Citat:
Ursprungligen postat av
Helenedal
Många av er hajar inte läget. Jag skall redogöra för problemet för er, så häng med:
De flesta tycker säkerligen Dirawi är bra, eller åtminstone duger; jag tycker hon gör bra TV, och hon är angenäm att både titta och lyssna på. Problemet är inte att Dirawi är julvärd -- problemet är att SVT sätter henne som julvärd för att jävlas med folk. Jämför lucia-vansinnet med den rappande araben förr-förra året. Allt för att störa folks lucia- och julefrid och överlag störa TV-tittarens traditionella jul, samt att skratta åt alla griniga reaktioner utanför media-kretsarna.
Jag skiter i vem som blir julvärd, förutom när julvärden så skamlöst uppenbart är vald enkom för att störa jule-Sverige.
Fast jag tror att du inte heller hajat läget fullt ut.
Visst kanske de sätter henne som julvärd för att jävlas med med folk pga hennes ursprung men det är inte det som är det stora problemet bland de flesta.
Problemet är att SVT låter en person som vid ett flertal gånger uttalat sig antisemitiskt vara julvärd.
Folk ryker från sina poster och jobb hit och dit om de uttalar sig det minsta som kan tolkas rasistiskt mot t ex muslimer eller etniciteter som inte är svenskt.
Sprider man däremot judehat öppet så är det uppenbarligen inget problem för SVT eftersom hon fortfarande har sitt programledarjobb kvar plus att hon ska leda nästa års Melodifestival OCH vara årets julvärd.
Ett fruktansvärt lågvattenmärke för SVT att judehat är okej att framföras av deras anställda utan att det ger några konsekvenser.