• 1
  • 2
2015-10-21, 12:23
Medlem
Hej. Mste f liv i en gammal Vista-burk som jag inte sparade skivorna till. 2 separata installationer av Vista 32 frn 2 olika .iso-filer p USB har fungerat utmrkt frutom att bgge tv inte fixar 4 st. drivrutiner (ethernet, bus control, vga-skrm och en till som jag inte minns). Har formaterat ordentligt mellan varje frsk med D-Ban. Ligger dessa p ngon mrklig partition? Raderar inte D-ban alla partitioner och inte kan vl gamla drivrutiner ligga kvar och skrpa efter 3 overwrites???? Kan det vara vrt att istllet ge sig p XP eller ngot? Oerhrt tacksam fr hjlp...
Citera
2015-10-21, 12:39
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Hej. Mste f liv i en gammal Vista-burk som jag inte sparade skivorna till. 2 separata installationer av Vista 32 frn 2 olika .iso-filer p USB har fungerat utmrkt frutom att bgge tv inte fixar 4 st. drivrutiner (ethernet, bus control, vga-skrm och en till som jag inte minns). Har formaterat ordentligt mellan varje frsk med D-Ban. Ligger dessa p ngon mrklig partition? Raderar inte D-ban alla partitioner och inte kan vl gamla drivrutiner ligga kvar och skrpa efter 3 overwrites???? Kan det vara vrt att istllet ge sig p XP eller ngot? Oerhrt tacksam fr hjlp...

Det r inte s att du mste ladda ner drivrutiner till just din dator direkt ifrn tillverkarens support-sidor?? Det r ju inte skert at dessa finns med i Vista?
Citera
2015-10-21, 12:44
Medlem
En vanlig formatering tar bara bort datan p en partition. Om du vill nedgradera till ett ldre operativsystem eller har filer som ligger kvar och spkar mste du radera mbr:en ocks (master boot record). Du kanske redan testat detta, annars r kommandot fr detta:
fdisk /mbr

Efter detta kommer du f diverse felmeddelanden typ "disk not found" eller liknande men d r det bara att boota om frn skivan /usb s skrivs en ny mbr fr det nya operativet nr du installerar.
Citera
2015-10-21, 13:21
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Det r bara att surfa in p datortillverkarens hemsida och ladda hem de drivrutiner som saknas.
Nemas problemas!
Citera
2015-10-21, 14:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

Har du tillgng till internet med denna dator s kan du alltid hmta hem Driver Booster Free. Installerar detta och kr en analys.
Citera
2015-10-21, 19:53
Medlem
Ja, jag har ofta kritiserat FB, men idag r jag djupt tacksam fr all hjlp, efter 3 dagars hrslitande. Speciell tack till Cyrus utan vars hjlp jag hade fortfarande suttit och frskt installera 20 drivrutiner manuellt. Driver booster var den frsta appen jag testat som inte krvde mig p pengar dessutom och lste nstan alla drivrutiner. Tack!
Citera
2015-10-21, 20:04
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ja, jag har ofta kritiserat FB, men idag r jag djupt tacksam fr all hjlp, efter 3 dagars hrslitande. Speciell tack till Cyrus utan vars hjlp jag hade fortfarande suttit och frskt installera 20 drivrutiner manuellt. Driver booster var den frsta appen jag testat som inte krvde mig p pengar dessutom och lste nstan alla drivrutiner. Tack!

D kommer den hr sidan hitta resten -
http://www.driveridentifier.com/
Citera
2015-10-22, 10:49
Medlem
Tack, men har testat identifier tidigare,men svitt jag kan se hjlper den inte till med mer n att identifiera problem utan att gra nt t det?
Citera
2015-10-22, 11:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vill man utrna fler program som r gratis s finns detta -> http://sourceforge.net/projects/snap...ver-installer/

Snappy Driver Installer is an application for installing/updating drivers on PCs running Microsoft Windows using driverpacks or included folders with drivers. It can be used to install drivers on newly assembled PCs at places where Internet isn't available. Users can also use the software to keep their drivers up to date
Citera
2015-10-22, 12:31
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Tack, men har testat identifier tidigare,men svitt jag kan se hjlper den inte till med mer n att identifiera problem utan att gra nt t det?

Jod, du kan ladda ner det som behvs, ls nogrannare.

D.I r bra p att hitta drivisar till allt men hittar ocks dem som fullstndigt saknas vilket r rtt ovanligt. D.I och Driver booster i kombination r enastende bra p att fixa allt enligt min erfarenhet.
Senast redigerad av 1FF 2015-10-22 kl. 12:51.
Citera
2015-10-22, 13:07
Medlem
Snappy driver var trevlig men hade inte den VGA-drivrutinen jag sker. Identifier freslr just vad jag vill ha, men det finns ingen lnk att klicka p? VGA lnken leder inte till ngon download

http://www.driveridentifier.com/scan...377FC9F8F90299
Citera
2015-10-22, 13:19
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Snappy driver var trevlig men hade inte den VGA-drivrutinen jag sker. Identifier freslr just vad jag vill ha, men det finns ingen lnk att klicka p? VGA lnken leder inte till ngon download

http://www.driveridentifier.com/scan...377FC9F8F90299

Det str tydligt - Download - lngst till hger p textraden vilket leder till en ny sida med samma besked, dr du scrollar lite och trycker p download igen och kommer till en 3:dje sida och trycker p "download".
Senast redigerad av 1FF 2015-10-22 kl. 13:35.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in