2015-10-18, 13:28
Medlem
Nån som vet nåt Videoredigerings program, som är gratis ?

Jag måste kunna ta bort ansikte eller en bit bild, på ett filmklipp på 2min. Nån som vet något, har aldrig testat Videoredigering nämligen.
2015-10-18, 14:18
Medlem
Three-Gringoss avatar
LightWorks borde funka, det är gratis men dom färdiga klippen kan du bara få ut i 720p i gratis versionen.

Jag har inte provat och lösa just ett sådant problem som ditt men jag vet att det t ex. går att "pixla" en del av bilden, ett ansikte och sedan få den "pixlade" ytan att följa med när personen rör sig.

Finns massvis med tutorials på nätet och även ett forum att fråga i.
2015-10-18, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
LightWorks borde funka, det är gratis men dom färdiga klippen kan du bara få ut i 720p i gratis versionen.

Jag har inte provat och lösa just ett sådant problem som ditt men jag vet att det t ex. går att "pixla" en del av bilden, ett ansikte och sedan få den "pixlade" ytan att följa med när personen rör sig.

Finns massvis med tutorials på nätet och även ett forum att fråga i.

Okej, då ska jag testa denna tackar
2015-10-18, 15:24
Medlem
Three-Gringoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reklam-
Okej, då ska jag testa denna tackar

Ett litet men bara, om du bara ska redigera ETT videoklipp så kan det nog vara en ganska brant inlärningskurva i LightWorks. Då kanske du kan prova med Windows Movie Maker först och se om det fyller dina behov, ett mycket enklare program men det går mycket fortare att få fram ett resultat.

Så här gör du i alla fall för att dölja ett ansikte i LightWorks

https://www.youtube.com/watch?v=ry6PmajdoC4
2015-10-18, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Three-Gringos
Ett litet men bara, om du bara ska redigera ETT videoklipp så kan det nog vara en ganska brant inlärningskurva i LightWorks. Då kanske du kan prova med Windows Movie Maker först och se om det fyller dina behov, ett mycket enklare program men det går mycket fortare att få fram ett resultat.

Så här gör du i alla fall för att dölja ett ansikte i LightWorks

https://www.youtube.com/watch?v=ry6PmajdoC4

Tack så mycket

Ska registrera mig och testa LightWorks. Verkar vara ett mycket bra program.
2015-10-18, 23:35
Bannlyst
AVS programsvit är väldigt billiga, ändå påfallande kraftfulla och gratis att prova. Mycket populära. Men framför allt enkla. För ditt vidkommande är det väl AVS Video Edit som är relevant.
2015-10-19, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xenix1
AVS programsvit är väldigt billiga, ändå påfallande kraftfulla och gratis att prova. Mycket populära. Men framför allt enkla. För ditt vidkommande är det väl AVS Video Edit som är relevant.

AVS var enklare att använda, dock så måste man betala för det, om man inte vill ha stämpel i mitten av skärman.

Jag försöker med LightWork, men det är inte det enklaste.
2015-10-22, 22:00
Moderator
Protons avatar
https://www.flashback.org/sok/Videoredigerings+program

Tråd låst/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här