2015-10-18, 15:50
Medlem
Dr.Musics avatar
Tja!
Har fått för mig att jag ska börja åka skateboard. Beställde nyligen en komplett skateboard från hollywood.se, en Sweet sktbs Yestion 8.0. Har som sagt aldrig skejtat. Har dock åkt en del snowboard och enhjuling förr. All hjälp och alla tips uppskattas i väntan på att min bräda ska anlända.
Citera
2015-10-18, 19:09
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Music
Tja!
Har fått för mig att jag ska börja åka skateboard. Beställde nyligen en komplett skateboard från hollywood.se, en Sweet sktbs Yestion 8.0. Har som sagt aldrig skejtat. Har dock åkt en del snowboard och enhjuling förr. All hjälp och alla tips uppskattas i väntan på att min bräda ska anlända.

Det är bara och köra

8.0 är bra att börja med om man känner att balansen sviker

Men eftersom du har lyckas med både Snöbräda och Enhjuling så ska väl detta gå galant
Citera
2015-10-18, 20:40
Medlem
BreatheDeeplys avatar
Bor du i Stockholm så kolla in parken i högdalen och kör så ofta du kan. Även på annat håll med så klart, men i parken får du massor av variation och inspiration av andra som åkt längre. Grymt kul med pooler också, och kan du redan åka snowboard lär du komma in i poolflödet med lätthet! Lycka till!

http://www.vidastockholm.com/wp-cont.../skatepark.jpg
Citera
2015-10-18, 23:19
Medlem
Dr.Musics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Det är bara och köra

8.0 är bra att börja med om man känner att balansen sviker

Men eftersom du har lyckas med både Snöbräda och Enhjuling så ska väl detta gå galant

Har förstått att 8.0 är en bra storlek att börja på och att man sen kan prova sig fram med andra storlekar. Var ute och cyklade enhjuling för första gången på 1 år, lyckades hoppa ner för 4 trappsteg så balansen finns kvar än
Citera
2015-10-18, 23:24
Medlem
Dr.Musics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BreatheDeeply
Bor du i Stockholm så kolla in parken i högdalen och kör så ofta du kan. Även på annat håll med så klart, men i parken får du massor av variation och inspiration av andra som åkt längre. Grymt kul med pooler också, och kan du redan åka snowboard lär du komma in i poolflödet med lätthet! Lycka till!

http://www.vidastockholm.com/wp-cont.../skatepark.jpg

Bor i Göteborg för tillfället men har planer på att flytta till huvudstaden. Kommer nog kolla in högdalen i så fall. Tack, hoppas man lär sig hyffsat fort ändå.
Citera
2015-10-19, 19:36
Medlem
miness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Music
Bor i Göteborg för tillfället men har planer på att flytta till huvudstaden. Kommer nog kolla in högdalen i så fall. Tack, hoppas man lär sig hyffsat fort ändå.
hitta någon bowl och lär dig pumpa runt. spendera inte för mycket tid med att öva flips på flat, du kommer tröttna. surfa, åka snabbt som fan och flyga är vad det handlar om, vilket du antagligen redan vet om du åker snowboard
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in