2015-10-19, 08:17
Medlem
Det negativa är att han går i pension när han är 85 Om han får ett jobb dvs.
Citera
2015-10-19, 08:37
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoranBoll
Han ser inte gammal ut men tror inte han är äldre än 16 i alla fall. De som nu äntligen fyller på vårt land har bättre gener och får skägg tidigare

Han är mellan 27-35 och det ser vem som helst. Du är ett troll och tyvärr är det sådana som du som drar ner kvalitén på forumet. tråkigt nog.

Men jag förstår att 1+1 är svårt för dig.
Citera
2015-10-19, 08:53
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macatho
Det negativa är att han går i pension när han är 85 Om han får ett jobb dvs.
Det är en lite halvintressant fråga. Om en person som påstår sig vara 16, men är 26, efter PUT och medborgarskap kommer med bevis på att han i själva verket är 10 år äldre än vad han tidigare uppgivit - vad händer då? Gissningsvis får nog hans ålder skrivas upp då.
Citera
2015-10-19, 08:58
Medlem
Havremopedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Det är en lite halvintressant fråga. Om en person som påstår sig vara 16, men är 26, efter PUT och medborgarskap kommer med bevis på att han i själva verket är 10 år äldre än vad han tidigare uppgivit - vad händer då? Gissningsvis får nog hans ålder skrivas upp då.

Ganska intressant, skulle vilja veta vad som händer.

Vad jag VILL skulle hända är att hans medborgarskap och PUT rivs upp och han skickas ut ur landet med huvudet före.
Citera
2015-10-19, 08:58
Medlem
Är jag paranoid eller har dom tagit bort bilden där han åker tåg??? Närbilden med rynkorna?

Twitterkomentarerna verkar borta också
Senast redigerad av Kent-Herbert 2015-10-19 kl. 09:04.
Citera
2015-10-19, 09:16
Medlem
Vågskålens avatar
Citat:
FAKTA:
Ensamkommande flyktingar
■ Det är kommunerna som har ansvaret för ensamkommande barn och ungdomar. De ska utse en gode man som för barnets talan och bevakar dess intressen. De ska också ordna boende och skola, och socialtjänsten har det övergripande ansvaret att allt fungerar.
■ Ensamkommande har samma rätt till sjuk- och tandvård som alla andra barn i Sverige, och får gå på kontroller när de kommer hit.
Migrationsverket betalar ut en dagersättning på 24 kronor per dag till asylsökande. De betalas ut till gode man. Utöver det är det möjligt att bland annat ansöka om klädbidrag och bidrag för glasögon.
Hittills har det kommer över 16 000 ensamkommande barn och ungdomar. Av dem är cirka hälften från Afghanistan.
■ Handläggningstiden är i snitt 202 dagar.
■ Av de avgjorda ärendena har 75 procent fått uppehållstillstånd. Av dem från Afghanistan har 80 procent fått uppehållstillstånd.
Källa: Migrationsverket
Notera även undanhållandet av information i GPs så kallade faktaruta. Kostar ensamkommande ungdomar alltså bara 24 kronor om dagen?

Relevant fakta är att ensankommande ungdomar kostar 3000 - 6000 kronor per dygn. En till två miljoner per ungdom och år. Gånger 16 000 blir det 16 till 32 miljarder, bara för de som hittills kommit i år. 32 miljarder är ungefär lika mycket som Migrationsverkets totala budget för året.

GPs skribent vill skapa en berättelse. Berättelsen skapar sedan verkligheten. Vad verkligheten berättar om verkligheten, är däremot inte intressant.
Citera
2015-10-19, 09:30
Medlem
Denne vältränade MAN i sina bästa år ser ju närmast ut att kunna passa i vilket militärt förband som helst. Han är den raka motsatsen till ett ensamt litet undernärt flyktingbarn som flyr från "bomber och granater".
Finns inte på kartan i min värld att han ens skulle ha släppts in i Sverige. än mindre få uppehållstillstånd här. Jesus - jag blir TVÄRFÖRBANNAD när jag läser detta. Inte ett handtag blir det från min sida att arbeta och skatta mer än absolut nödvändigt. Tvärtemot vad jag har gjort tidigare så kommer jag att försöka handla svarta tjänster och varor så långt det går.

Dom spottar ju oss rätt i ansiktet med lögner som dessa.
Senast redigerad av MrStreamer 2015-10-19 kl. 09:32.
Citera
2015-10-19, 09:36
Medlem
Finns det några bilder på afghanska gymnasiekillar? Bara som en jämförelse? Har de också överarmar som en svensk 30-åring, 5 o'clock shadow och ymniga polisonger?
Citera
2015-10-19, 09:52
Medlem
karlolof89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
Här har vi tomtenissen som har skrivit reportaget:

https://twitter.com/frilanscalle

http://www.hoglundreportage.se/

https://sv-se.facebook.com/carlmagnus.hoglund

Han ser för övrigt ut att själv vara i...tja 11-årsåldern. Eller varför inte trotsåldern.....

Jag bläddrade neråt på hans facebook och fann denna delning vilket tyder på att han inte sympatiserar med något parti till höger om MP
http://imgur.com/W0UfgX4
Citera
2015-10-19, 09:57
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piggekott
Finns det några bilder på afghanska gymnasiekillar? Bara som en jämförelse? Har de också överarmar som en svensk 30-åring, 5 o'clock shadow och ymniga polisonger?

Nu vet jag inte riktigt vilken ålder dom här killarna är i men det står high school http://www.zimbio.com/pictures/e_5RhoXv163/Afghanistan+Only+Music+High+School+Kabul/IgKSVAkANoS
Citera
2015-10-19, 10:28
Medlem
Han är inte en dag under 30. Hur fan kan man inte se skillnad på en 16-åring och en 25-åring?
Citera
2015-10-19, 10:38
Medlem
trapezoids avatar
Är det ett lagbrott att uppge falska identitetshandlingar vid registrering? Det måste ju finnas något sätt man kan anmäla detta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in