2015-10-20, 18:59
Medlem
https://www.facebook.com/video.php?v=777141025669527

Vad tycker ni om den filmen? Har han rtt?
Hur br man uppn det?
Jag har iaf frskt rensa alla "msten" man har, (aka slsurfa, kolla oviktiga lnkar p facebook m.m) knns som att det kan hjlpa.
Hur lever man i nuet? Ska man sluta planera, eller ska man bara ndra sitt stt att planera? Tankar?
Citera
2015-10-20, 19:11
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
https://www.facebook.com/video.php?v=777141025669527

Vad tycker ni om den filmen? Har han rtt?
Hur br man uppn det?
Jag har iaf frskt rensa alla "msten" man har, (aka slsurfa, kolla oviktiga lnkar p facebook m.m) knns som att det kan hjlpa.
Hur lever man i nuet? Ska man sluta planera, eller ska man bara ndra sitt stt att planera? Tankar?

Planera infr framtiden och reflektera angende dtiden ska man gra. Men nr det kommer till vardagssyslor/jobb s r det nog vldigt bra att frska leva i "nuet" och inte fokusera p vad som komma skall. Det bara distraherar en.

Det skulle nog gra under i mitt arbetsliv med.
Citera
2015-10-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Planera infr framtiden och reflektera angende dtiden ska man gra. Men nr det kommer till vardagssyslor/jobb s r det nog vldigt bra att frska leva i "nuet" och inte fokusera p vad som komma skall. Det bara distraherar en.

Det skulle nog gra under i mitt arbetsliv med.
Ok, s det r s simpelt som han sger, man ska helt enkelt sluta oroa sig fr framtiden/ha ngest fr saker man gjort, lter som simpla grejer, antagligen svrare att utfra.
Citera
2015-10-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Ok, s det r s simpelt som han sger, man ska helt enkelt sluta oroa sig fr framtiden/ha ngest fr saker man gjort, lter som simpla grejer, antagligen svrare att utfra.

Precis.
Att leva i nuet innebr att man kan tnka tillbaka p dtiden utan att det skall pverka ens vardag samtidigt som man kan reflektera ver och planera infr framtiden men lta bli att drmma om en bttre framtid n den nuvarande vardagen, utver det r det bara att frska vara s medveten som mjligt om varje handling som begs i vardagen och uppskatta vardagen fr vad den bjuder p ven om det r smrta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in