Citat:
Ursprungligen postat av
TD-Mystic
Mycket bra inlägg. Den bästa analysen jag läst i den här tråden på mycket länge, önskar jag kunde skriva lika bra som du.
Men tror du Ingrid ens kommer vilja försöka förstå vad det är du säger här? Hon har visat sig lika omöjlig varje gång folk försöker "väcka" henne om man får hårddra det lite och framföra kritik mot hennes extrema besatthet av islam. Ändå sitter hon i sin podcast med Conrad och tackar alla som ger dom kritik, och med kritik blir dom bättre. Ingrid hycklar dock hela tiden som den person hon är för hon tål inte kritik, hon bemöter inte kritik och allra minst bryr hon sig om kritik, för att hon har rätt, alla andra har fel. Vad som står i Koranen på en viss sida och vad Surorna säger om det ena med det tredje är mycket viktigare att förmedla ut för att rädda svenska folket, och i förlängningen då antar jag den vita rasen.
Förlåt, men kommer aldrig kunna lita på Ingrid efter hela Gatestone-affären, och så länge hon bekänner sig för sin kontrajihadism ideologi och kallar andra som hon ser som lite för nationalistiska för nazister, eftersom hon duktigt vill visa att hon tar avstånd från sådana som vill rädda vårt folk och få ett "hurraa!!" från sin gode vän Roger Muppström på köpet, som är lika flitig med att kalla andra för nazister som Ingrid är.
Bra inlägg i varje fall.
Tack för de vänliga orden! Jag brukar vara försiktig med att kalla folk som sugits in i kontrajihadismen för ondskefulla eller anklaga dem för att drivas av någon agenda, och tänker vara det i förhållande till Carlqvist också. Inte för att jag inte anser att kontrajihadismen är ett fruktansvärt gift i den nationella rörelsen och drivkrafterna bakom är rent ondskefulla, utan just därför. Accepterar vi inte att många välmenande personer också lätt kan sugas in i kontrajihadismen när de först börjar bli skeptiska mot samhälletes förfall - betänk att Ingrid inte är rotad i någon traditionell nationalistisk miljö utan väcktes upp i samband med en SD-demonstration under en era när kontrajihadismen var som offensivast i de miljöerna - så underskattar vi vilket farligt och svårbesegrat gift kontrajihadismen är.
Därefter är det rent mänsklig confirmation bias, prestige och annat som vi alla har, såväl jag som Carlqvist, som håller en kvar övertygad. Framförallt om man hamnar i en så framskjuten roll inom rörelsen som Carlqvist snabbt fick, och dessutom får offra eller se andra behöva göra personliga uppoffringar. Ingen kan få en så fast övertygad som när man upplever att makten eller dess lakejer attackerar en för ens ståndpunkter, även om makten i det här fallet innerst inne inte är någon fiende till kontrajihadismen.
Jag ser inget produktivt i att spekulera i ev. agendor hos Carlqvist, eftersom hennes agerande relativt övriga kontrajihadister är såpass öppet mot övrig nationalism och genom podden bidrar till att folk får upp ögonen för andra former av mer tradtionell, etnisk nationalism. Så skulle förmodligen inte en driven kontrajihadist agera, eller ens medverka till. Sålänge det är resultatet, så ser jag ingen större fara i att ge henne ett
benefit of the doubt och anta att hon är en i grunden sanningssökande, godhjärtad person som tyvärr dragits in i och låst sig i en närmast anal islamfixering - något som kan hända oss alla, speciellt personer med mycket passion. Jag tror definitivt Conrad är en sanningssökande, välmenande person öppen för att utforska även mer tabubelagda områden även om det kanske finns en naturlig rädsla för vad det skulle innebära för poddens framtid. Men, och det här är ett stort men, hur man hanterar den här incidenten nu blir verkligen ett lackmustest. Kan man inte vara fullständigt transparenta och öppna med vad som hänt utan tiger ihjäl eller försöker släta över det har jag svårt att inte vara intellektuellt ärlig mot mig själv och alla andra, då måste man anta den mest rimliga och på en så god podd ledsamma slutsatsen att man försöker skydda någon eller något och därmed sätter något annat intresse än det svenska först.
Citat:
Ursprungligen postat av
mike70
Misstolka med flit och slåss mot halmgubbar är vänsterns nationalsport. Målet är hela tiden att styra in diskussionerna på helt andra spår.
Man måste först bekämpa islamismens intåg i Sverige och Europa, sen titta på de bakomliggande orsakerna. Varför och vad ledde till att islamisterna kunde etablera sig så starkt här? Men en sak i taget. Tålamod.
Den tiden finns inte. Islamisterna är en rätt begränsad, inte obefintlig men i sammanhanget försumbar, självständig politisk kraft i Sverige. De frodas definitivt, brer ut sig och avancerar men i slutändan nästan enbart för att de släpps fram av andra intressen som gynnas av att så sker. De skulle om dessa intressen vill i slutändan kunna avpolleteras från maktpositionerna lika fort. De är på inget sätt en sådan självständig kraft - vilket inte ska förväxlas med att de inte orsakar mycket ofog i samhället - att det är värt att lägga sina resurser på att grotta ner sig i analyser av deras motiv, framfart, religiösa urkunder osv. Inte heller är det klokt att acceptera att striden står mellan västvärldens ideal och islam.
Inte bara för att det är en felaktig och irrelevant uppdelning - en titt på t.ex. Södertälje ger snabbt att den gemensamma nämnaren för svenskens plågoandar inte är Islam utan rotad i etnicitet - men för att det är en
öppet förespråkad strategi av
den andre för att accepteras och smälta in i värdbefolkningens syn på sig själva. När slagfältet flyttas till att handla om Islam, släpper svensken in 'allierade' i sin sida av kampen som är skadliga för oss i längden och i ivern att misskreditera islam accepterar - intalar - vi oss själva att vi står för och måste försvara degenerativa "moderna" värden som på sikt också skulle bli svenskens undergång.
Det må vara
enklare att hetsa vanligt folk mot Islam än att få dem att värna sin egen svenskhet mot alla former av fiender svensken ställts mot, men vad spelar det för roll när kontrajihadismen ställer oss försvarslösa och sårbara mot alla andra, farligare fiender och i slutändan kommer innebära det svenska folkets undergång?
Citat:
Ursprungligen postat av
mike70
Jag tror Ingrid är smartare än vad du vill tro. Grejen är att man måste börja i rätt ände. Annars sparkar den vanlige Aftonbladet-läsaren bakut och slår dövörat till.
Urk, det är inte som att någon av oss aldrig hört argumentet "men sådär som ni resonerar kan man inte vara öppen med, då får man aldrig några anhängare från vanligt folk". Vi är inte för dumma för att förstå det argumentet så som du tycks antyda, vi är tillräckligt intelligenta för att genomskåda det.