2015-10-20, 18:59
Medlem
https://www.facebook.com/video.php?v=777141025669527

Vad tycker ni om den filmen? Har han rätt?
Hur bör man uppnå det?
Jag har iaf försökt rensa alla "måsten" man har, (aka slösurfa, kolla oviktiga länkar på facebook m.m) känns som att det kan hjälpa.
Hur lever man i nuet? Ska man sluta planera, eller ska man bara ändra sitt sätt att planera? Tankar?
Citera
2015-10-20, 19:11
Medlem
xtrftw1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
https://www.facebook.com/video.php?v=777141025669527

Vad tycker ni om den filmen? Har han rätt?
Hur bör man uppnå det?
Jag har iaf försökt rensa alla "måsten" man har, (aka slösurfa, kolla oviktiga länkar på facebook m.m) känns som att det kan hjälpa.
Hur lever man i nuet? Ska man sluta planera, eller ska man bara ändra sitt sätt att planera? Tankar?

Planera inför framtiden och reflektera angående dåtiden ska man göra. Men när det kommer till vardagssyslor/jobb så är det nog väldigt bra att försöka leva i "nuet" och inte fokusera på vad som komma skall. Det bara distraherar en.

Det skulle nog göra under i mitt arbetsliv med.
Citera
2015-10-20, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtrftw1337
Planera inför framtiden och reflektera angående dåtiden ska man göra. Men när det kommer till vardagssyslor/jobb så är det nog väldigt bra att försöka leva i "nuet" och inte fokusera på vad som komma skall. Det bara distraherar en.

Det skulle nog göra under i mitt arbetsliv med.
Ok, så det är så simpelt som han säger, man ska helt enkelt sluta oroa sig för framtiden/ha ångest för saker man gjort, låter som simpla grejer, antagligen svårare att utföra.
Citera
2015-10-21, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjuyat
Ok, så det är så simpelt som han säger, man ska helt enkelt sluta oroa sig för framtiden/ha ångest för saker man gjort, låter som simpla grejer, antagligen svårare att utföra.

Precis.
Att leva i nuet innebär att man kan tänka tillbaka på dåtiden utan att det skall påverka ens vardag samtidigt som man kan reflektera över och planera inför framtiden men låta bli att drömma om en bättre framtid än den nuvarande vardagen, utöver det är det bara att försöka vara så medveten som möjligt om varje handling som begås i vardagen och uppskatta vardagen för vad den bjuder på även om det är smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in