2015-10-21, 14:31
Medlem
sadustenellers avatar
Som rubriken leder då, jag och mina kompisar brukar äta på subway åtminstone en gång i veckan när det är något som vi inte gillar i matsalen.

Jag undrar då hur onyttigt det är eller om det t.o.m är nyttigt? Har kollat runt på nätet och har än sålänge bara hittat massa nyhetssidor som skriver och påstår att det är onyttigt, men jag tänker, det måste väl för fasen bero på vad man tar?

Detta brukar jag nästan alltid ta när jag är där:
15/30cm fullkorn med fullkornstopping bröd, kyclingbröst, kalkon, ost, sallad, gurka, lök, salt och peppar.

Såg även att salt och peppar är inte så nyttigt men spelar det någon större roll i Subways fall?

Tack på förhand!
Citera
2015-10-21, 14:35
Medlem
moraltanten88s avatar
Beror på vad du menar med nyttigt.

Vad har du läst att peppar är "onyttigt"
Citera
2015-10-21, 14:36
Medlem
Det enda som är helt ok är grönsakerna, exklusive jalapenos. Brödet kommer färdigt och är fullproppat med tillsatser för lång hållbarhet. Det är knappast bara mjöl och vatten. Skinka, kyckling, rostbiff och ost är hårt processade produkter som framställs i stor skala. Alla dressingar är fulla av E-ämnen. En gång då och då är det nog ingen fara att äta en sub, men oftare än så hade jag låtit bli. Det finns bättre alternativ.
Citera
2015-10-21, 14:36
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Fullkornsbröd och lite kyckling och obetydligt små mängder grönsaker är inte onyttigt om man äter det en gång i veckan.
Citera
2015-10-21, 14:37
Medlem
Alltså, sålänge du tar grovt bröd utan sås och skippar chips/kaka och läsk så är det bara en vanlig jävla smörgås. Varken onyttigare eller nyttigare. Det som innehåller mycket kalorier om du syftar på det, är själva brödet, såsen, läsken och chipsen/kakan.
Citera
2015-10-21, 15:39
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToHellWithGod
Alltså, sålänge du tar grovt bröd utan sås och skippar chips/kaka och läsk så är det bara en vanlig jävla smörgås. Varken onyttigare eller nyttigare. Det som innehåller mycket kalorier om du syftar på det, är själva brödet, såsen, läsken och chipsen/kakan.
Jo jag formulerade mig fel antar jag, tänkte fråga om det innehåller lika mycket kalorier som en måltid på mcdonalds. Det var massa studier som sagt att Subway var lika onyttigt som McDonalds, iallafall kalorierna.
Citera
2015-10-21, 18:53
Bannlyst
vad du äter 1 gång i veckan spelar ingen roll i det stora hela för nånting
Citera
2015-10-21, 19:08
Medlem
sadustenellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creepingdeath
vad du äter 1 gång i veckan spelar ingen roll i det stora hela för nånting
Tack!
Citera
2015-10-21, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sadusteneller
Trodde dom slutat med det??
Såg en redovisning om Subway för inte så länge sen och där tog dom upp att dom slutat servera halalköttet.
Ingen aning, jag får kanske kolla upp det lite och uppdatera mig..
Citera
2015-10-21, 20:25
Medlem
ubiconcordias avatar
Har inte läst svar men. Om du bryr dig om hur nyttigt det är (eller hur onyttigt det är) så är det väl bara att köra fullkornsbröd/grovt bröd samt enbart sallad + protein. Salt + peppar spelar ingen roll, men du _BÖR_ skippa de 3-4-5-6-7 om inte 8 såserna du brukar lägga på din Chicken Teriyaki
Citera
2015-10-21, 20:56
Medlem
Jag ser på Subway som McDonalds: bröd, kött, grönsaker och dressing. En nypa fullkornsmjöl hit eller dit gör nog ingen större skillnad.
Citera
2015-10-21, 21:12
Medlem
tj.s avatar
Tråden berör inte huruvida det är OK med halal eller ej.
/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in