Efter en skilsmässa är jag i stort behov av en förstahandskontrakt eller bostadsrätt som max får kosta 1,5 millar. På södra sidan Stockholm typ Tyresö, Haninge, Skarpnäck, Sköndal, Gullmarsplan, Hammarbyhöjden mm
Jag står i massor med bostadsköar med har endast stått där i ca 5 år, så det räcker inte för att få någon lägenhet. Nu behöver jag tips och råd hur jag kan få tag ta en bostad, alltså ett förstahandskontrakt eller "billig" bostadsrätt?
- Att leta efter bostadsrätter på Hemnet/Blocket är smått omöjligt, priserna ökar så mycket i budgivningen. Jag var på en visning av en liten etta i Sköndal, utpris 995000:- säljpris 1850000:-
Kan det vara någon idé att dela ut lappar i aktuellt område där man skriver att man vill köpa utan mäklare? Någon som har erfarenhet av det? Det måste vara folk som tycker att det är skönt att slippa inblandning av en mäklare, eller?
- Kontakta privathyresvärdar? Är det någon som har lyckats få en förstahandskontrakt genom att göra så? Jag har eget företag där jag jobbar som "handyman", byta tjänster mot förstahandskontrakt kanske?
Vilka privatvärdar?
- Köpa svartkontrakt för 300-350 tusen vill jag helst undvika, pga att det är dyrt och olaglig. Men jag har tom börjat fundera på det...
Mycket tacksam för tips/råd/ideer.