Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-19, 20:49
  #1
Medlem
Hade tänkt att låna 3k från dom, vet att jag får deg om 3 veckor, men måste betala inom en vecka. Så tänkte kolla ett lån på vivus, verkar vara seriösa, men hittar bara gamla trådar från dem. Någon/några som lånat där nyligen?

Hur ser det även ut när man lånar? Får man brev hem eller sker allt via mail?

Mvh
Citera
2015-10-19, 20:55
  #2
Medlem
betalar du exakt i tid så. missar du är du lätt uppe i fyrdubbla kostnaden. låna av släkten istället.
Citera
2015-10-19, 20:57
  #3
Medlem
Kan inte låna av släkt, är en skuld jag själv får lösa. Men den ska in nästa vecka, och jag får cash om 3 veckor. Tänkte då ta ett sådant lån och betala av det direkt när jag får cash on 3 veckor.

Kan man betala innan tiden går ut eller ska det vara exakt sista dan?
Citera
2015-10-19, 21:03
  #4
Medlem
du kan betala lånet dagen efter
Citera
2015-10-19, 21:06
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av csidus
du kan betala lånet dagen efter

Okej, det är ju bra, så jag kan betala direkt när jag fått pengarna.

Någon som har använt sig av dessa och kan rekommendera? Jag vet stt
Lån suger. Men min ända utväg

Hur blir det när man lånar? Får man brev hem osv. Eller är allt via mail?
Citera
2015-10-19, 21:41
  #6
Medlem
har även inget jobb på heltid utan jobbade denna månaden där jag får cashen om 3 veckor, därav lånet jag behöver ta.

Skriver jag det jag kmr tjäna då på det jobbet jag gjort? Eller kan jag inte låna överhuvudtaget eftersom jag inte har heltid jobb?
Citera
2015-10-19, 22:36
  #7
Moderator
Diablo1118s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strekronors
har även inget jobb på heltid utan jobbade denna månaden där jag får cashen om 3 veckor, därav lånet jag behöver ta.

Skriver jag det jag kmr tjäna då på det jobbet jag gjort? Eller kan jag inte låna överhuvudtaget eftersom jag inte har heltid jobb?


Dessa bolag är inte så nogräknade så att du inte har ett heltidsjobb spelar nog inte så stor roll. Du ska ange den inkomst du har innan skatt. Vid "normala" lån brukar man kräva att man har en inkomst i sin UC men även detta bryr sig dessa bolag sig mindre om.
Du kan ansöka via nätet eller via deras kundtjänst. Sen skickar de sms och eller mail när de kontaktar dig.
Citera
2015-10-19, 23:00
  #8
Medlem
jag tror att första 30 dagarna är helt räntefritt, men du måste nog låna ett bestämt belopp.
Citera
2015-10-19, 23:08
  #9
Medlem
Jo det vet jag att det är räntefritt dom första 30 dagarna.
3k hade jag tänkt mig låna.

Men vill veta om någon här inne har tagit något på senare tid då jag endast hittar trådar från 2012-13 typ.

Samt om hur det ser ut när man väl lånat, om man får brev hem eller om allt sköts online?
Citera
2015-10-20, 00:25
  #10
Medlem
sen även en fråga, hur ser det ut på kontot när pengarna kommer in?

står det Vivus då eller?

mvh
Citera
2015-10-20, 00:29
  #11
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strekronors
sen även en fråga, hur ser det ut på kontot när pengarna kommer in?

står det Vivus då eller?

mvh

Ja om du tar ett lån från vivus står det vivus.se men många andra företag brukar bara ha en massa randomsiffror vid utbetalningar. Lånen brukar skötas snyggt och prydligt exakt så som dom beskriver det i sina lånevillkor. Har dock ingen erfarenhet av vad som händer om man inte betalar i tid.
__________________
Senast redigerad av MrMadoff 2015-10-20 kl. 00:32.
Citera
2015-10-20, 00:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Ja om du tar ett lån från vivus står det vivus.se men många andra företag brukar bara ha en massa randomsiffror vid utbetalningar. Lånen brukar skötas snyggt och prydligt exakt så som dom beskriver det i sina lånevillkor. Har dock ingen erfarenhet av vad som händer om man inte betalar i tid.

Okej! Tack för svar

Ja, tycker själv det är hemskt, men detta är ända utvägen, och jag vet att jag verkligen kommer betala direkt när jag får mina deg så jag avslutar allting som ska göras.

Betalningarna? sköts det via internet eller får man massa brev hem?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback