• 1
  • 2
2015-10-18, 12:40
Medlem
nhiblars avatar
Som rubriken lyder. Vad var ert första jobb efter gymnasiet / grundskolan? Tyckte ni att ert första jobb var givande?
Citera
2015-10-18, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nhiblar
Som rubriken lyder. Vad var ert första jobb efter gymnasiet / grundskolan? Tyckte ni att ert första jobb var givande?
Mitt första riktiga jobb bestod i att riva en rutten kåk med tillhörande lada. Allt revs med kofot och motorsåg och vissa saker så som fönster, takpannor mm sparades.
Jobbet i sig var inget vidare och inte betalningen heller men det var som sagt mitt första jobb och det betalade för hyra och mat så jag var nöjd med det.
Citera
2015-10-18, 13:48
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nhiblar
Posten. Det var ju otrevligt att börja jobba vid 06.00 som femtonåring men på den tiden var det ju beting vilket medförde att man kunde sluta vid elva eftersom man var två på rundan. Att dela ut reklam fick man extra för.
Citera
2015-10-18, 14:21
Medlem
MuscleSharks avatar
På ett sågverk. Värsta jobbet jag haft.
Jobbet i sig var iofs inte super tråkigt, utan det va mer arbetskamraterna som gjorde att varje dag va som att bli mentalt torterad. På första jobbet är man ju inte så kaxig att man törs säga ifrån heller.
Som tur va behövde jag bara stå ut i i 4 månader.
Citera
2015-10-18, 14:25
Medlem
Knotknets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
Posten. Det var ju otrevligt att börja jobba vid 06.00 som femtonåring men på den tiden var det ju beting vilket medförde att man kunde sluta vid elva eftersom man var två på rundan. Att dela ut reklam fick man extra för.
Samma här. Asskönt med korta dagar och utearbete
Citera
2015-10-18, 14:30
Medlem
DogShitEaters avatar
Började langa droger på min högstadieskola. Det var mitt första kneg och skattefritt dessutom
Citera
2015-10-18, 14:45
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag arbetade som speditör på DHL och körde lättlastbil med olika försändelser. Det var mitt första riktiga arbete.
Citera
2015-10-18, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DogShitEater
Började langa droger på min högstadieskola. Det var mitt första kneg och skattefritt dessutom

Var de bra casch i de?
Citera
2015-10-18, 16:40
Medlem
Bemanning , gjorde nog att dörrarna öppnades. Dock ej kvar inom industrin idag bra betalt oxå för o komma "färsk"
Citera
2015-10-18, 16:43
Café biträde fick jag av kommunen 3 veckors sommar jobb. 50kr i timmen.
Citera
2015-10-18, 19:18
Medlem
Xheqnhouzs avatar
Hotellstädare på Östra Island. Det var rätt stressigt och inte speciellt glamoröst, men det var en ganska härlig gemenskap. Vi var några stycken som levde lite för oss själva ute i obygden. Hade väl 700 ISK i timmen eller så. Inte så mycket, men då man inte tjänat några egna pengar tidigare kände man sig rik
Citera
2015-10-18, 19:44
Medlem
Rigor Mortiss avatar
Plastgjutare på Saab. Efter att ha sett hur den arbetsplatsen managerades, eller inte, är jag inte ett dugg förvånad över att det gick åt skogen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in