Citat:
Ursprungligen postat av
viktigtinlagg
Jag har förstått hur det hänger ihop nu. Världen är bara jag och alla människor jag ser omkring mig är bara rester av forna bortglömda jag. Jag har tydligen levt som polis, tjuv, alkis, pedant, zigenare, afrikan, kines, kejsare, gatsopare och indian under mina tidigare inkarnationer. Det jag ser av dessa människor omkring mig är spår av det jag tidigare varit.
Ifall verkligheten nu är min dröm så måste ju de människor jag fantiserar fram komma någonstans ifrån och de kommer från min bortglömda historia. Jag har varit dem alla vid något tillfälle. Det är en god anledning till att skippa hat.
Jag kan minnas hur jag var farao vid någon inkarnation och hur jag förvillades av gud för att jag skulle glömma mig själv. Glömskan är av människans viktigaste egenskaper.
Vad har ni att säga om det mina forna jag?
Du har varit så mycket mer än så. Allt du kollar på är en reflektion av dig själv, du är en katt, hund, träd, sten, gas, vete, materia. Du är alla och alla är dig.
Så ditt påstående om dina forna jag faller inte platt, ser inget fel i det påståendet.