• 1
  • 2
2015-10-19, 21:36
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Med största sannolikhet är det konsekvenser av droger som du har tagit. Om du slutar med drogerna kan hallucinationerna försvinna om ett tag.
Ja det var efter jag hade tagit mdma först, sen tjack, sen benso, sedan dagen utan något kom dessa hallisarna.. De är borta nu dock verkar det som.. Dopaminbrist gissar jag på.

Men jag har beslutat mig för att lägga ner med drogerna nu... Helt.
Citera
2015-10-19, 21:37
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yppsilon
De gestalter som manifesterar sig är något som sker under sömnparalys. Man kallar dem för homonculus. De är en produkt av att ditt motoriska center aktiveras medan du inte är helt vaken. Med kombinationen av rädslan brukar dessa skepnader gestaltar sig väldigt obehagligt..

Helt naturligt. Bara be till jesus så blir det bra.
Men jag kunde röra mig, och jag kunde vidröra dom...
Citera
2015-10-19, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Känner mig inte särskilt manisk... Jag är ganska lugn för det mesta, eftertänksam och så... Det var innan när jag hade tvångstankar som det var jobbigt. Nu är jag mest trött och orkeslös. Men kan dock inte sova :/

Kanske vore det en idé att pröva medicineringen ändå, för att komma ner i varv lite. Känner mig alltid rastlös.. Men kan inte det ha med ADHD att göra? Tjack upplevde jag hjälpte, vet inte om det var därför jag fick hallisarna dock senare, för jag har hört att dopaminbrist är vad som orsakar schizofreni.. Alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jo fan jag har nog fan mani... När jag tänker efter så har jag gjort dramatiska förändringar.. Typ sagt till mina föräldrar att sluta stötta mig för jag är vuxen osv.. Visserligen så är det också sant.. Jag borde klara mig utan dom. Dom ska inte behöva ta hand om en 26 årig grabb som om han vore ett barn.

Det här är ett levande helvete alltså...

Sluta med droger! Inte som i "sluta med droger du dör". utan sluta med droger när du mår så här!

Har du fått medicin så ta denna.
Citera
2015-10-20, 00:41
Medlem
Yppsilons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Men jag kunde röra mig, och jag kunde vidröra dom...

Hjärnan skapar din världsbild. Så om du ser saker som inte är där. Lappar den mellan verklighet och illusioner. Du sover vaken alltså. Hur har din sömn varit den senaste tiden? Någon annan poängterade att du har Mani. Kanske ligger något i det?
Citera
2015-10-20, 09:21
Medlem
Jag misstänker att din verklighetsuppfattning är skev och att du lider av ångestproblematik. Det känns som att du försöker böja dina resonemang runt verkligheten för att kunna rationalisera dig själv. Förstår inte alls hur tankegångarna går när du har en teori om att MDMA skulle ha öppnat dig (men ingen annan?) så att du är mottaglig för utomdimensionella väsen. Min ärliga uppfattning av dig är att du inte står ut med vad du egentligen är och på så vis dras till droger eller skapar resonemang som på nåt sorts sätt sätter dig i en viktig roll. Antagligen för att du inte står ut med vad du är egentligen, men har heller ingen lust att ändra på det. Att man hör röster är något man skall ta på största allvar. Det varslar inte om något gott.

Din signatur syftar mot att livet skulle vara att "bara vara". Vilket för mig förefaller som en latmaskdröm. Du skulle kollapsa på studs om inte alla mikroorganismer i dig jobbade för fulla muggar. Det jag ser när jag läser din historik är en individ vars hjärna har hakat upp sig på sina drogrus. Problemet blir att drogerna kopplar bort dig från verkligheten. I början är det häftigt, "wow, jag är ju kapabel till att vara vad som helst, jag behöver ingen annan". Dopaminer och andra signalsubstanser flödar, dock helt oberoende av vad som pågår runt om dig. Du blir bortkopplad från verkligheten och det blir väldigt lätt att gå i riktningar som inte är naturliga för vårt "system". Det är inte konstigt att människor som går på droger klarar av exceptionella saker eller utvecklar väldigt annorlunda personligheter. De är närda av kemisk lycka. Problemet blir bara att när du väl ska lägga av så är verkligheten inte den du förväntat dig. Det kommer bli en enorm uppförsbacke att återanpassa sig. Men vad är alternativet? Att leva i en vardag där ens bortkopplade fantasier är helt omöjliga att implementera? Förutom inför sina närmsta missbrukarvänner? Det är inte upplysning. Det är galenskap. Nästa gång du upplever ett drogrus tycker jag du ska fundera över varför allting helt plötsligt känns ganska ok ändå. Du är en envis ReVarre, det märks på ditt frekventa postande. Det är en fantastisk egenskap. Vakna upp ur dvalan och sätt igång innan livet passerat dig.
Citera
2015-10-20, 11:19
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Hjärnan skapar din världsbild. Så om du ser saker som inte är där. Lappar den mellan verklighet och illusioner. Du sover vaken alltså. Hur har din sömn varit den senaste tiden? Någon annan poängterade att du har Mani. Kanske ligger något i det?
Nej jag sover inte vaken.. Det var bara en natt det var så.

Mani har jag knappast! Möjligt att jag hade det innan men det här är knappast mani som jag upplever nu.. Jag är snarare osäker, impulsiv och hyperaktiv men det är en annan sak

Jag har haft diagnoser som tourettes, adhd, asperger osv.. de har aldrig kommit riktigt fram till vad det är.. Men tjack hjälper

Eftersom jag inte har tjack på recept dock så pimplar jag kaffe hela tiden istället... Men det hjälper ytterst lite mot min hyperaktivitet.
Senast redigerad av ReVarre 2015-10-20 kl. 11:21.
Citera
2015-10-20, 11:23
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Jag tror jag nojjade upp mig bara att det skulle finnas något från den andra dimensionen som jag tagit med mig under en mdma-tripp... Har gått och tänkt väldigt mycket på det på senare och till sist så spelade min fantasi mig ett spratt.. Jag skrattar lite åt det nu, för jag inser hur komiskt det är.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in