Resultat: Är SVT's val av Gina Dirawi som julvärd bra?
Ja
17,96%
109 röster
Nej
62,27%
378 röster
Vet inte, men det kanske blir bra
12,69%
77 röster
Tveksamt, tror inte det blir bra
7,08%
43 röster
2015-11-20, 19:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Leif Pagrotsky vore lysande och han har ju även ett riktigt tomteskägg. Leif GW Persson vore också ett givet alternativ som julvärd.

Men snälla neger, en jude eller ett psykfall. Fin jul det skulle bli. Varför inte kakan hermansson så kan man fira jul utan tv och umgås med nära och kära ist.
Citera
2015-11-20, 19:25
Medlem
Elm0s avatar
Vilken tur att man ska bort över jul så man slipper detta..
Muslim eller ej, att en så ung tjej får denna prestigefyllda post får nog en och annan pensionär att undra var alla vuxna håller hus

SVT kan inte få nog av Gina, hon är den perfekta PK-marionetten. Ung, tjej, muslim, som ändå "blivit en av oss" (vitaste blatten jag sett), dom kanske rentav tycker hon är folkkär.

Hon var rolig på youtube för massa år sen, hon kan stanna där.
Citera
2015-11-20, 19:27
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SPQR12
Vad ska man säga? I år får tvn vara avstängd. Det är nog bäst för julefriden.

Det är ungefär så jag känner också. Efter några snaps och öl kring den traditionella jullunchen, så ska man kolla på tändningen av ljuset. Då, om inte tidigare, lär detta extrema ställningstagande av SVT komma upp. Extremt polariserande från båda sidor. Usch, inte bra för julefriden.

Hur tänkte SVT, kan vi inte få ha vår julefrid i fred?
Citera
2015-11-20, 19:29
Medlem
Bryr mig inte så mycket om religionsgrejen. Vad jag förstår har hon firat jul mm i sin ungdom. Däremot stör jg mig på att man ska ha en skrikig 25åring som julvärd. Känns som det finns ett par hundra som skulle passa bättre för jobbet.
Citera
2015-11-20, 19:31
Medlem
Zabuzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCK
Du missar poängen. Det finns fan inte så mycket kompetent folk kvar på SVT. Vem hade du hellre sett som julvärd?

Hela stället är definitionen av PK. Det finns ingen som inte är PK på SVT. Det kan inte bli något annat. Så då kan man ju lika gärna hoppas att det blir bra iaf. Gina är bra. Eller?

Så det finns alltså endast kompetenta troende muslimer som arbetar på SVT. Snälla människa.
Citera
2015-11-20, 19:33
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm0
SVT kan inte få nog av Gina, hon är den perfekta PK-marionetten. Ung, tjej, muslim, som ändå "blivit en av oss" (vitaste blatten jag sett)

Och extremt snygg (som blattetjej):

https://ordet09.files.wordpress.com/...svc3a4der1.jpg

Som sagt, jag har inget emot Gina som sådan, men det är extremt polariserande att utse en tydlig muslim att vara julvärd i SVT, och motsvarande hade inte hänt i något annat land på detta klot, inklusive Norge, Danmark, Finland, Kanada.
Citera
2015-11-20, 19:33
Medlem
TheDeans avatar
Givet att vi känner till SVT:s agenda ter sig valet ganska självklart och därmed också något tveksamt. Gina tycks, i övrigt, vara en sympatisk person även om jag kan tycka att hon lägger sig an en något lakonisk mask som förefaller vara något konstlad.
Citera
2015-11-20, 19:38
Medlem
Vet man när hon fick frågan?Det kan ju vara intressant.
Citera
2015-11-20, 19:38
Medlem
BallaKlavas avatar
Vem fan kollar på tv på julafton? Det är klart Kalle Anka var viktigt när man var 5 år gammal men kom igen nu. Det är ju då man träffar nära och kära. Knäcker några nötter.

Varför firar ni jul? Är det jesu födelse? Eller midvintersolståndet? Eller den gamla fina svenska traditionen med tyska träd, amerikanska coca-cola-tomtar och årets mat-/alkohol-/shopping-excess?

Gina blir bra för mig trots att jag missar spektaklet. Hon verkar vara mänsklig. God jul!
Citera
2015-11-20, 19:39
Medlem
gurkmajjas avatar
Vem/vilka knullar denna tjej med? Hon måste ju rimligtvis ha någon relation med någon med makt i TV-incestvärlden. Hon är ju med överallt och hade en egen "show" när jag knappt visste vem det var. Fan är det frågan om? Skitsamma om hon är blatte/muslim/whatever, men vem annars har gjort en dylik kometkarriär inom TV?

Sen är det självklart en provokation från kommunisterna på SVT att sätta in en muslim som värd för en kristen högtid, men det är ju ingen överraskning att dessa svenskhatare gör sitt bästa för att pissa det svenska folket i ansiktet.
Citera
2015-11-20, 19:40
Medlem
Elm0s avatar
Bara hon inte tänder ljuset och sen säger.. "Så önskar vi er all en riktigt god HELG"
Citera
2015-11-20, 19:41
Medlem
No.90-Kleists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Vem fan kollar på tv på julafton? Det är klart Kalle Anka var viktigt när man var 5 år gammal men kom igen nu. Det är ju då man träffar nära och kära. Knäcker några nötter.

Varför firar ni jul? Är det jesu födelse? Eller midvintersolståndet? Eller den gamla fina svenska traditionen med tyska träd, amerikanska coca-cola-tomtar och årets mat-/alkohol-/shopping-excess?

Gina blir bra för mig trots att jag missar spektaklet. Hon verkar vara mänsklig. God jul!
Ska man resonera så är alla kulturella fenomen, i alla kulturer, importerade. Det är klart, det finns säkert någon isolerad stam i Amazonas som har utvecklat sina helt egna kulturella uttryck utan påverkan på andra, men är det mer värt för det? Det är, ironiskt nog, typiskt svensk kultur att tro att allt är importerat och att ingen inhemsk kultur existerar.

Valet är givetvis politiskt. Dådet i Paris gör det angeläget att framställa muslimer sekulära och toleranta. Själv bryr jag mig inte så mycket. Kollar ändå bara Kalle Anka och Karl-Bertil Jonsson på julafton.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in