2015-10-17, 16:47
Medlem
Brum8s avatar
hej hadde win 7 innan och uppgradera till win 10 utan problem. men nu nr jag ska installera win 10 frn USB (har en 2tb hd som r partionerad med massa viktigt p ena s kan inte anvnda diskpart tror jag) str iallafall att min disk har MBR partiton table on EFI systems, windows kan bara installeras p GPT disks... mste jag rensa hela hrddisken? inget alternativ fr mig iallafall :/

Nt tips p vad jag kan gra?
Citera
2015-10-17, 19:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du skt p Google p GPT+Windows 10?
Citera
2015-10-18, 11:41
Medlem
Brum8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har du skt p Google p GPT+Windows 10?

fick fram att vhd kan funka men d mste jag in i disk part litar inte riktigt p den

iallafall s har jag lnat ett usb minne p 64gb, det frsta jag gjorde var att bara lgga in win7 p den och installera funka hur bra som helst, men fick inte fram nn uppdatera till win 10 s jag drog ner det frn kickass med instruction om att anvnda rufus sagt o gjort gjorde jag det och nu fr jag samma felmedelande hela tiden att jag har en mbr partition och windows bara kan installeras p gpt, provat alla mjliga instllningar med rufus inget funkar :/ ytterligare tips?
Citera
2015-10-18, 13:39
Medlem
Brum8s avatar
testade med att formatera usbn i windows ntfs format o kopierade in windows 7 filerna manuelt o det verkade funka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in