Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-12-23, 11:21
Medlem
Gina Dirawi är självfallet inkvoterad för att hon är kvinna och muslim. Det begriper vem som helst. Förstavalet låg på en "kvinnlig" hbtq-muslimsk negress, men i brist på lämpliga kandidater (man ha väl inte letat tillräckligt mycket i Aspudden eller på Södermalm) så föll det på Gina Dirawi.
Citera
2015-12-23, 11:43
Jag hoppas hennes ego blir punkterat av rekordlåga tittarsiffror imorgon.
Citera
2015-12-23, 12:07
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Jag hoppas hennes ego blir punkterat av rekordlåga tittarsiffror imorgon.

Det fattar du väl att det inte blir? Vi som inte tittar hatar henne för att hon är invandrare, fattar du väl?
Citera
2015-12-23, 12:14
Bannlyst
Nu har jag inte sett henne i tv förutom smått, hennes humor är inte riktigt my cup of tea, tycker hon gör sig helt ok i tv-rutan, åtminstonde inte dåligt. Men ja, av uppenbara anledningar luktar det kvotering på lång väg.

Sen tycker jag att just julvärden ska vara en gammal mysig tv-profil som varit i rutan de senaste 30 åren, som Arne. En mysig farfar eller farmors profil lixom. Inte en tjej som knappt tagit studenten SVT julvärd ska va en pondus grej för riktigt tunga tv profiler. Filip och Fredrik hade inte ens platsat, o var är då Gina på listan?
Senast redigerad av ColinCherry 2015-12-23 kl. 12:47.
Citera
2015-12-23, 12:16
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Det fattar du väl att det inte blir? Vi som inte tittar hatar henne för att hon är invandrare, fattar du väl?

Finns många skäl att inte vilja titta på henne. Inte ett dugg folkkär t.ex.

Någonstans innerst inne svider nog ändå kritiken lite för henne. En pyspunka så att säga.
Citera
2015-12-23, 12:25
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Finns många skäl att inte vilja titta på henne. Inte ett dugg folkkär t.ex.

Någonstans innerst inne svider nog ändå kritiken lite för henne. En pyspunka så att säga.

Du har inte funderat på att googla innan du uttalar dig om saker som du tydligen inte känner till?

https://www.google.se/search?q=%22gi...CMSzswHr-KOoCA

(Det gjorde inte jag heller, skall dock sägas).
Citera
2015-12-23, 13:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
I hate when I am right!

Tack! Tyvärr var det alldeles för uppenbart; SVT har en politisk agenda som de driver. De skiter i vem som passar bäst för uppdraget.

Det är jävligt märkligt att de är så och det innebär, tyvärr, att många av er är alldeles för blinda för vad som försiggår i svensk media. Ta av er skygglapparna!

Förlåt!
Vem passar bäst för uppdraget då? Motivera varför.
Citera
2015-12-23, 13:48
Medlem
nimrod666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Nu har jag inte sett henne i tv förutom smått, hennes humor är inte riktigt my cup of tea, tycker hon gör sig helt ok i tv-rutan, åtminstonde inte dåligt. Men ja, av uppenbara anledningar luktar det kvotering på lång väg.

Sen tycker jag att just julvärden ska vara en gammal mysig tv-profil som varit i rutan de senaste 30 åren, som Arne. En mysig farfar eller farmors profil lixom. Inte en tjej som knappt tagit studenten SVT julvärd ska va en pondus grej för riktigt tunga tv profiler. Filip och Fredrik hade inte ens platsat, o var är då Gina på listan?
Ernst Kirchsteiger är perfekt i rollen som julvärd - varje år. SVT borde ta sitt förnuft tillfånga och värva tillbaka honom. Ge Ernst ordentligt utrymme så kommer han garanterat öka tittarantalet men det är kanske inte det man är ute efter, som du antyder i ditt första stycke.
Jag är inte ute efter någon hetsjakt på Gina men jag tycker att hon har stora brister i sin allmänbildning och lätt hemfaller åt att disrespektera saker hon inte förstår sig på. Hon är lite ignorant och arrogant skulle man kunna uttrycka det.
Nu verkar hon få ett väl förberett manus att hålla sig till och förhoppningsvis så levererar hon det på ett utomordentligt vis. Huruvida hon lyckas bidra med julstämningen får väl framtiden visa.
För egen del firar vi hemma i år med delar av släkten och jag kommer väl troligtvis kolla på något julprogram där Gina är presentatör. Det blir till att hålla stadigt i groggen för säkerhets skull.
Citera
2015-12-23, 15:08
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vem passar bäst för uppdraget då? Motivera varför.

Folkkär på riktigt OCH för lång och trogen tjänst: Claes Elfsberg.
Citera
2015-12-23, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nimrod666
Ernst Kirchsteiger är perfekt i rollen som julvärd - varje år. SVT borde ta sitt förnuft tillfånga och värva tillbaka honom.

Ernst är väl så nära Weise som vi kommer i dag. Hela Sveriges helylliga mysgubbe i stickad lusekofta med tre dagars sträv skäggstubb kan bara sitta där i fåtöljen och dra på orden och slänga in ett par "jaaa, hörni..." mellan inslagen.
Citera
2015-12-23, 17:18
Medlem
Att välja en muslim som julvärd är oerhört kränkande mot svenskarna och vårt traditionella julfirande. men det tycks vara det som gäller nuförtiden, att trycka ner svenskarna i skorna och trampa på alla svenska traditioner. Det gäller tycligen att till ytterlighet smöra och ställa in sej hos muslimer. Ännu är inte faktiskt inte svenskarna i minoritet i Sverige.
Den här människan Dirawi äter väl inte ens skinka, som är det viktigaste på julbordet?
Hur länge ska vi svenskar låta oss trampas ner och förnedras?
Jag är så trött på detta mesiga självhatande skitlandet!
Citera
2015-12-23, 17:29
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothicat
Att välja en muslim som julvärd är oerhört kränkande mot svenskarna och vårt traditionella julfirande. men det tycks vara det som gäller nuförtiden, att trycka ner svenskarna i skorna och trampa på alla svenska traditioner. Det gäller tycligen att till ytterlighet smöra och ställa in sej hos muslimer. Ännu är inte faktiskt inte svenskarna i minoritet i Sverige.
Den här människan Dirawi äter väl inte ens skinka, som är det viktigaste på julbordet?
Hur länge ska vi svenskar låta oss trampas ner och förnedras?
Jag är så trött på detta mesiga självhatande skitlandet!

Säg inte oss svenskar. Jag är ursvensk och är inte det minsta kränkt, så sitt inte i din nazibubbla och tro att du för en enda sekund talar för hela befolkningen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in