Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-10-20, 18:56
Citat:
Ursprungligen postat av Frolmlanst
Och hur menar du att man löser de två Disneyfilmerna som är nya varje år? Den delen måste dubbas in ny varje år. Och detta gör alltså Bengt fortfarande.
Åfan? Det visste jag inte. Well sir, I stand corrected.
Citera
2015-10-20, 19:03
Medlem
upperkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Vi får inte glömma att vi har en avgörande faktor i år. År 2015 sitter det nyanlända flyktingar runt om i Sverige vid jul, och vi får anta att en stor del av dessa säkerligen är intresserade av att se hur svenskarna firar sina högtider.

Det är alltså ett alldeles ypperligt tillfälle för SVT att välja en flykting till julvärd.

Al juhl Akbar hör vi strax innan ljuset tänds.
Jag tänker också det (utan att lägga någon värdering i det). Det verkar inte helt orimligt med ett ensamkommande flyktingbarn (eventuellt med tolk) som julvärd.
Citera
2015-10-23, 04:13
Medlem
GSE_s avatar
Leif GW hade vart optimalt. Lyssna på när han disssikerar varenda del av programmet som om det vore brott.
Citera
2015-10-23, 15:42
Medlem
SkrXcs avatar
Niklas Holmgren känns som skrivet i stjärnorna. Hans entusiasm hade lyft denna afton till att bli ihågkommen som något oförglömligt. Något vi skulle berätta för våra barnbarn.
Citera
2015-10-23, 15:57
Medlem
Uncle Dukes avatar
Thorsten Flinck!
Han formligen sprakar av elektricitet och spänning var han än dyker upp. Han är förvisso känd för att vara rätt slirig (inte minst SVT:s ledning kommer att sitta som på nålar när han ska tända ljuset), men han har också förmågan att vara mysig, stadig och inbjudande. Ännu viktigare; han har farit illa i livet och varit hemlös, etc. Han kan därmed, med större trovärdighet än de flesta kändisar, föra fram ett budskap om att ta hand om samhällets svaga och utvidga julefriden utanför det egna hemmet.
Citera
2015-10-23, 16:13
Medlem
dajevlars avatar
Tror att det blir lite av ett politiskt ställningstagande i år, därför blir det nog någon som på något sätt satt ner sin fot mot alla "onda" (typ Malena Ernman, ja).

Tror därför det blir Karin Adelsköld som nyss kallade Christer Sandelin för r*vhål eftersom han tyckte att Jimmie Åkesson borde bli statsminister. (Hon fortsätter ivrigt sin odyssé genom att blanda in sig in i Trollhättan-debatten. Har dessutom precis hoppas av Plus-programledarskapet, kanske för att hon ska bli Julvärd?)
Citera
2015-10-23, 20:14
Medlem
2anRuless avatar
Jag tror att Helge Skoog skulle passa perfekt som julvärd.
Citera
2015-10-23, 21:20
Medlem
RudyardKiplings avatar
Det tarvar en opolitisk icke-PK person att sitta som julvärd. För ett par år sedan hade man en etiopier eller somalier som Lucia och en tenstanolla som rappade i kyrkan på Luciamorgon. Reaktionerna lät inte vänta på sig. Är det något som är heligt Sverige är det jultraditionerna.

Kanske vore det värt att få en jul förstörd genom att Ernman eller någon annan PK-galning får frusta ut sitt Sverigehat mot att folk säger att det var droppen. Ännu värre, sätter dom en slöja eller Behrang Miri innan Kalle Anka lär folk gå i taket. Rinkebysvenska är det sista man vill höra på julafton.

Jag tror inte de vågar efter Luciafadäsen. Kan tänka mig att Lasse Berghagen, Björn Skifs eller någon liknande får uppdraget.
Citera
2015-10-23, 22:43
Medlem
Trumpeters avatar
Hade gärna sett Edward Blom tända ljuset ett par minuter i tre. Lär dock inte inträffa.
Citera
2015-10-23, 23:13
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whosgotthecrack
Lindström hade varit mycket trevligt!
Jag hade annars älskat att se Per sinding Larsen. Trevlig, ganska folkkär. Hade förgyllat julen!

Lindström är en slemmig smilfink! Usch och fy nej! Skulle fan kräkas upp glöggen!

Nej, min röst läggs på GW!
Citera
2015-10-23, 23:18
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Gissar på Kodjo Akolor.

Han är van att arbeta i liknande sammanhang. Han sköter Musikhjälpen bra så en Kodjo på julen hade säkert fungerat.
Citera
2015-10-23, 23:21
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornHsonLarsson
Gissar på Kodjo Akolor.

Han är van att arbeta i liknande sammanhang. Han sköter Musikhjälpen bra så en Kodjo på julen hade säkert fungerat.

Who?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in