• 1
  • 2
2015-10-19, 11:37
Medlem
ReVarres avatar
Jag hör röster som inte är mina egna, de kan tillhöra mina kompisars, det är bara en massa gojja inget som jag hänger fast uppmärkamheten på.

Jag har skumma halvdrömmar med där jag är halvt vaken men halvsover och det kan hända någonting, någon kan komma och prata med mig och så och det känns som det är på verkligt bara för att "Poof" så försvinner människan i fråga och då förstod jag att det inte var på riktigt. Som en dröm, fast inte i en djupsömn sas.

När det är mörkt i rummet så kan ett djurliknande kreatur manifestera sig vid mig. Min teori är att det är min rädsla i manifesterad form. Jag är rädd att den ska ta över mig osv (besatt). Men den kan inte manifestera sig när det är ljust. En annan teori är att det faktiskt är ett ockult fenomen, och att jag genom mina mdma upplevelser breddat min öppenhet till att faktiskt kunna se saker andra inte kan se för de inte har tillräckligt öppna hjärtan.

Förövrigt har jag min logiska hjärna helt i sin besittning. Jag vet att jag tror, och är inte fastlåst på att det ska vara det enda eller det andra. Helt förnuftig i mina resonemang sas. Bara jävligt öppen.
Citera
2015-10-19, 11:41
Medlem
bolibumpahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Jag hör röster som inte är mina egna, de kan tillhöra mina kompisars, det är bara en massa gojja inget som jag hänger fast uppmärkamheten på.

Jag har skumma halvdrömmar med där jag är halvt vaken men halvsover och det kan hända någonting, någon kan komma och prata med mig och så och det känns som det är på verkligt bara för att "Poof" så försvinner människan i fråga och då förstod jag att det inte var på riktigt. Som en dröm, fast inte i en djupsömn sas.

När det är mörkt i rummet så kan ett djurliknande kreatur manifestera sig vid mig. Min teori är att det är min rädsla i manifesterad form. Jag är rädd att den ska ta över mig osv (besatt). Men den kan inte manifestera sig när det är ljust. En annan teori är att det faktiskt är ett ockult fenomen, och att jag genom mina mdma upplevelser breddat min öppenhet till att faktiskt kunna se saker andra inte kan se för de inte har tillräckligt öppna hjärtan.

Förövrigt har jag min logiska hjärna helt i sin besittning. Jag vet att jag tror, och är inte fastlåst på att det ska vara det enda eller det andra. Helt förnuftig i mina resonemang sas. Bara jävligt öppen.

Du lider helt klart av sex brist och måste vara extremt törstig.
Citera
2015-10-19, 11:41
Medlem
Av din beskrivning att döma så skulle jag gissa på schizofreni. Men då jag inte är någon expert så skulle jag råda dig att söka upp läkare/psykolog
Citera
2015-10-19, 11:42
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimmy.A
Av din beskrivning att döma så skulle jag gissa på schizofreni. Men då jag inte är någon expert så skulle jag råda dig att söka upp läkare/psykolog
Men schizofrener har inte sin mentala hälsa i besittning vilket jag har...

edit: mentala hälsa är väl fel ord nu men det är ju inte så att jag har en psykos dvs att jag tror att det är på riktigt... Jag vet inte vad det är jag upplever
Citera
2015-10-19, 11:58
Medlem
studentrolands avatar
Citat:
Men schizofrener har inte sin mentala hälsa i besittning vilket jag har...

edit: mentala hälsa är väl fel ord nu men det är ju inte så att jag har en psykos dvs att jag tror att det är på riktigt... Jag vet inte vad det är jag upplever
Du upplever såklart att din inre drömvärld är på väg att "spilla över" in i vakentillståndet, och detta sker som en effekt av att nattens REMsömn varit överbelastad under en längre tid med outlevda förväntningar... fenomenet förklaras grundligt inom "expectation fulfilment theory".
Citera
2015-10-19, 12:03
Medlem
Med tanke på att du nämner halvt vaken/halvsover. Jag gissar att allt beror på sömnbrist, djupsömn är på så sätt viktig. Har man varit utan djupsömn under en längre tid, ökar risken för hallucinationer.
Citera
2015-10-19, 12:13
Medlem
Yppsilons avatar
De gestalter som manifesterar sig är något som sker under sömnparalys. Man kallar dem för homonculus. De är en produkt av att ditt motoriska center aktiveras medan du inte är helt vaken. Med kombinationen av rädslan brukar dessa skepnader gestaltar sig väldigt obehagligt..

Helt naturligt. Bara be till jesus så blir det bra.
Citera
2015-10-19, 12:16
Medlem
Jag får hallucinationer när jag inte sover. Då kan jag titta på en tom vägg och se typ Kalle Anka som slår pluto med en slägga. Och annat också. Behöver ingen tv.

Är du mörkrädd? Då kan man se saker i mörkret. Det är din fantasi.

Jag är schizofren dock ej psykotisk just nu. Jag hör röster och är medveten om att de är just röster. Jag kan kommunicera med andra. Vi med schizofreni är inte fast i psykos för alltid. Jag är tungt medicinerad så jag har insikt i min sjukdom. Vi är inte borta i skallen. Det är bara när vanföreställningarna tar över och livet blir en vaken mardröm.

"Mentala hälsa i besittning"....vem har det egentligen?
Citera
2015-10-19, 12:20
Medlem
Citat:
Vad är det här jag upplever?

Med största sannolikhet är det konsekvenser av droger som du har tagit. Om du slutar med drogerna kan hallucinationerna försvinna om ett tag.
Citera
2015-10-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Comatose
"Mentala hälsa i besittning"....vem har det egentligen?

+1 på den. Får säga som pimme "Det är ni som är dom konstiga och jag som är normal"
efter detta måtto försöker jag leva mitt liv.

Back to topic, jag tror TS lider av sömnbrist helt enkelt, sist jag hade sovit dåligt en längre tid blev världen helt galen, dag som natt.

Mvh.
Citera
2015-10-19, 15:05
Bannlyst
Som jag har sagt nu några gånger så lider du av mani.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mani_(syndrom)

Inget fel i att vara lite manisk då och då men det går alltid neråt så därför vore det kanske bäst att få det åtgärdat.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-19 kl. 15:08.
Citera
2015-10-19, 21:34
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Som jag har sagt nu några gånger så lider du av mani.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mani_(syndrom)

Inget fel i att vara lite manisk då och då men det går alltid neråt så därför vore det kanske bäst att få det åtgärdat.
Känner mig inte särskilt manisk... Jag är ganska lugn för det mesta, eftertänksam och så... Det var innan när jag hade tvångstankar som det var jobbigt. Nu är jag mest trött och orkeslös. Men kan dock inte sova :/

Kanske vore det en idé att pröva medicineringen ändå, för att komma ner i varv lite. Känner mig alltid rastlös.. Men kan inte det ha med ADHD att göra? Tjack upplevde jag hjälpte, vet inte om det var därför jag fick hallisarna dock senare, för jag har hört att dopaminbrist är vad som orsakar schizofreni.. Alltså jag vet inte vad jag ska ta mig till.

Jo fan jag har nog fan mani... När jag tänker efter så har jag gjort dramatiska förändringar.. Typ sagt till mina föräldrar att sluta stötta mig för jag är vuxen osv.. Visserligen så är det också sant.. Jag borde klara mig utan dom. Dom ska inte behöva ta hand om en 26 årig grabb som om han vore ett barn.

Det här är ett levande helvete alltså...
Senast redigerad av ReVarre 2015-10-19 kl. 21:45.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in