Citat:
Ursprungligen postat av
No.90-Kleist
Ska man resonera så är alla kulturella fenomen, i alla kulturer, importerade. Det är klart, det finns säkert någon isolerad stam i Amazonas som har utvecklat sina helt egna kulturella uttryck utan påverkan på andra, men är det mer värt för det? Det är, ironiskt nog, typiskt svensk kultur att tro att allt är importerat och att ingen inhemsk kultur existerar.
Valet är givetvis politiskt. Dådet i Paris gör det angeläget att framställa muslimer sekulära och toleranta. Själv bryr jag mig inte så mycket. Kollar ändå bara Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson på julafton.
Det låter som att du pratar om någon sorts multikultur?

Jag har som du kunde utläsa av mitt inlägg inte mycket till övers för den svenska varianten av jul. Jävla pajashögtid. TV och kommersialism. Julebrygd och grisfest. Jaja, trevligt i all sin ära, men kulturen är på samma nivå som en e-coli bakterie-kultur. Weise - been there done that. Låt Gina få sin chans, bombar hon så bombar hon. No pun intended alla rädda terrorkycklingar.
Karl-Bertil är ju den riktiga tomten. Jag är förvånad över att det inte startat en konspirationstråd om detta här på forumet.
En fråga. Menar du att det astronomiska faktumet att solen kring, eller mer riktigt strax efter, juletid åter närmar sig jorden och värmer upp vår kära planet är en importerad idé?