• 1
  • 2
2015-10-19, 21:30
Medlem
wencas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Hum, inte för att jag exakt vet vad han menar, men förmodligen ett liv där du tar ansvar för dina handlingar, växer upp, slutar leva som en slav under THC, inte leva av andras jobb?

Lovar dig, det känns bättre sen när man kommer igång.

Been there done that. Ingen tycker en knarkare är cool.

Men, okej. När exakt sade jag att jag brukar cannabis, eller att jag ens kommer att använda vaporizer till gräs? Det var inte precis min avsikt. Jag har egen lägenhet och pluggar. Jag lever på pengar från försäkringskassan eftersom jag har haft stora problem med psyket och därför missat flera år av skolan. Så jag är 21 år gammal och måste gå i skolan längre än andra, och kan inte bo hos mina föräldrar. Så bara för att sidan jag beställde ifrån inte verkade fungera för tillfället (jag var tydligen inte den enda som hade problem med deras sida inatt) så är jag oansvarig och behöver växa upp? Nu förstår jag verkligen ingenting
Citera
2015-10-19, 23:34
Medlem
Uphills avatar
Ja, vi kanske är onödigt hårda i fördömandet av den livsstil som du verkar skylta med.

Att sluta med beroendeframkallande ämnen är dock en bra väg att gå, om det sedan är nikotin, morfin eller THC.
Klarar man det så blir nog allt i livet så mycket lättare sedan.

Lycka till med avvänjningen och studierna!

Vad studerar du för resten, om jag får vara nyfiken?
Citera
2015-10-20, 00:11
Medlem
wencas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Ja, vi kanske är onödigt hårda i fördömandet av den livsstil som du verkar skylta med.

Att sluta med beroendeframkallande ämnen är dock en bra väg att gå, om det sedan är nikotin, morfin eller THC.
Klarar man det så blir nog allt i livet så mycket lättare sedan.

Lycka till med avvänjningen och studierna!

Vad studerar du för resten, om jag får vara nyfiken?

Skylta med?... Nu förstår jag inte riktigt. Själva avsikten med mitt inlägg var ju att be om rådgivning. Jag har inte precis mycket erfarenhet av sådana här saker, dvs problem med internetköp. Men eftersom jag blev ifrågasatt, ganska personligt t.o.m, så var jag tvungen att påpeka att jag varken är lat, omogen eller beroende av droger för den delen.

Jag läser på humanistisk linje med inriktning på språk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in