2015-11-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Hur ser du på hundförarens uppträdande på platsen, att efter ett/flera telefonsamtal lämna platsen springande?
Är det din pappa vi pratar om nu, jag fattar inte riktigt?

Som sagt vi har pratat med polisen. Vad skulle man inte gjort för sin hund?
Citera
2015-11-09, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itan
Men eftersom du vet att din hund är osäker/ostabilt psyke (oavsett orsak men ännu värre pga hundattacker du nämner) så borde du se till att Ingen (inte ens pappa) går med han lös. Oansvarigt som fan och jag hoppas du/ni lär er innan det händer något mer.

De är inte så att jag sa att han skulle gå lös. Det var inte jag som hade hunden detta tillfälle, kan inte skylla detta på min hund.
Citera
2015-11-09, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lukash
Men har ni varit i kontakt med länsstyrelsen då, en så pass labil hund lär få munkorgstvång. Och du har rätt, ibland är det inte hundens fel, kanske kaosblattefarsan fel denna gång. Du verkar skylla ifrån dig väldigt mycket, om min hund hade gjort likadant med din hund hur hade du då reagerat?

Skyller inte ifrån mig. Berättar fakta för er som inte förstår någonting och dessutom säger att de är en kamphund, vilket det verkligen inte är.
Citera
2015-11-09, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast nu har ju din hund manifesterat en aggressivitet som dödat en annan hund -- alltså är han utom kontroll och har inte längre berättigande i samhället.

Att den som rastade hunden - (vad nu ni än har för relation) - dessutom var medveten om det och ändå inte klarade att kontrollera hunden gör ju att den inte är säker i samhället.

Att du har två hundar hemma gör det ju inte tryggare direkt..

Att du har pratat med polisen förtar inte att fegisen sprang därifrån istället för att stanna kvar och ge sig till känna.

Det var inte fegt att lämna platsen. Det var alltså för att rädda sin egen hund om du inte förstått det.
Citera
2015-11-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Jaha och vart tog pappas lilla ängel vägen nu då, behövdes hundarna rastas månne? Eller hade hon kanske inte förväntat sig en sån kompakt kritik efter att hon hade öppnat sig och berättat att det minsann var de där hemska solnapudlarna fel att hennes lilla ögonsten hade förvandlats till en veritabel mördarmaskin.

Ja, var faktiskt ute med ena hunden . Inte skyllt på "solnapudlarna" men de är en stor del av vad som orsakat att min hund blivit osäker. Han är inte en mördarmaskin. Tycker de är kul att ni som inte har något med detta att göra tar er tid att sitta på flashback i veckor och skriva massa skit.
Citera
2015-11-09, 23:10
Medlem
Berra76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Genderbender
Sedan när ligger Chile i Ungern?

Det handlar om en ungersk chilenare eller?

Ganska ointressant fall egentligen tycker jag. En hund biter ihjäl en annan hund, vem bryr sig liksom. Jag har aldrig i mitt liv träffat någon hundägare som inte varit WT.

Personligen hade jag mest sannolikt gjort precis som han gjorde och avlägsnat mig från platsen och hoppats att ingen såg nåt
Citera
2015-11-09, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Jag har i alla fall min hund kvar i slutet på veckan haha

De har även jag
Citera
2015-11-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelina.
De har även jag

Att du bara tror det visar på att du måste vara typ under 15..
Den hunden skall inte vistas bland folk, ägaren t.om instämmer med att den är opålitlig efter det att den bitit ihjäl en annan hund!!
Citera
2015-11-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Att du bara tror det visar på att du måste vara typ under 15..
Den hunden skall inte vistas bland folk, ägaren t.om instämmer med att den är opålitlig efter det att den bitit ihjäl en annan hund!!

Hunden är alltså inte aggressiv mot människor om du inte förstått det. Han skulle aldrig skada en människa. Han har inga problem med att vistas bland folk hörrö. Det har inget med att göra att han bitit ihjäl en hund.
Citera
2015-11-09, 23:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det var inte fegt att lämna platsen. Det var alltså för att rädda sin egen hund om du inte förstått det.
Det var fegt att smita från ansvar - jo.
Citera
2015-11-10, 00:02
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Ok Angelina.Bra att du försöker ta ansvar men har ni varit i kontakt med Polisen?
Vad hände och vad kommer att hända.Hoppas du förstår att vi är många som tycker att detta som hänt inte är ngt som bara "försvinner" utan vi vill veta vad som kommer att hända med din/er hund!
Senast redigerad av RAMMVOGEL 2015-11-10 kl. 00:04.
Citera
2015-11-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ja det är han, ni verkar veta mycket om hundar här. Ni kanske var på platsen allihopa också?
Haha!
Flashback gonna get you

Lita inte på att hon talat med polisen. Hon ljuger säkert för att rädda sitt eget skinn igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in