Citat:
Ursprungligen postat av
Anvilcrack
Frslag? Att inte ljuga p CV:t? Allvarligt, efter vad du beskriver s besitter du goda kompetenser s jag frstr rligt talat inte varfr du behver fabricera att du jobbat utomlands i tv r. Att sga vid en intervju att man helt enkelt spenderade tv r p resande fot och frsrjde sig p strjobb r vl inte fy skam?
Efter denna moralpredikan kommer MITT frslag: tacka nej till jobbet p ett snyggt stt, uppdatera ditt CV och sk vidare. Falska intyg kommer troligen f ganska trkiga och rttsliga pfljder om det upptcks.
Vidare rcker det inte bara med ett intyg. Du mste ju ven bygga upp en historia av att du har jobbat p det stlle du anger. Sedan mste hlla fast vid denna och inte frsga dig. Folk r bttre n man tror p att lgga ihop tv och tv och till slut har du snrjt in dig i ett nt av lgner som du inte kan ta dig ur.
Jag fabricerar CV:t fr att jag verhuvudtaget inte blir kallad p intervju annars. Jag hade skt mnga arbeten, ven i stder flera mil bort. Jag har ltit vnner och tidigare studiekamrater lsa igenom mina personliga brev och alla tycker att det varit bra. Allts CV:t det r fel p och just bristen p arbetserfarenhet.
Nu testade jag att slnga in ett phittat arbete och blev kallad p det frsta jobb jag skte.
Att hlla mig till historien r nog inget strre problem. Jag var i Kanada, innan jag brjade studera, kte skidor och arbetade p ett vandrarhem s landet och kulturen r inte ny. Arbetsplatsen, tja. Jag r inte typen som opkallat sitter och berttar anekdoter utan r ganska eftertnksam s det br heller inte vara ngot problem.
Jag ser inget moraliskt hinder nr jag har kvalifikationerna. Jag har till och med bett arbetsgivare f komma och provarbeta gratis en mnad men det r tydligen inte s man anstller folk i Sverige.
Sedan skulle jag vl kunna g in p ett internship eller som trainee men lneutvecklingen kommer att bli drefter.