2015-10-18, 08:01
Avslutad
Har någon märkt av detta?

EU-migranterna håller på att ta över stora delar av det svenska rastplatsnätet. Samtidigt vittnar allt fler åkare om farorna med att stanna och ta sina raster – än mindre sin dygnsvila.
– Det vi ser nu är nog bara början, säger Jerry Steen – regional trafiksäkerhetschef på Trafikverket, till Svensk Åkeritidning.

http://www.akeritidning.se/svensk-akeritidning/nyheter/2015/10/16/eu-migranterna-tar-over-rastplatserna
Senast redigerad av Honkenbonken 2015-10-18 kl. 08:04.
Citera
2015-10-18, 08:16
Medlem
Wittstocksgatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honkenbonken
Har någon märkt av detta?

EU-migranterna håller på att ta över stora delar av det svenska rastplatsnätet. Samtidigt vittnar allt fler åkare om farorna med att stanna och ta sina raster – än mindre sin dygnsvila.
– Det vi ser nu är nog bara början, säger Jerry Steen – regional trafiksäkerhetschef på Trafikverket, till Svensk Åkeritidning.

http://www.akeritidning.se/svensk-akeritidning/nyheter/2015/10/16/eu-migranterna-tar-over-rastplatserna

Skämtar du?

De har slagit upp tält och ställt husvagnar och ockuperat hela rastplatser över hela landet.
Citera
2015-10-18, 08:22
Medlem
Autismpowers avatar
Men herrejävlar. Och folk daltar med det här, min hyresvärd ger pengar till dem och bidrar till deras lönsamhet, jag äcklas av samhällets godtrogenhet och hur folk vill låtsas som att problemen inte finns. Jag har vänner som sagt upp kontakten för att de inte vågar ta ställning mot det och kritisera det, feghet är det, och hjärntvätt! Ett svagt sinne. Själv har jag aldrig gett de här parasiterna en krona. Jag blir arg om någon kompis gör det eller någon jag inte hyr bostad av. De ska ut!
Senast redigerad av Autismpower 2015-10-18 kl. 08:30.
Citera
2015-10-18, 08:23
Avslutad
Vad görs åt detta problem??

Inget som vanligt...

Välkommen till Sverige...
Citera
2015-10-18, 08:46
Medlem
Sunimods avatar
Citat:

Inget som vanligt...

På grund av att vi har en handlingsförlamad regering. Svetsarn bara pratar.
Citera
2015-10-18, 09:00
Medlem
Sunimods avatar
Så enkelt det är att lösa.

Förbjud tiggeri. Zigenarna är rädda för allt som kallas arbete och mister då sin inkomst och måste lämna landet.

Tiggeri är redan förbjudet i deras hemland så de är vana vid det. Tvinga dem till arbete eller låt dem svälta.
Citera
2015-10-18, 09:32
Medlem
Sunimods avatar
"M vill kunna förbjuda tiggeri lokalt"
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article21604228.ab

Hur svårt kan det vara att inse att det inte hjälper. Ute längs rastplatserna kommer det vara kaos ändå. Och vissa städer vågar inte ta klivet att förbjuda.

Regeringen måste fatta det beslutet för hela landet. NU!
Citera
2015-10-18, 09:45
Medlem
2Slick4Us avatar
Citat:

Inget som vanligt...

Sverige måste vara landet med de mest konflikträdda myndigheterna. Problem bollas runt mellan myndigheter i all oändlighet. Lagar och regler gäller inte för EU-migranter och flyktingar längre.
Citera
2015-10-18, 10:12
Medlem
Helt sjukt men vad händer om nu Sverige vaknar upp och förbjuder skiten då? Dom kommer ju inte sluta tigga för det ska polisen åka runt och plocka in dom för förhör och aja baja samtal på stationen sen är dom där igen lika fort.
Citera
2015-10-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yihaaa
Helt sjukt men vad händer om nu Sverige vaknar upp och förbjuder skiten då? Dom kommer ju inte sluta tigga för det ska polisen åka runt och plocka in dom för förhör och aja baja samtal på stationen sen är dom där igen lika fort.

Instämmer men risken är väl att de övergår till fickstölder, inbrott och rån istället. De blir knappast oroade av lite aja baja.
Citera
2015-10-18, 10:39
Medlem
Dom kommer fortsätta trots tiggeriförbud kanske en del byter till stölder mm men det kommer vara svårt att bli av med dom nu.
Citera
2015-10-18, 11:09
Medlem
Havremopedens avatar
Det är tyvärr bara att se på när sverige sakta men säkert förfaller till ruiner. Vi kommer att likna mellanöstern 2.0 snart tyvärr.

Vi Svenskar får nöja oss med att få kuk i arslet helt enkelt.

Kriminaliteten kommer att öka dramatiskt inom loppet av ett halv år nu när det är sån stor tryck.

"dom vill ju ha sina pengar, snabb internet och bättre mat för inte ens katterna i deras äckliga ökenländer skulle röra svensk husmanskost.. fyy fyyy"..

Näe, jag önskar vi kunde ta mer till kamp men tyvärr så får vi se sverige förfalla. Ni är välkomna till Finland, vi får försöka hålla bukt på problemet där .

Eller så får man helt enkelt börja flytta till Asien, för inte fan tar dom sig dit..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in