Citat:
Ursprungligen postat av
SibirienKalle
Alltså, den där tomten ligger granne med Louddens oljehamn. Bara en tunn trädrad förhindrar att de boende i Villervallan har utsikt över oljecisterner och ett virrvarr av rörledningar. Men det blir värre:
På hela hamnområdet ska det börja byggas bostäder om några år. Tusentals bostäder. Femvåningshus, sexvåningshus och kanske högre.
Under fyra-fem år får Villervallan en bullrig mega-byggarbetsplats som närmsta granne. Och när det är färdigbyggt kommer mängder av flanörer att passera förbi Villervallans tomt på helgerna. Motorbåtar och vattenskotrar kommer att störa friden på vattnet. Med all säkerhet kommer där att finnas restauranger längs kajen, som gissningsvis har hygglig volym på musiken till och från.
Utifrån det tycker jag det känns litet märkligt att man strider, och spiller miljoner, på något som väl torde vara dömt att förlora i värde?
Själv skulle jag inte fundera en sekund på att bo där, även om jag fick hela klabbet till bra pris.
Håller verkligen med. I teverutan ser stället fantastiskt ut, men där finns ett ständigt infrabrus från de stora finlandsbåtarna och landindustrierna. Vädersträcket är fel om man gillar kvällssol, och närmiljön är nerlusad av tillfälliga besökare i bil och till fots.
Och så länge sociopaten kilefjant är i närmiljön, så är stället förgiftat.