• 1
  • 2
2005-11-02, 08:54
Medlem
nån som vet hur det går för Max förresten? Ser man några skillnader kedjorna emellan eller är det en nedåtgående trend i hela snabbmatsträsket?
Citera
2005-11-02, 09:39
Medlem
Sun Rulers avatar
Läste Stockholm City häromdagen, där hade McDonalds en stor reklamsida där det stod bl.a. att 400.000 svenskar äter på donkan varje dag. Läste inte så noga så jag vet inte om det avsåg antalet måltider de sålt, vilket jag förmodar.

Det var en förvånansvärd hög siffra tycker jag.
Citera
2005-11-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Läste Stockholm City häromdagen, där hade McDonalds en stor reklamsida där det stod bl.a. att 400.000 svenskar äter på donkan varje dag. Läste inte så noga så jag vet inte om det avsåg antalet måltider de sålt, vilket jag förmodar.

Det var en förvånansvärd hög siffra tycker jag.
Tror du inte det kan vara varje "plong" i kassan? Dvs. att en såld kaffe också räknas som en post?
Citera
2005-11-02, 09:50
Medlem
Sun Rulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ubbe1
Tror du inte det kan bara varje "plong" i kassan? Dvs. att en såld kaffe också räknas som en post?

Hehe jo, visst kan det vara så.

Testade att googla och fann detta:

400.000 gäster varje dag
http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...?version=27220
tyvärr bara för prenumeranter

Vad som nu avses med gäst vet jag inte vilken definition som ligger till grund...
Citera
2005-11-02, 12:12
Medlem
General Nogis avatar
Nu är det bara att hoppas att flera McDonalds stänger igen så att Frasses får utrymme att expandera söderut!
Citera
2005-11-02, 12:17
insomnias avatar
Jag vill se en Max i Malmö!
Citera
2005-11-02, 13:32
Medlem
Det enda som blivit bättre
är deras kaffe..det är faktiskt ...RIKTIGT gott mycket godare än från
valfritt cafe tom,och till ett MKT anständigt pris

Jo och sedan tycker jag pannkakorna på frukosten och eggn'sausage kan vara prisvärt i förh till mättnad/mängd osv blivit lite beroende av eggnsausage det senaste ..men det går nog snart över till ngn annan "craving"
Äter bara frukost där nuförtiden ..annars är det bätttre att styra kosan till Max (i avsaknad av Frasses då ).
Citera
2005-11-02, 13:41
Medlem
Ralphies avatar
Om det stämmer det du säger och om minskningen i vinst verkligen kommer påverka McDonalds negativt så är det ju kanon. Man kanske borde fira med en Wopper idag ?
Citera
2005-11-02, 17:23
Medlem
Bond007s avatar
Personligen tror jag att MC D har tappat mycket på att de sent gick in och lät kunden kombinera och sätta ihop sin egen meny. Max var tidiga med det och Burger King har väl hakat på... Tror att MC D hade en förlust på c;a 45 milj. Det är rätt mycket för ett så etablerat företag som hela tiden förväntas att öka marnadsandelarna och göra bättre vinster år för år...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in