Citat:
Ursprungligen postat av
ColinCherry
Nu har jag inte sett henne i tv förutom smått, hennes humor är inte riktigt my cup of tea, tycker hon gör sig helt ok i tv-rutan, åtminstonde inte dåligt. Men ja, av uppenbara anledningar luktar det kvotering på lång väg.
Sen tycker jag att just julvärden ska vara en gammal mysig tv-profil som varit i rutan de senaste 30 åren, som Arne. En mysig farfar eller farmors profil lixom. Inte en tjej som knappt tagit studenten SVT julvärd ska va en pondus grej för riktigt tunga tv profiler. Filip och Fredrik hade inte ens platsat, o var är då Gina på listan?
Ernst Kirchsteiger är perfekt i rollen som julvärd - varje år. SVT borde ta sitt förnuft tillfånga och värva tillbaka honom. Ge Ernst ordentligt utrymme så kommer han garanterat öka tittarantalet men det är kanske inte det man är ute efter, som du antyder i ditt första stycke.
Jag är inte ute efter någon hetsjakt på Gina men jag tycker att hon har stora brister i sin allmänbildning och lätt hemfaller åt att disrespektera saker hon inte förstår sig på. Hon är lite ignorant och arrogant skulle man kunna uttrycka det.
Nu verkar hon få ett väl förberett manus att hålla sig till och förhoppningsvis så levererar hon det på ett utomordentligt vis. Huruvida hon lyckas bidra med julstämningen får väl framtiden visa.
För egen del firar vi hemma i år med delar av släkten och jag kommer väl troligtvis kolla på något julprogram där Gina är presentatör. Det blir till att hålla stadigt i groggen för säkerhets skull.