsen. Även fast han ville rädda sin hund från avlivning.
Citera
2015-11-10, 11:52
Medlem
Citat:

Jag har läst igenom alla dina svar, och jag tror att du fortfarande inte har förstått vidden av vad som har hänt. Din hund har inte bitit sönder en cykel eller repat en bil, utan han har dödat någon annans älskade familjemedlem. Kan du ens sätta dig in i vad det innebär för ägarna? Du kan ersätta dem ekonomiskt för hunden, men för dem är det inte bara att gå och köpa en ny hund så är allt bra.
Visst, olyckor händer, men en normal reaktion vore att se till att det ALDRIG händer igen genom att ha både munkorg och koppel på hunden när man är ute med den. Och om din pappa inte lyssnar på dina instruktioner ska han inte gå ut med hunden. Punkt.

Jag tycker att du började bra med att analysera din hunds beteende och att peka ut VARFÖR han gör såhär (han har blivit attackerad och utskälld av små hundar). Men istället för att inse/medge att din hund har ett problem och lägga upp en plan för att träna bort det använder du det som en ursäkt. Som att det är en tröst för den andra hundens familj att din hund också har blivit attackerad...
Det finns en massa bjäbbiga småhundar ute i samhället och du kan inte göra ett skit åt det. En stabil och väluppfostrad hund måste helt enkelt kunna leva med det. Om din hund inte kan det är det inte honom det är fel på, utan det är du som inte vill/orkar/kan träna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in