Citat:
Ursprungligen postat av
rakarna
steg ett kontakta din bank och ber dem avbryta transaktionerna
ifall steg ett är försent. vänta tills företaget öppnar sin support och prata med dem.
om du försökte betala genom klarna eller någon annan extern faktura bolag kontakta dem istället
problemet löst inget å få panik över. speciellt.
Ringde min bank men blev totalt nonchalerad av käringen som påstådde att de inte kunde göra någonting. Det kanske stämmer, eftersom transaktionerna inte har skett ännu. De står fortfarande under skyddade belopp, antagligen för att det är mitt i natten i USA så de har inte behandlat min beställning ännu.
Har även kontaktat företaget men som sagt är det mitt i natten där så jag får väl svar tidigast i eftermiddag. Det är bara att hålla tummarna att de är lika trevliga mot mig som de varit mot andra. Känner flera som handlat därifrån utan problem. Ett seriöst företag alltså. Men eftersom det blev något fel när jag skulle bekräfta köpet så hann jag inte ens skapa ett eget konto där, så jag hade ingen chans att avbryta det själv. Fick inte ens ett bekräftande mejl.
Men men... paniken har lagt sig lite. Fick bara rena rysningen inatt. Om man lever på pengar från försäkringakassan så är 2600 inte precis en fis i rymden