2015-10-18, 20:40
Medlem
Jag kan det, åtminstone under de senaste 10 åren har det gått bra. Jag verkar vara relativt ensam om detta har jag märkt.

Första ciggen tog jag nån gång i gymnasieåldern på en fest. Då blev det lite rökning då och då på fester om någon bjöd. Sen i lumpen rökte jag på heltid i mer än ett halvår. Mot slutet gick det mer än ett paket om dagen. Jag rökte dock aldrig då jag var hemma. Efter lumpen slutade jag helt och hållet, och höll väl helt upp några år. Hade inga problem alls med det. De senaste 3-4 åren har jag feströkt ibland och även vid andra tillfällen.

Senaste året har jag rökt vid följande tillfällen, vad jag minns:

november i fjol, julfest med jobbet, ca 1 paket
midsommarhelgen, ca två paket
på min sommarresa i juli, två veckor, 0,5-2 paket om dagen, beroende på vad jag gjorde
igår kväll, en cigg då en polare kom förbi och bjöd på en

Känner inget beroende, och nikotinkicken då man röker den första efter att inte ha rökt på en tid är fantastisk!

Har ni erfarenheter?
Citera
2015-10-18, 20:48
Medlem
Yinool0401s avatar
Jag har exakt samma,, småpuffar ibland. Blir inte beroende,,

Det har med receptorer att göra.

Intressant dock !
Citera
2015-10-18, 20:50
Medlem
olasvenssons avatar
Självklart kan man förtära tobak utan att bli beroende, det handlar om mängden och om gener.

Jag röker pipa ibland, kanske 10 gånger om året. Känner inget sug det mista under övrig tid.
Citera
2015-10-18, 21:10
Medlem
ThingThings avatar
Har varit rökare under en tid i tonåren, men snusar nu enbart på daglig basis.

Händer att jag tar en cigarett någon gång ibland om en vän bjuder på en eller så, men jag ångrar mig för det mesta då jag helt enkelt inte tycker att det är så gott som jag innan föreställer mig att det ska vara, samt så blir jag besviken över att inte känna av någon nikotinkick öht. vilket troligtvis beror på att jag som nämnt konstant snusar - snusar då enbart starkt lössnus.

Så svaret på frågan blir väl ja antar jag; jag kan röka ibland utan att bli beroende av att göra det.
Senast redigerad av ThingThing 2015-10-18 kl. 21:21.
Citera
2015-10-18, 23:22
Medlem
Japp.
Håller det till fester och känner då inget sug i nyktert tillstånd.
Citera
2015-10-21, 12:40
Medlem
bordeauxvins avatar
Ja, röker så sällan att jag aldrig känner sug i vardagen.
Kan gå flera månader utan att jag röker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in