• 1
  • 2
2005-11-03, 12:11
Medlem
m68s avatar
Jag hade tänkt mig ryggbiff, bryna den salta o peppra lägga på en skiva ost och in i ugnen. Men eftersom jag tänkte mig hasselbackspotatis till så kanske det räcker 10 min tillsammans med potatisen i ugnen eller?
Citera
2005-11-06, 10:47
Medlem
alrunans avatar
jo jag stekte biffen lite lätt och hade sedan på en västerbottensost. Så fick det gå i ugnen en stund. Det kalasgott tyckte jag! Jag åt det med broccoli till.

Nu hade jag köttet lite sådär rosa inuti. Om man inte vill det kanske man ska ska steka det lite till innan det går in i ugnen, eller ta ut det och lägga på osten efter en stund. Osten blir nog lätt bränd annars. Jag hade biffskivor, ganska tjocka.
Citera
2005-11-06, 11:50
Medlem
Villons avatar
Är det inte stilitonost man ska kunna ha på pepparkaka?
Citera
2005-11-06, 15:18
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Jag hade tänkt mig ryggbiff, bryna den salta o peppra lägga på en skiva ost och in i ugnen. Men eftersom jag tänkte mig hasselbackspotatis till så kanske det räcker 10 min tillsammans med potatisen i ugnen eller?

Yes, det blir nog kanon
Citera
2005-11-06, 15:20
Medlem
Ralphies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Är det inte stilitonost man ska kunna ha på pepparkaka?

Det kan man nog säkert. Ost är ju rätt vanligt att man äter som den är till dessert, med olika former av kex till etc. Varför inte prova själv och ge oss ett utlåtande ?
Citera
2005-11-06, 18:48
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralphie
Det kan man nog säkert. Ost är ju rätt vanligt att man äter som den är till dessert, med olika former av kex till etc. Varför inte prova själv och ge oss ett utlåtande ?
Försöker minnas om jag ätit detta eller om jag är ute och cyklar som vanligt. man får nog ta och testa, som sagt.
Citera
2005-11-07, 09:56
Medlem
alrunans avatar
Var på en stor ica och frågade efter osten. Men den fick dem tydligen bara in lagom till jul.

Inte för att det gjorde mig något, hade nog inte gillat den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in