2016-10-20, 12:36
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgileSnark
Ok, så en misslyckad anal penetrering med penis och fingrar i fittan. Därmed inget DNA från sperma att visa vem som gjorde vad. Såklart väldigt hemskt, men det kunde vart värre. Hon slapp kuk i sig och pojkvännen hade inte sin flickvän lägrad av våldtäktsnegrer.

Alltså, det jag inte fattar är varifrån kommer det här med "det hela pågick i 10-15minuter"
Fick han inte in kuken på 10+mins alltså?
Verkar jävligt osannolikt
Men bra isåfall
Citera
2016-10-20, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Alltså, det jag inte fattar är varifrån kommer det här med "det hela pågick i 10-15minuter"
Fick han inte in kuken på 10+mins alltså?
Verkar jävligt osannolikt
Men bra isåfall

Hon måste ha kämpat rätt bra. Hon fick ju tag i sin telfeon två ggr och lyckades ringa ut. Va väl tumult.
Citera
2016-10-21, 16:09
Medlem
Hovrättsdomen: https://minfil.org/Lf5ep8b7b7/Svea_HR_B_2815-16_Dom_2016-06-03.pdf
Citera
2016-10-21, 16:20
Medlem
Finns de någon bild på dessa? Bor i ludvika skulle gärn vilka veta vilka det är.
Citera
2016-10-21, 20:29
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maria.bokklubben
Hovrättsdomen: https://minfil.org/Lf5ep8b7b7/Svea_HR_B_2815-16_Dom_2016-06-03.pdf

Tackar!
Verkar som att en av nämndemännen höll med tingsrätten iallafall, så det fanns iallafall
1/5 vettiga personer med
Otroligt nog var det 3 kvinnor med å bestämde detta frisläppande: Anna,Hanna,Britten
Och otroligt nog var det mannen som ville ha samma utfall som tingsrätten och inte kvinnorna...
Vad säger ni om detta?
Citera
2016-10-21, 21:01
Medlem
Konsult TTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Universell
Tackar!
Verkar som att en av nämndemännen höll med tingsrätten iallafall, så det fanns iallafall
1/5 vettiga personer med
Otroligt nog var det 3 kvinnor med å bestämde detta frisläppande: Anna,Hanna,Britten
Och otroligt nog var det mannen som ville ha samma utfall som tingsrätten och inte kvinnorna...
Vad säger ni om detta?
Rätten bestod faktiskt av 4 kvinnor (även Rakel är kvinna) och 1 man (nämndeman)!
Och det vara bara mannen som ville faställa tingsrättens dom!

/ TT
Citera
2016-10-21, 21:54
Medlem
Universells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konsult TT
Rätten bestod faktiskt av 4 kvinnor (även Rakel är kvinna) och 1 man (nämndeman)!
Och det vara bara mannen som ville faställa tingsrättens dom!

/ TT

Helt jvla otroligt
Jag valde att skapa en ny tråd av det där faktumet:
(FB) 3 Gruppvåldtäktsmän frias i hovrätten av 4 kvinnor - endast mannen ville fälla
Citera
2016-10-24, 18:45
Medlem
OttoVons avatar
2 frågor.

• Har gärningsmännen permanent uppehållstillstånd?
  • Om inte, hur stor är chansen att dom får permanent uppehållstillstånd?

Ps. Ett liv i Sudan är värre än 6 år på Kumla.
Citera
2016-10-25, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hamtapopcornba
Finns de någon bild på dessa? Bor i ludvika skulle gärn vilka veta vilka det är.

Läs Hovrättens dom. Sök på namnen minst en av dem stoltserar på facebook. Hovrättsdomen: https://minfil.org/Lf5ep8b7b7/Svea_HR_B_2815-16_Dom_2016-06-03.pdf[/quote]
Citera
2016-10-25, 22:47
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vem tror att en tjej frivilligt har gruppsex med tre okända män på en bakgård och dessutom skriker i högan sky på hjälp! Allt inom 14-15 min.
Omständigheterna talar sitt tydliga språk.

En berusad kvinna är lagligt byte fri att våldta uppenbarligen.
Citera
2016-10-25, 23:32
Medlem
VPN007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende

En berusad kvinna är lagligt byte fri att våldta uppenbarligen.

Så är det!

Jag tror det beror på att lagstiftarna (politikerna) och de som sedan ska se till att lagarna följs
(polis/åklagare/domare/nämndemän) själva brukar hamna i
dessa situationer med berusade kvinnor som de själva utyttjar och eftersom dom själva gör det och dom inte vill ha nåt straff för det så straffas ingen annan heller för det!

Lite som alkohol, världens farligaste drog som ändå är laglig av den enkla anledningen att dom som bestämmer själva missbrukar den drogen och därför får den vara ifred.

Den dagen nån våltar nån i min familj den dagen går jag inte till polisen utan den dagen tar jag lagen i egna händer redan från början så jag vet att rätt blir rätt och inte fel

När rättsystemet ändrar sig till fördel för våldtäktsoffren kanske jag tänker om, men så länge det skyddar våldtäktsmännen som fridlysta blommor som inte får röras är det fri jakt på dem
Citera
2016-10-25, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OttoVon
2 frågor.

• Har gärningsmännen permanent uppehållstillstånd?
  • Om inte, hur stor är chansen att dom får permanent uppehållstillstånd?

Ps. Ett liv i Sudan är värre än 6 år på Kumla.

Chansen att de får permanent uppehållstillstånd är väl ganska stor. De är ju oskyyyyyldiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in