• 1
  • 2
2015-10-20, 00:36
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strekronors
Okej! Tack för svar

Ja, tycker själv det är hemskt, men detta är ända utvägen, och jag vet att jag verkligen kommer betala direkt när jag får mina deg så jag avslutar allting som ska göras.

Betalningarna? sköts det via internet eller får man massa brev hem?

Vivus skickar inga brev hem så länge du betalar inom 30 dagar. Allt sköts på internet du ser fakturan direkt när du loggar in med ditt användarnamn på sidan.
Men som sagt det står vivus.se på ditt kontoutdrag när dom gör sina utbetalningar.
Och nej så hemskt är det inte om du som du säger har pengarna vid ett senare tillfälle.
Se bara till att inte göra det till en dålig ovana, för då kan det lätt bli dyrt om du någon gång inte har råd att betala tillbaka och det kan bli en del räntekostnader om du gör det flera gånger per år, är ju 10% på den totala lånekostnaden, så om du lånar 30 000:- på ett år så får du betala 3000:- bara i ränta vilket är pengar du kan göra roligare saker för men det förstår du nog.

Är dock väldigt osäker på om dom har räntefria lån för första gången låntagare?
Är du säker på det? EDIT: Såg nu att dom hade räntefria lån för första gången låntagare.
Citat från deras hemsida: "Första lånet är räntefritt och avgiftsfritt. Från andra lånet tas en fast ränta ut som baseras på antal dagar och det lånade beloppet."
Senast redigerad av MrMadoff 2015-10-20 kl. 00:43.
Citera
2015-10-20, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Vivus skickar inga brev hem så länge du betalar inom 30 dagar. Allt sköts på internet du ser fakturan direkt när du loggar in med ditt användarnamn på sidan.
Men som sagt det står vivus.se på ditt kontoutdrag när dom gör sina utbetalningar.
Och nej så hemskt är det inte om du som du säger har pengarna vid ett senare tillfälle.
Se bara till att inte göra det till en dålig ovana.
Är dock väldigt osäker på om dom har gratis ränta för första gången låntagare?
Är du säker på det?

Är inne på deras hemsida.
Om jag ansöker om 3k just nu idag så står det:

Oss tillhanda senast 19.11.2015
Lånebelopp: 3000kr
+Ränta: 0kr
Totalt: 3000kr
Effektiv ränta: 0%

Antar att det kostar om man inte degar efter 30 dagar dvs.

Tack för svaren MrMadoff!

Är det något mer som kommer eller som man ska tänka på hos vivus?
Citera
2015-10-20, 00:47
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Är inne på deras hemsida.
Om jag ansöker om 3k just nu idag så står det:

Oss tillhanda senast 19.11.2015
Lånebelopp: 3000kr
+Ränta: 0kr
Totalt: 3000kr
Effektiv ränta: 0%

Antar att det kostar om man inte degar efter 30 dagar dvs.

Tack för svaren MrMadoff!

Är det något mer som kommer eller som man ska tänka på hos vivus?

Det som står där stämmer, läs min edit i senaste inlägg.
Hade glömt hur det var för mig första gången, men det som står i den där rutan stämmer alltid.

Ingenting kommer att komma från vivus.se hem i din brevlåda, DOCK är det som kommer att komma i din brevlåda hem en kreditupplysning från UC vilket är standard när man köper något på kredit från internet eller som nu när du tar ett snabblån. Dock står inte Vivus.se som den som begärt ut kreditförfrågan utan det står nog antingen 4finance eller annat kreditbolag (minns ej vilket).
Lycka till och kom ihåg att betala in pengarna så FORT du har dom på ditt konto så du inte bränner dom på något annat.
Citera
2015-10-20, 00:59
Medlem
Okej, ang. det med brev från UC. Såg att man kunde legitimera mig online? Kommer det ändå brev hem?

Vill få det så "cleant" som mjöligt så inte mina päron ser det hehe.

Självklart degar jag direkt jag får mina andra cash.

Mvh
Citera
2015-10-20, 01:02
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Okej, ang. det med brev från UC. Såg att man kunde legitimera mig online? Kommer det ändå brev hem?

Mvh

Ingen aning hur det ligger till med det faktiskt. Kan tyvärr inte hjälpa dig med det.
Citera
2015-10-20, 02:05
Medlem
Citat:

Mvh

Har för mig att kivra sköter sådant, när jag fått uc så kommer det till min online brevlåda hos Kivra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in