• 1
  • 2
2015-10-18, 15:09
Medlem
Klarar inte av höst/vinter/våren, vill snart dö... Jag önskar det vore sommar året runt, jag har upplevt så många höst/vintrar/vårar i alla mina år som jag har varit levandes, det har varit enklare då jag har varit mindre i kanske 10-18 års åldern med att hantera dom årstiderna, men nu orkar jag verkligen inte mer... Jag kan inte flytta ifrån Sverige för jag måste studera innan jag drar, jag kan inte studera på engelska, visst det kanske går men det blir MYCKET svårare... Jag måste stanna i Sverige i flera år till. Oktober - April är dom värsta årstiderna, Maj - September är OK.

Vad göra? Jag vill inte gå till psykiatrin för dom kommer bara låsa in mig och skita i att lösa problemet i sig.
Citera
2015-10-18, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Brad-Pitt
Klarar inte av höst/vinter/våren, vill snart dö... Jag önskar det vore sommar året runt, jag har upplevt så många höst/vintrar/vårar i alla mina år som jag har varit levandes, det har varit enklare då jag har varit mindre i kanske 10-18 års åldern med att hantera dom årstiderna, men nu orkar jag verkligen inte mer... Jag kan inte flytta ifrån Sverige för jag måste studera innan jag drar, jag kan inte studera på engelska, visst det kanske går men det blir MYCKET svårare... Jag måste stanna i Sverige i flera år till. Oktober - April är dom värsta årstiderna, Maj - September är OK.

Vad göra? Jag vill inte gå till psykiatrin för dom kommer bara låsa in mig och skita i att lösa problemet i sig.

Du vill inte och kan inte göra något åt situationen. Nähä då är det bara hoppas att du vinner på triss då..

Källa på att du blir inlåst av att gå till en psykiatriker.
Citera
2015-10-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Du vill inte och kan inte göra något åt situationen. Nähä då är det bara hoppas att du vinner på triss då..

Källa på att du blir inlåst av att gå till en psykiatriker.
Om man går till en psykiatriker och säger man vill dö pga vintern/våren/hösten blir man inlåst. Dom löser alltid problem ifall någon är självmordsbenägen med att låsa in folk, tro något annat är otroligt naivt.
Citera
2015-10-18, 15:17
Medlem
Citat:

Man blir inte inlåst för att man är deprimerad. Dessutom är det inte årstiderna eller vädret som påverkar en. Det är människorna runt omkring en. Börja umgås med lite folk som hittar på roliga saker så kommer du säkerligen att klara av dessa månader galant. Annars får du väl ta fett CSN lån och ge dig av utomlands.
Citera
2015-10-18, 15:53
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Ne förfan det är bara höstdepressionen som kickar in. Ut o räfsa löv och gör en såndära pumpalykta. Förbered dig för halloween och kolla in godis och bra skräckfilmer!
Citera
2015-10-18, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Ne förfan det är bara höstdepressionen som kickar in. Ut o räfsa löv och gör en såndära pumpalykta. Förbered dig för halloween och kolla in godis och bra skräckfilmer!
Ja det är ett bra förslag, men jag måste banta tyvärr, inte så mycket övervikt men jag kan inte bara fortsätta äta godis, då blir jag överviktig på riktigt.
Citera
2015-10-18, 17:42
Medlem
patriss avatar
Spela datorspel/Tv-spel? Serier? Gym? Älskar hösten. Mörkt, frisk luft etc.
Citera
2015-10-18, 17:45
Medlem
Ät tillskott av vitamin D3, 5000 IE per dag. Det är många som upplever att depressionen under den mörka delen av året blir mycket mindre med detta.
Citera
2015-10-18, 18:28
Bannlyst
Citat:
Om man går till en psykiatriker och säger man vill dö pga vintern/våren/hösten blir man inlåst. Dom löser alltid problem ifall någon är självmordsbenägen med att låsa in folk, tro något annat är otroligt naivt.

Jag lovar dig att du inte blir inlåst. Du kan bli det om du framstår som väldigt benägen om du sitter på självaste psykakuten och skriker om att avsluta hela skiten.
Så nej du har feel!

Men seriöst du kanske skulle provat alla de tips som ges mot höst/vinterdepression?
D-vitamin, solarium, ljusterapi, gå upp och gå ut (leva) när det är ljust.
Har du testat dessa?
Citera
2015-10-18, 19:36
Medlem
FoxyCleopatras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99

Precis, och det är ju skönt att gå ut om det inte regnar bara (som det tenderar att göra på sommarhalvåret)
Citera
2015-11-03, 09:46
Medlem
meramans avatar
Citat:

Står du inte ut? Ta livet av dig eller flytta. Då slipper du våra årstider och vi slipper dina trådar. Alla vinner
Citera
2015-11-03, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meraman
Står du inte ut? Ta livet av dig eller flytta. Då slipper du våra årstider och vi slipper dina trådar. Alla vinner
Flyttar inte ner till blattistan iaf... Finns inget annat alternativ till Sverige 2.0...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in