• 1
  • 2
2005-10-31, 20:58
Medlem
pokers avatar
Jag gillar inte Aftonbladet, ingen annan här inne heller verkar det som och jag tror faktiskt aldrig att jag har hört någon människa säga något positivt om tidningen överhuvudtaget. Nästan varje gång jag läser en AB hittar jag irriterande, vinklade, patetiska skitartiklar. ÄNDÅ har de överlägset flest läsare. Själv har jag exempelvis aftonbladet.se som min startsida.

Varför har AB så många läsare? Varför läser du AB?
Citera
2005-10-31, 22:50
Medlem
broderdebs avatar
Jag har faktiskt lyckats sluta. Hade också AB som startsida förut men har nu bytt till expressen som i mina ögon är marginellt bättre. Ibland kikar jag dock in på aftonbladet.se när det har hänt något stort och man vill ha info från så många håll som möjligt. Jag köper aldrig pappersupplagan av AB.
Citera
2005-10-31, 22:51
Medlem
Schulls avatar
En bra tidning!
Citera
2005-10-31, 23:06
Medlem
Mockens avatar
AB är snabbast med att få ut nyheterna på nätet.
Papperupplagan har bäst korsord, därför köper jag den ibland. Och den är ju Sveriges äldsta kvällstidning också.
Citera
2005-10-31, 23:30
Medlem
iommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schull
En bra tidning!

knappast. en partisk sosseblaska. jag avskyr denna sossehedrande kvällsblaska.
däremot var de först med att ha en riktigt bra hemsida, samt att den uppdateras på helger till skillnat från exempelvis gt.
Citera
2005-10-31, 23:49
Medlem
Shuyins avatar
Jag tror att den lockar den unga publiken, extremt mycket om man jämför med till exempel DN. Det är ju skvaller, och sådant tjafs direkt på första sidan. Jag tycker dock att tidningen har vissa ljusglimtar och jag läser på Internet men aldrig att jag lägger ned 8 kr på den.

Dessutom så har Aftonbladet oerhört mycket PR, se bara på Svenska landslagets fotbollsmatcher.
Citera
2005-11-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iommi
... däremot var de först med att ha en riktigt bra hemsida ...
Håller med!
Det tog evigheter för de andra tidningarna att komma ikapp och jag tror att mycket av "gammal vana" lever kvar.

Om man bortser från politisk inriktning så tycker jag att Expressen gör bort sig mycket mer och slänger ut "nyheter" som en halvtimme senare är bortplockat då det visade sig vara felaktigt jämfört med Aftonbladet.

Men det är ju tur att de finns på nätet annars skulle man ju inte ha en aaaaaaaaning om hur det står till med Linda, Natacha, Marie m.fl.
Citera
2005-11-01, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av poker
Jag gillar inte Aftonbladet, ingen annan här inne heller verkar det som och jag tror faktiskt aldrig att jag har hört någon människa säga något positivt om tidningen överhuvudtaget. Nästan varje gång jag läser en AB hittar jag irriterande, vinklade, patetiska skitartiklar. ÄNDÅ har de överlägset flest läsare. Själv har jag exempelvis aftonbladet.se som min startsida.

Varför har AB så många läsare? Varför läser du AB?

Aftonbladet.se har ganska bra kortfattade nyheter och de är snabba. För ett par år sedan var de helt i en klass för sig men nu är DN och SvD kombinerat med lokala tidningen bäst.

Aftonbladets papperstidning säljer eftersom minst 80 % av människorna är idioter, varav en ansenlig del är riktigt riktigt blåsta. De viktigaste orsakerna är "flyktingar" och misslyckad eugenisk politik.
Citera
2005-11-01, 00:37
Moderator
Ruskigbusss avatar
Hur kan man ha en tidnings hemsida som startsida?

Jag köpte förut växelvis AB och Expressen, men har sedan något år inte alls köpt dessa tidningar - utan gör en snabbkoll på internet en gång per dag.

Men, när jag köpte var det i huvudsak då när jag käkade lunch själv - så tog jag en tidning så jag hade underhållning under tiden.
Citera
2005-11-01, 00:38
Medlem
SajberSunes avatar
Svensk gåtfullhet

Det är väl av samma obegripliga anledning som att socialdemokraterna har så många röstare.
Citera
2005-11-01, 00:43
Medlem
Runka i Motvinds avatar
Finns 2 anledningar.

1. Alltid lika invandrarvänliga vilket tilltalar cirka 1 000 000 muskingar som anser att alla tidningar som inte skriver väl om invandrare och deras bidrag är rasister.

2. Rosa sportbladet som drar till sig cirka 1 000 000 användare pga 3 saker.

1.AIK-hatet som genomsyrar tidningen.

2. För att läsa Robert Lauls blogg om huliganer och liknelsen med nazister osv osv.

3. Skratta åt Anrells (o)kunnighet om sport (Läs fotboll).

Där har du anledningen till varför 2 000 000 retarderade läser Aftonbladet.
Citera
2005-11-01, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runka i Motvind
Finns 2 anledningar.1. Alltid lika invandrarvänliga vilket tilltalar cirka 1 000 000 muskingar som anser att alla tidningar som inte skriver väl om invandrare och deras bidrag är rasister.

Det är fantastiskt. Jag satt och slog vad med mig själv hur många inlägg det skulle ta innan det var invandrarnas fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in