2015-10-17, 19:05
Medlem
The-Johnnys avatar
På Windows 8.1 som jag hade tidigare så funkade uppskalningen på 125% jättebra för mig. Installerade Windows 10 nyligen och många program får en diffus text och/eller bild vid 125% uppskalning. Finns det nåt sätt att korrigera detta?
Citera
2015-10-17, 19:41
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kan denna guide hjälpa dig? -> http://www.askvg.com/fix-bold-blurry...n-windows-8-1/
Citera
2015-10-17, 20:54
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kan denna guide hjälpa dig? -> http://www.askvg.com/fix-bold-blurry...n-windows-8-1/

Det är den jag har använt för att "förstora" text, ikoner etc., men det blir alltid suddigt.
Citera
2015-10-17, 21:19
Medlem
Har också detta problem. Det kommer alltid när jag går från att ha min laptop igång vanligt, till att jag sätter den i dockningsstationen med en tillkopplad 27" skärm.

Det löses genom att jag loggar ut och in. Har du hittat en ny lösning?
Citera
2015-10-18, 01:30
Medlem
The-Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fghj
Har också detta problem. Det kommer alltid när jag går från att ha min laptop igång vanligt, till att jag sätter den i dockningsstationen med en tillkopplad 27" skärm.

Det löses genom att jag loggar ut och in. Har du hittat en ny lösning?

Har fortfarande inte kunnat lösa det. Tror att det beror på utvecklarna som inte "programmerat" sina program till uppskalningen på Windows 10, eftersom vissa program är ultrakrispiga, medan andra är något diffusa (vilket de inte var på Windows 8).
Citera
2015-10-22, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Johnny
Har fortfarande inte kunnat lösa det. Tror att det beror på utvecklarna som inte "programmerat" sina program till uppskalningen på Windows 10, eftersom vissa program är ultrakrispiga, medan andra är något diffusa (vilket de inte var på Windows 8).
Hmm ok. Alltså detta händer för Windows också. Ikonerna på skrivbordet blir stora till exempel.
Citera
2015-10-30, 16:04
Medlem
Niggerbullens avatar
Har samma problem också. Märkte ganska tydlig skillnad på min plasma-tv när jag gick från 8.1 till 10
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in