• 1
  • 2
2019-06-07, 22:50
Medlem
utan.att.stannas avatar
Andra biverkningar? Ska också ta mot smärta... Sexuella biverkningar?
Citera
2022-02-11, 15:02
Medlem
Jag har problem med nervsmärta i säte & ben pga diskbråck. Håller på att trappa upp saroten och är nu efter två veckor uppe i 40mg/kväll. Tanken är att maxdos för mig ska vara runt 70mg/kväll. När märkte ni av effekt, om ni fick någon? Har testat gabapentin tidigare. Men det hjälpte tyvärr inte.
Citera
2022-02-12, 13:31
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBojja
Jag har problem med nervsmärta i säte & ben pga diskbråck. Håller på att trappa upp saroten och är nu efter två veckor uppe i 40mg/kväll. Tanken är att maxdos för mig ska vara runt 70mg/kväll. När märkte ni av effekt, om ni fick någon? Har testat gabapentin tidigare. Men det hjälpte tyvärr inte.

Jag fick Saroten utskrivet och skulle trappa upp till löjliga 10-15st per dag om jag inte minns fel, det var många tabletter det handlade om i vart fall.
Fick i princip obegränsade uttag på apoteket på receptet.

Dock blev jag inte hjälpt öht, ingen smärtlindring (har också diskbråck), så jag slutade med dom.

Fick dom som tillägg till mina OxyContin/OxyNorm ska jag kanske tillägga.

Hade tidigare också Gabapentin som tillägg och dom hjälpte lite bättre, men blev så jäkla svängd av dom så ville inte fortsätta äta dom.
Citera
2022-02-16, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag fick Saroten utskrivet och skulle trappa upp till löjliga 10-15st per dag om jag inte minns fel, det var många tabletter det handlade om i vart fall.
Fick i princip obegränsade uttag på apoteket på receptet.

Dock blev jag inte hjälpt öht, ingen smärtlindring (har också diskbråck), så jag slutade med dom.

Fick dom som tillägg till mina OxyContin/OxyNorm ska jag kanske tillägga.

Hade tidigare också Gabapentin som tillägg och dom hjälpte lite bättre, men blev så jäkla svängd av dom så ville inte fortsätta äta dom.

Det är så olika hur det funkar för oss med nervsmärta. Tröttsamt att testa nya mediciner som man sen märker inte funkar eller ger för mycket biverkningar.
Citera
2022-02-16, 13:35
Medlem
Be om att få testa Duloxetin istället.

Jag fick Saroten mot diskbråck för några år sedan. Funkade bra, men jag gick omkring i dimma konstant OCH var jättearg. Jag fattade iallafall att det var jag som var dum i huvudet pga tabletterna och lovade mig själv att inte ta ut skilsmässa och bränna ner huset så länge stod på dem.

Funkade ett par veckor, sen stod jag inte ut längre. Bytte till Duloxetin, först 30 mg och sen upp till 60 mg under några veckor innan sjukgymnastiken gjort sitt. Tre dagars diarré av insättningen, sen funkade det klockrent (förutom att pisserifunktionen var i klass med en 87-årig gubbe).

Och för guds skull: Gör din rekommenderade sjukgymnastik slaviskt! Tabletterna läker inte ett skit i längden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in