• 1
  • 2
2015-10-19, 00:26
Medlem
wencas avatar
Så jag skulle beställa en Vaporizer från cloudvapes.com (hade tittat omkring lite innan, de verkade mycket ärliga). Nu försökte jag beställa men fick meddelandet att köpet inte gick igenom. Nehe, tänkte jag och provade två gånger till. Jag gav tillslut upp, men gick in på internetbanken och ser till min rena förskräckelse att pengarna har dragits tre gånger! Fyfan! Och det värsta är att supporten på cloudvapes hemsida inte är online just nu!

Vad gör jag åt detta? Beloppet det handlar om är över 2000 kronor!

(om tråden ligger fel, så får jag be om ursäkt)
Citera
2015-10-19, 00:39
Medlem
Uphills avatar
Kanske dags att inse att du är blåst.
Gå till kommunens konsumentvägledare och gissa om de kommer att skratta åt dig

Det kallas lärpengar.
Men två loppor är ju trots allt bara ett piss i Nissan.
Citera
2015-10-19, 00:41
Medlem
wencas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Kanske dags att inse att du är blåst.
Gå till kommunens konsumentvägledare och gissa om de kommer att skratta åt dig

Det kallas lärpengar.
Men två loppor är ju trots allt bara ett piss i Nissan.

Är du hög eller?
Citera
2015-10-19, 09:43
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wenca
Är du hög eller?

steg ett kontakta din bank och ber dem avbryta transaktionerna

ifall steg ett är försent. vänta tills företaget öppnar sin support och prata med dem.

om du försökte betala genom klarna eller någon annan extern faktura bolag kontakta dem istället

problemet löst inget å få panik över. speciellt.
Citera
2015-10-19, 09:50
Medlem
Vem handlar on-line via internetbank? Skaffa dig ett CC istället.
Citera
2015-10-19, 11:09
Medlem
rakarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vem handlar on-line via internetbank? Skaffa dig ett CC istället.

om CC står för Credit card så är ju dem kopplade till banker eller faktura företag så då stämmer ju mina tips
Citera
2015-10-19, 13:05
Medlem
wencas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rakarna
steg ett kontakta din bank och ber dem avbryta transaktionerna

ifall steg ett är försent. vänta tills företaget öppnar sin support och prata med dem.

om du försökte betala genom klarna eller någon annan extern faktura bolag kontakta dem istället

problemet löst inget å få panik över. speciellt.

Ringde min bank men blev totalt nonchalerad av käringen som påstådde att de inte kunde göra någonting. Det kanske stämmer, eftersom transaktionerna inte har skett ännu. De står fortfarande under skyddade belopp, antagligen för att det är mitt i natten i USA så de har inte behandlat min beställning ännu.

Har även kontaktat företaget men som sagt är det mitt i natten där så jag får väl svar tidigast i eftermiddag. Det är bara att hålla tummarna att de är lika trevliga mot mig som de varit mot andra. Känner flera som handlat därifrån utan problem. Ett seriöst företag alltså. Men eftersom det blev något fel när jag skulle bekräfta köpet så hann jag inte ens skapa ett eget konto där, så jag hade ingen chans att avbryta det själv. Fick inte ens ett bekräftande mejl.

Men men... paniken har lagt sig lite. Fick bara rena rysningen inatt. Om man lever på pengar från försäkringakassan så är 2600 inte precis en fis i rymden
Citera
2015-10-19, 15:14
Medlem
Uphills avatar
Om du har så snålt med pengar kanske det vore idé att sluta med sånt onödigt trams som rökning, krökning och "vaporizers".

Rensa bort skiten och lev ett riktigt liv i stället!
Citera
2015-10-19, 17:49
Medlem
Eftersom transaktionen inte gått igenom kommer pengarna antagligen komma in på ditt konto igen ganska snart. Råkade ut för samma sak på Onlinepizza.

Men jag kan bara hålla med ovanstående. Varför köper du onödiga saker om du har så dåligt med pengar att du inte kan avvara en sådan summa?
Citera
2015-10-19, 20:29
Medlem
wencas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Eftersom transaktionen inte gått igenom kommer pengarna antagligen komma in på ditt konto igen ganska snart. Råkade ut för samma sak på Onlinepizza.

Men jag kan bara hålla med ovanstående. Varför köper du onödiga saker om du har så dåligt med pengar att du inte kan avvara en sådan summa?

Jag har varit rökare sen jag var 14 år av personliga orsaker och själva idén med en vaporizer var att jag skulle dra ner på rökningen och alltså spara pengar på det. Själva köpet var ju inte dyrt i sig, men summan gånger tre blev förstås en hel del.

Har nu talat med en från supporten och det har fixat sig.
Citera
2015-10-19, 20:41
Medlem
wencas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Om du har så snålt med pengar kanske det vore idé att sluta med sånt onödigt trams som rökning, krökning och "vaporizers".

Rensa bort skiten och lev ett riktigt liv i stället!

Ummm... och vad är din föreställning av ett "riktigt" liv?
Senast redigerad av wenca 2015-10-19 kl. 20:43.
Citera
2015-10-19, 21:00
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wenca
Ummm... och vad är din föreställning av ett "riktigt" liv?

Hum, inte för att jag exakt vet vad han menar, men förmodligen ett liv där du tar ansvar för dina handlingar, växer upp, slutar leva som en slav under THC, inte leva av andras jobb?

Lovar dig, det känns bättre sen när man kommer igång.

Been there done that. Ingen tycker en knarkare är cool.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in